Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Olivia är en iktig mammagris eller pappagris, huvudsaken är att hon får vara uppe i fmanen hela tiden, är svårt att lägga ner henne när hon somnat i famnen skitjobbigt när man är själv och ska göra i ordning nåt att äta till killarna. Kan lägga ner henne i babysittern max 10 min sen vil hon upp igen MEN det är bara när jag måste göra något, ska jag inte göra något så kan hon ligga där länge.

Hon är oxå gnällig på kvällarna och brukar soman runt 01.30 sen ska vi upp kl 6.30 och därmellan brukar hon vakna typ vid 4 på morgonen., sitjobbigt tycker jag eftersom jag måste iväg sen och kan inte sova på dagarna.

Nätten som var den var hemsk, hon somande vid tolv på natten, sen så vaknade William kl 1 och var vaken till 3 på natten, sen när han hade somnat så vaknade Olivia kl 4 och somande om vid 5 sen så upp kl 6.30 så ni kan ju räkna ut själva hur mycket jag sov inatt, kan inte fatta att jag fortfarande är vaken, fast jag somande på bussen när jag skulle hämta Elliot var dödstrött, känns inte osm nån större idé att lägga sig nu för då komemr jga vara ännu mer trött när hon vaknar inatt elel rom nån timme typ. Märker på hur jag börjar skriva hur trött jag är...

• delifi2

Jag började ge tillägg för att jag kände att mina var tomma och att det inte kändes som hon blev mätt, när jag matat henne och jag sen märker att hon inte blir mätt så ger jag tillägg efter och innför natten ger jag henne tillägg 120ml känns bra att göra så

I kläder har hon precis börjat med 56 :) men i vissa kläder kan hon ha 62 så det är så olika från vilken affär man köpt dom ifrån tycker jag

• delifi2
    Karttikeya skrev 2011-01-29 13:18:35 följande:
    Tim firar en månad idag med att fyra av världens vackraste (och första "riktiga") leende och sedan öva lite nacke Skrattande

Man vill väl bara äta upp honom? Hjärta
    vilen sötnos... :)

Oliva ler nu så fort man närmar sig henne när hon har vaknat, mest ler hon mot sin storebror William, dvs han som stoppar in fingrar i munnen på henne, stoppar in nappen i näsan, tar nappen när hon har somnat och dsakar henne i baken och klättrar på henne :D

han är så go mot henne men han vet int ehur hårt han tar, jag brukar buffa henne i baken när hongråter, ni vet så där som man brukar göra. Det såg han och skulle oxå gör det och tar i så hon blev livrädd och börja gråta, senast idag fick hon en örfil som då skulle vara en klapp på kinden, stackarn kommer få stå ut med mycket. Men å andra sidan tror jag att han kommer bli beskyddande mot henne när de växer upp så det är bara bra isf :)
  • delifi2

har skummat igenom lite bara.

Skulle inte heller låta Olivia låta ligga å skrika för att lufta lungorna, mammahjärtat går ju sönder då ju.
    Men som ni andra säger är man på toa så skyndar man sig så fort man kan så att man kan ta upp sitt lill hjärta. När jag jobbade på BB så sa vi till våra mammor att när bebisar gråter så är det något de vill, de kan ju lixom inte prata än så det är deras enda sätt att kommunicera med oss.

Har ni fått några rutiner än?
    Olivia ändrar sina rutiner från dag till dag känns et som, fast ibland kan hon ha kvar domtyp 1 vecka sen så ändrar hon sig igen, man vet aldrig med henne.

Igår var jag å min äldsta dotter på "hälsa& skönhets-mässan" fick en manikyr och blev sminkad, det var så skönt att bara komma iväg. Oliva skötte sig fint tills jag fick manikyr, då blev hon hungrig och gallskrek, typiskt lixom. Men det var en kvinna där som oxå jobbade där som tog upp henne och matade henne, så himla snällt tyckte jag.

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-02-01 03:38:18 följande:
    Vi var också på mässan, Delifi, fast i fredags

Cornelia sov de fem timmarna vi var där så jag hann med att få healing, behandling av en naprapat, lyssna på en föreläsning och handla lite. Visst var det en härlig mässa!
    den var superhärlig, men vi kom iväg så sent i söndags,  men nästa år ska vi gå tidigare :)
    Både jag å dottern tyckte de kunde ha lit emer smakprover dock, typ nån gi-mat, lhc-mat osv osv.
    vi smkade raw-food och den var hemsk, fy farao vad det var äckligt
  • delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-02-01 08:23:58 följande:
    Här har vi fått någon form av ordning i kaoset*ler*

Ellie sover hela natten numera, från 23 till 7,
    då vaknar hon och vill ha mat å ny blöja.
    Sedan somnar hon om, å sover till 10..mer mat, och 1 till 3 timmars vaken tid.
    Somnar om efter lite mat, å sover en stund, vaknar igen vid 17,
    då sambon kommer hem, får mer mat, å är vaken fram till 22, då är det nattning, å så somna igen vid 23....

