ludicrous skrev 2011-02-01 20:04:49 följande:
Vi försöker få någorlunda rutiner på kvällen iaf =) Emil äter, vi byter blöja och tar på pyjamas och sen somnar han runt kl 19, då får han ligga sin säng och sova där fram tills nästa mål, sen hur natten blir är lite olika, men oftast sover han iaf 3-4 timmar nu...
Ikväll la jag honom i hans säng medan jag gick o nattade Nova, sen gick jag in till honom igen ( han sover i vårt rum) och pussade honom godnatt och började plocka med tvätten, och vips så hade han somnat. Lite ont gör det i mammahjärtat att han inte somnade i min famn.. :(
Hur har ni tänkt kring preventivmedel nu? Vi är så dåliga på det där och har kört avbrutet några gånger.. Men eftersom jag fortfarande har typ sårvätska ibland så borde det vara lugnt :)
Haha såhär i månadskiftet är min egentliga mens-tid, och det märks, shiit vad chokladsugen jag blir! Så har det varit hela graviditeten, men nu efter e det jävligt :(
var försiktig bara, det är avbrutna det kan bli barn av oxå ju.
Här var det länge sen jag hade nåt, vill men jag pallar helt enkelt inte, vill ju inte ligga som en död säl och bara ta emot lixom. Har bara haft 6 en gång sen Olivia föddes
Nån som gått på badhus med 3 små??
GÖR INTE det är mitt tips, William har sin simning idag och jag hade ingen hjälp så jag matade Olivia först sen så trodde jag hon skulle vara tyst och nöjd men icke, fick springa upp åner från badet och simfröken fick ta WIlliam som inte alls tyckte det var kul att bada idag, han ville springa på botten men idag så hade de höjd botten så harn var inte alls glad, var helt slut efter de 30 min som kändes som timmar.
Elliot försökte ju så gott han kunde men han har inget tålamod så han kunde inte trösta henne heller eftersom jag inte ville att han skulle ta upp henne där inne.
Här går det inte mer än 4 timmar mellan målen, men nu när hon vaknar nästa gång ska jag ge henne ersättning så hon sover bättre, gjorde hon förra gången jag gav ersättning för kvällen, då sov hon mellan 23.30-4 typ.
Hon har oxå svårt att komma till ro spec på kvällarna men oxå på dagarna.
Det jag brukar göra är att ha en filt mellan henne och mig när hon somnar i famnen och sen lägga ner henne, då känner hon fortfarande värmen från filten. Funkar iblan å ibland inte.
William var mycket lättare osm bebis (tror jag iaf) man glömme ju så snabbt.
Om 1 år sitter vi här och beklagar oss för att de snart ksa börja på dagis och att tiden gick så fort då vill man ha tbx bebistiden igen.