Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

ingen mens här inte men mensvärk å suget på choklad

Hoppas Olivia håller sina rutiner nu, väckte henne igår vid 22-tiden fick mat, både bobbe å tillägg sen så somnade hon vid 23.45 sen så sov hon till 5. Så skönt när hon inte vaknar mitt i natten

Var på babysim idag med henne och hon gillar det, så skönt att göra nåt bara vi 2 ist för att bara vra hemma

fick en utskällning av en busschafför idag, här måste man betala om man har mer än 2 barn med sig på bussen. Hade ingen aning om det, har ju åkt med dom 3 i snart 2 månader och ingen har sagt nåt till mig om det. Hon snacka en massa och påstod bla att hennes kollega hade sagt till mig om det förut och jag hade sagt att jag inte hade några pengar då. Ingen som sagt nåt till mig, blev en del tjafs för jag blir förbannad när nån påstår nåt som inte är sant, som jag dessutom VET.
    Ska skaffa sån cykelkärra hade jag tänkt så man kan börja cykla när det börjar bli finare väder så William och Oliva kan sitta i den och Elliot cykla

• delifi2

Olivia sover för det mesta och är vaken ca 3 timmar totalt om dagen.
    När Emily var bebis så sov hon 16 timmar i sträck och när hon var vaken så åt hon

Här kommer det inte bli några fler bebisar, absolut inte. Nästa steg är att bli mormor om sisådär 7 år

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-04 19:32:54 följande:
    Hur får jag tag på blommig regnskydd jag vet att det finns var på älvsjö mässan 2008 med amadeus och då såg jag att det fanns men jag hade inga pengar just då med mig
    Jag vill ha det till min vagn elias barnvagn
    Snälla någon som vet ?
    http://www.pappaprylar.se/barnvagnstillbehoer?zenid=80d854b7baab147c0bb93e5553d6b32f

vet inte vad du har för barnvagn men här fanns ett blommigt regnskydd iaf
  • delifi2

inatt var det rekord här
    hon sov från 01.30-8.45 så skönt att få sova så många timmar i sträck, var första gången på länge man fick sova så länge.

Tack alla för alla värmande ord när jag har beklagat mig för att det har varit jobbigt när jag har haft fullt upp och gjord massa grejor.
    Fick "beröm" oxå av en mamma på simskolan när jag tog med mig alla 3 dit när William hade sin simskola. På tisdag ska Felicia passa Olivia så jag kan bada ifred med William, bilr första gången jag lämnar henne, känns lite konstigt men jag litar på hennes storasyster

• delifi2

Grattis Moma

Karttikeya skrev 2011-02-05 17:06:18 följande:
    Ska man ge 10 droppar av Minifom eller ska man ge mer direkt? Har hört och läst att 10 droppar sällan räcker.
    jag brukade ge mer till William
  • delifi2

Jag känner mig oxå som välrdens sämsta mmma när Olivia bara skriker å skriker, tänker på vad jag har ätit, om jag känner mig stressad, om jag har nya kläder på mig så hon inte känner min doft osv osv.

Vet lixom inte hur hon vill ha det, hur hon vill ligga i famnen. Men till slut slutar hon gråta och först då pustar jag ut. Jobbigt att inte veta vad de vill

• delifi2

jag läste den här tråden och kom och tänka på när jag klagar över minsta lilla och jag är så tacksam för mina barn när jag läste den

www.familjeliv.se/Forum-4-304/m57149750.html

Även om vi har det jobbigt på vårt sätt och vi måste klaga och beklaga oss så kan man iaf tänka på att våra barn är friska och det är huvudsaken även om man bara vill kasta in handduken ibland

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-02-07 16:52:58 följande:
    Jag har fyra barn och alla har haft olika behov av närhet. Jag har gett dem precis vad de behövt, även om det innebar att trean fick bo i famnen på dagtid de första fyra månaderna.

Min filosofi är att barnen inte ska anpassa sig efter mig, utan jag efter dem under den första tiden. Sen, efter de första månaderna, får vi hitta rutiner som fungerar för hela familjen. Och det har inte varit några problem, de har inte blivit bortskämda på något sätt, utan trygga, kärleksfulla barn
    Håller med dig fullständigt, det här är 5 barnet. Elliot ville tex ite alls ara i famnen när han var liten han är ingen gosig person helt enkelt. Honom kunde man lägga i princip var som helt så var han nöjd. Men William är en riktig goskille, han kan komma och krypa upp i famnen och bara gosa mitt i leken sen så hämtar han lite kärlek och sen ner på golvet igen och full fart.

2-barnsmamma: det stämmer att man gör det barnet vill och att man låter dom göra det men det är när de är äldre, det gäller inte när de är så små.

Olivia har kommit in i nån sovperiod, i går natt sov hon mellan 00.30-6 sen inatt sov hon mellan 23.30-8!!! tyvärr vaknade jag av att brösten läckte som 2 fontäner .) var alldels blöt i sängen.
  • delifi2
    Anairda skrev 2011-02-08 13:58:53 följande:
    Har testat funkar inte här :( jag gör rätt masserar innan o allt men icke
    usch vad jobbigt för liten. antar att du provat allt som det innebär när de skriker.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)