Vet inte VAD jag gjort som förtjänat en sådan "snäll" tös, men antar att hon tar igen det senare i livet*S*
    hur lyckas du få henne att sova så länge??
    lite avis blir jag allt vad skönt för dig, själv försov jag mig idag när jag skul´le hämta dom idag, sov mellan 11-13 och Elliot ska hämtas kl 13.
    Olivia vaknade kl 4.30 och var vaken för det mesta till 11 då vi somande
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-02-01 20:04:49 följande:
    Vi försöker få någorlunda rutiner på kvällen iaf =) Emil äter, vi byter blöja och tar på pyjamas och sen somnar han  runt kl 19, då får han ligga  sin säng och sova där fram tills nästa mål, sen hur natten blir är lite olika, men oftast sover han iaf 3-4 timmar nu...
    Ikväll la jag honom i hans säng medan jag gick o nattade Nova, sen gick jag in till honom igen ( han sover i vårt rum) och pussade honom godnatt och började plocka med tvätten, och vips så hade han somnat. Lite ont gör det i mammahjärtat att han inte somnade i min famn.. :(

Hur har ni tänkt kring preventivmedel nu? Vi är så dåliga på det där och har kört avbrutet några gånger.. Men eftersom jag fortfarande har typ sårvätska ibland så borde det vara lugnt :)

Haha såhär i månadskiftet är min egentliga mens-tid, och det märks, shiit vad chokladsugen jag blir! Så har det varit hela graviditeten, men nu efter e det jävligt :(
    var försiktig bara, det är avbrutna det kan bli barn av oxå ju.

Här var det länge sen jag hade nåt, vill men jag pallar helt enkelt inte, vill ju inte ligga som en död säl och bara ta emot lixom. Har bara haft 6 en gång sen Olivia föddes

Nån som gått på badhus med 3 små??
    GÖR INTE det är mitt tips, William har sin simning idag och jag hade ingen hjälp så jag matade Olivia först sen så trodde jag hon skulle vara tyst och nöjd men icke, fick springa upp åner från badet och simfröken fick ta WIlliam som inte alls tyckte det var kul att bada idag, han ville springa på botten men idag så hade de höjd botten så harn var inte alls glad, var helt slut efter de 30 min som kändes som timmar.
    Elliot försökte ju så gott han kunde men han har inget tålamod så han kunde inte trösta henne heller eftersom jag inte ville att han skulle ta upp henne där inne.

Här går det inte mer än 4 timmar mellan målen, men nu när hon vaknar nästa gång ska jag ge henne ersättning så hon sover bättre, gjorde hon förra gången jag gav ersättning för kvällen, då sov hon mellan 23.30-4 typ.

Hon har oxå svårt att komma till ro spec på kvällarna men oxå på dagarna.
    Det jag brukar göra är att ha en filt mellan henne och mig när hon somnar i famnen och sen lägga ner henne, då känner hon fortfarande värmen från filten. Funkar iblan å ibland inte.
    William var mycket lättare osm bebis (tror jag iaf) man glömme ju så snabbt.

Om 1 år sitter vi här och beklagar oss för att de snart ksa börja på dagis och att tiden gick så fort då vill man ha tbx bebistiden igen.
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-02-01 20:56:37 följande:
    Idag har Elliot legat och smilat i mängder! Första gången han gör det för att han är glad! Fick några småleenden på film också! Åh vad härligt det var! :D
    det är så härligt när de ler mot en och verkligen blir riktigt glada, då är det verkigen som all trötthet är som bortblåst.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 20:41:19 följande:
    deli:
    Det jätte jobbigt jag har funderat att ta alla 3 till badhuset med sambon men då har sambon amadeus och jag har ebba och elias i vårtbadhus har vi ju babysitter som man får låna när man ska klä av sg och ta på sig bikini.
    Och så har jag honom i solen där man sätter fast honom och duchar honom och ebba han ju själv.
    Då slipper jag oroa mig att ta amadeus med men han är snäll när det gäller att bada.
    Men man ska se till att dom inte är trötta för då är det jobbigt.
    Hoppas din kväll blir lugnare iaf så du hinner koppla av att dom du var med om idag
    William sitter i sån bugabo eller vad den där stolen heter elelr så sitter han i en Ikeabarnstol som de har där och Olviia ligger i sin lift
    Just nu är det lugnt, ALLA barn i säng och jag ska ta en dusch i lugn och ro
  • delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-02-02 18:42:55 följande:
    och vi försöker oss på att ha sex...triggar upp varandra på dagarna för att sen på kvällen vara helt slut så vi inte orkar. plus att det är ngn liten som ligger vaken sent på kvällarna
    Hoppas hoppas man får till det snart! Har haft sex 2ggr sen förlossningen bara och nu var det iaf 2v sen sist. Saknar det..

Varför skulle man inte få bli gravid inom 1år efter ett snitt 2barnsmamma? Jag vill ju bli det, men ska fråga imorgon då jag träffar en gynläkare. Vad har du fått förklarat för dig och av vem?

Här går man också och känner att man håller på att få mensen igen..det moler i magen som innan den kommer. Verkar vara tajm för många nu! haha! 

det beror på snittet, det måste läka ordentligt först. Det tar upp till 1 år för kroppen att läka när man har gjord snitt.
  • delifi2
    Karttikeya skrev 2011-02-02 20:39:53 följande:

Hur vet man ens om barnet har kolik? Tim började skrika helt galet nu vid åtta, men så fort jag satte honom i bärsjalen så vart han helt lugn, nu ligger han lugn på mitt bröst i sjalen. Är det "bara" kvällskinkighet?

I morgon ska vi till läkaren för att testa mot överkänslighet mot mjölkprotein, då ska vi testa mjölkfritt igen antagligen.. Får se vad dom säger..

När det är kolik så skriker de även om man tröstar dom, tror det är lite mer kinkighet.

Inatt sov Oliva från 00.30-06.30!!! jag trodde jag skulle dö av lycka
    Min man sa att jag kom ut med världens smile på läpparna imorse.
    Så jag hoppas Olivia har förstått vad natt betyder nu

gav henne bobbe vid 22 och sen fick hon tillägg 90ml sen så andra bobben och sen så somnade hon, så det ska vi köra på ikväll igen och hoppas på det bästa.

Imorgon är det babysim för Olivia och mig sen så efter det körskolan och teorin, måste bli klar innan sommarn så jag kan köra till GOtland
Svar på tråden December Bebis 2010 :)