• LinnV

December Bebis 2010 :)

Åhh, vi har haft en underbar helg ute i stugan. Den ligger på en ö, vi är de enda på hela ön.. Utedass med annars har vi el som laddas av solceller och vatten tar vi med hemifrån och har en pump så vi får rinnande vatten i köket! Det är så tyst och lugnt, man får verkligen ny energi när man varit där en hel helg, bara tänka på varandra och inte ha ett enda måste!

I torsdags blev Sixten 5 månader och vi var då på bvc, spruta tar de på 6-månaders kontrollen.. Han vägde 9535 g och var 71 cm lång. Han har gått ner en kurva på vikten när han var sjuk så vi skulle börja ge smakportioner nu så han inte fortsätter nedåt.. Så nu får han ½ dl havregryn med paltbröd och olja morgon och kväll, började med potatis igår också, vilket han verkligen gillade

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-08 22:00:39 följande:
    Ger du olja i maten eller vällingen eller ersättningen ?
    Rapsolja va ?

Jag hade så med amadeus med när han gick ner så jag fick hårda regler om att ge mat mat mat och inga smakisar alls.
    Rapsolja i ersättningen med o vällingen o sen i maten.

Var bor du som får ta vid 6 mån ?
    Han får raps eller olivolja i gröten. Välling får han inte än, han har så känslig mage så får ta det lugnt med allt nytt..

Jag bor i Falun. Det är två sprutor de ska ge och det är ju läkarundersökning vid 6 månader så då kan de ta varsin spruta sköterskan och läkaren.. 
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-09 10:18:31 följande:
    Klarar man av 4 barn 1 år mellan ?
    Allt går bara man vill! Har du inte fått mens än eller?
  • LinnV

2 barns mamma84: Får hoppas det bara är mensen som är oregelbunden, den är ju ofta det efter man fått barn..

Haligh: Usch vad hemskt, jag beklagar. Men hon kände sig nog nöjd och glad att fått träffa er. Det är faktiskt så att många ger upp när de blir själva.

• LinnV

Sixten är sjuk igen Han har fått ögoninflammation och är jätte snorig.. Han är snäll och glad iaf. Men jag har varit hemma med honom i 3½ vecka för att han varit sjuk och nu tar det om igen är sjukt less på det.. Jag vill ut och träffa folk och gå på öppen förskola osv, inte bara sitta hemma.

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-05-11 09:03:25 följande:
    Elliot har gnällt i sömnen hela natten och håller på just nu. Inte många timmars sömn alltså.
    Vi har inte heller sovit i natt. Men Sixten har varit vaken och gnällt och skrikit ganska mycket i natt så både jag och sambon är helt slut.. Antar att det beror på att han är sjuk för han hostar så han vaknar och kan då inte somna om.. 

Han har inte ätit bra på flera dagar nu igen I morse fick han bara i sig ½ portion gröt och har inte ätit något i natt. Nu har han sovit i 2 timmar så hoppas han är lite piggare när han vaknar iaf.. 
  • LinnV
    Haligh skrev 2011-05-11 17:44:28 följande:
    Suzzy: sötnos du har! Har han utslag i ansiktet är det bara bilden som gör att han ser lite rödflammig ut..? Har ni solkräm på era små? Jag tycker det är jättesvårt att helt undvika solen, särskilt händerna är gärna ute och viftar, så jag har haft lite på dem. Vet att man ska undvika sol men är de vakna och man är ute och går kan man ju inte gärna ha en filt för. Hur gör ni? Har ni parasoll på vagnen??
    När vi är ute och går vänder jag på vagnen och har den baklänges så han inte får solen i ansiktet. Jag har nog ett parasoll kom jag på nu, kanske ska prova att använda det.. Filt ska man inte ha för i den här värmen för då blir det som en bastu i vagnen.. Som de andra skrivit ska man inte använda solkräm..
  • LinnV

Snart kommer Lina hit för hennes pappa och hans sambo ska äntligen få sin bebis, hon har gått över 11 dagar så var på tiden! Jag är såå spänd, tycker det är så kul när andra får bebisar

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 11:20:42 följande:
    De vart ju test igår morgon som va super svag så de blir ett nytt om ca några dagar igen.
    Det brukar ju stå att man ska läsa inom 10 min för efter det kan det ändras. Sen är ju ett + alltid ett + så det verkar bli en dec bebis till för er
  • LinnV
    Momalicious skrev 2011-05-14 11:18:10 följande:
    I natt sov Elliot 22.30 till 8.30, sen åt han och sov vidare till 10.30. :)
    Åhh vad skönt! Sixten har börjat sova dåligt på nätterna igen. Han vaknar oftast tre gånger och vill äta men bara ½ flaska åt gången sen somnar han..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)