• LinnV

December Bebis 2010 :)

thegoddess: Åhh vilken sötnos du har

• LinnV

Sixten har lärt sig att klappa händerna, det är ju såå gulligt

Igår fick han också prova sin hoppgunga som han tyckte var jätte rolig!

Hur gjorde ni när ni började med lite mer mat istället för bara smakportioner? Jag tänkte börja ge lite mer matigt nästa vecka men känner mig helt lost just nu.. Vill inte ge burkmat utan göra själv.. Vad börjar man med, vad ska det ha för konsistens osv ? 

• LinnV
    thegoddess skrev 2011-05-16 08:34:52 följande:
    naw va sött!

ronja har provat hoppgungan men hon är lite kort för armarna får vara inuti.

det här med smakisar.. hur gammal e sixten? svårt komma ihåg alla här. 5 mån burkarna man köper är lite gryniga. men hade jag gjort själv hade jag passeras så mycket det går.  ju trots allt viktigast i början med smakisar att dom får smaka. och mättar gör det ju ändå. dela grna med dig av tips sen.
    Sixten kan ha armarna utanför men de står rakt ut

Han är född 5 dec så är lite över 5 månader. Han flaskvägrar vissa dagar så han har gått upp för lite så bvc tyckte vi skulle börja med mat så fort som möjligt.. Får väl prova mig fram, han äter havregrynsgröt och det är ju lite bitar ska prova ärtpuré och sen majspuré och efter det lite kyckling tror jag  
  • LinnV
    delifi2 skrev 2011-05-16 20:52:56 följande:
    jo då, korv går bra.
    vrf skulle man inte få det? det är ju kött precis som köttfärs ju
    Å man ska INTE steka fisk, kyckling eller kött 
    Korv och köpta köttbullar skulle man helst vänta med till iaf 8 månader sa min bvc sköterska för att det är ganska mycket salt i, mest i korven.. 
  • LinnV
    Momalicious skrev 2011-05-17 10:02:37 följande:
    Jag har hittills inte gjort nån egen barnmat utan bara gett burk men ska börja snart tänkte jag.

Ni som har barn sen innan, hur gör ni om ni ska iväg någonstans där ni inte vet om det finns micro? Med deras mat alltså. Mattermos känns ju sjukt omständigt med tanke på den lilla mängden dom äter.
    Fanns det ingen micro fick min dotter äta kallt.. Men det var sällan, ofta på stan tex kan man värma på ett café eller restaurang..
  • LinnV

Jag orkar inte mer! Minns inte när jag fick sova mer än ett par timmar sammanhängande. Han vaknar 4-5 gåner per natt och gnäller. Han kan äta 100 ml och sen somna för att vakna efter 1-2 timmar för att äta lika mycket till. i natt var han vaken 4-6 och gnällde och pratade. Ville inte äta eller något annat, allt var bara fel.. Jag bryter ihop snart om jag inte får sova

• LinnV
    thegoddess skrev 2011-05-17 10:37:16 följande:
    har han vart i utvecklingsfasen 14-19veckor? har du provat ge han mer än 100 ml? han kanske växer och blir lite hungrare nu.. dom som ammar märker väl tex att dom helt plötsligt får amma lite oftare så produktionen tar fart för att sen gå tillbaka till samma intervall sen innan när dt är rätt mängd mjölk.

jag har börjat nu ge ronja varannan timma ganska exakt på timman då år hon 120 och det äter hon nästan upp varje gång och natten vaknar hon fortfarande 1 gång vid 2. så jag ändrade henne på dagen å i stället blev det mindre vak på natten. hon hade nån vecka med vaknanden vid 23 , 02 och 5 så fick iaf bort 2 uppvak.
    Han är 22 veckor nu, så den var han i för ett tag sen.. Jag gör alltid iordning 200 ml för det äter han på dagarna men han äter halva och somnar sen, har försökt väcka honom för att få i mer mat men det går inte.. Han sover inte så mycket på dagarna heller så förstår inte hur han orkar.. 
    Mysmamma70 skrev 2011-05-17 10:30:49 följande:
    Oj vad jobbigt... har du ingen som kan avlasta dig?
    Nej jag har inte det Min sambo kör lastbil så han måste få sova och vara alert på jobbet annars kommer han inte få vara kvar (han har bara prov anställning än). Innan har mamma hjälpt mig men hon har opererat sig så hon kan inte lyfta Sixten ens..

• LinnV

Tack för era kommenterer tjejer! Jag lider med dig Suzzy, det är ju sjukt jobbigt.. Min dotter sov dåligt när hon var liten men inte såhär dåligt! Sixten har inte sovit mer än 45 min totalt på hela dagen idag och sambon fick bråka med Sixten i en timme nu på kvällen innan han somnade riktigt..

Har mensvärk från helvetet. Har aldrig haft mensvärk innan så är riktigt jobbigt. Gör riktigt ont i magen, ryggen och strålar ut i höfterna. Blöder som en j*vla gris också, helt sjukt.. Som att det inte räcker med att inte sovit..

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 10:43:43 följande:
    Jo men nu har mensen varit borta sen mars.
    Så jag vet inte vad jag ska tro på För så här har jag inte innan o skenkan man ju alltid vara men varför är man hungrig hela tiden och massa mer då ?
    Jag tycker det låter som att du är gravid.. Hur ska ni göra isf? Ska ni behålla det?! 
  • LinnV

Vi börjar fundera på ett syskon iaf nu fast jag sagt jag inte vill ha fler Visst är det innan 18 månader man måste få ett till barn för att inte bli av med SGI eller vad det heter?! Jag velar fram och tillbaka, vill plugga till USK och ta körkort först egentligen, men blir jag av med SGIn så måste jag ju jobba 6 månader också så det skulle ta iaf 2 år innan det blir nåe syskon isf och då tror jag inte det blir.. hmm, inte lätt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)