Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Anairda skrev 2011-02-08 19:17:39 följande:
    måste fråga alla när era bajsar är det vita prickar i bajset? Ni som inte har kolikbarn :)
    japp ibland är det så, fast inte alltid.

Jag köpta min Windi på babyringen. Nu är hon dock mycket bättre i magen vet inte vad det kan bero på men jag klagar inte.
  • delifi2
    Usch, en jäkla idiot körde mitt i vägen förut och smällde av både min och hennes backspegel. Jag såg liksom vad som skulle hände och saktade ner som bara den, la mig nästan på trottoaren och försökte tuta men hon fräste på ändå. Sen vägrade hon prata om det och sa bara att "det får min sambo ta" och bara åkte därifrån men min sambo sprang ut på parkeringen och pratade med henne och hon sa samma sak.

Sen ringde jag upp och sa hur jag upplevt situationen och hon sa att hon tyckte det var lika mycket mitt fel och jag sa iaf att det i så fall skulle bli en tvist för att jag inte tänker betala för något hon orsakat. Men sen ringde hon nån timme senare och sa att hon fortfarande inte tyckte det var hennes fel men att hon inte ville ha någon tvist och att hon tog på sig skulden.
    Jag tar det dock som ett erkännande för jag hade iaf inte erkänt nåt jag inte gjort. Men det spelar ingen roll egentligen. Skönt dock! Våran bil som vi inte ens haft i två månader haha... Dumt bara att hon anmälde det till försäkringsbolaget för bara självrisken är lika mycket som det hade kostat att betala våra speglar ur egen ficka men men.. Det gör ju hon som hon vill! :P 

Idioter i trafiken finns det gott om, vet int eom du tycte det när du övningskörde, men jag upplever det när jag kör, vissa ska lixom visa att de kan köra bättre än mig, tycker dom iaf

Olivia bajsade ner hela sig idag, hela sängen och madrassen blev helt nedbajsad. Var nära att slänga hennes kläder, hon hade bajs upp till armhålorna och hela magen.....
  • delifi2

Kan räkna med att Olivia sover hela nätter nu :)

Kommer väl ändras sen när hon börjar bli 3 månader och kommer in i en tillväxtperiod.

Natten som var var dock hemsk. William vaknade och väckte Elliot. bägge var lessna och det var lixom bara kaos, men Olivia hon sov igenom allt skrik.

Så idag var hela familjen hemma och vi har bara tagit det lugnt

• delifi2
    Småstadsbönan skrev 2011-02-11 13:21:24 följande:
    Får man öka minifom dropparn??
    japp det får man, det är ju ingen medicin i sig utan det tas ju upp av kroppen naturligt om man så säger.

Jag tycker verkligen att ni kämpar på ni som har det jobbigt. TÄnk att det snart är bättre men jobbigt att att inte kunna njuta av den här första tiden, tyvärr går ju tiden så fort när man har såna små.

Min äldsta dotter hade inte sett Olivia på 4 dagar och när hon kom så sa Felicia att Olivia hade vuxit jättemycket och ändrat sig att hon såg mer utsom ett barn än en liten bebis. Om ni förstår hur jag menar.

Olivia har nästan inga rutiner på dagen men på kvällarna så har hon det. Hon somnar nångång mellan 23-00.30 sen så vaknar hon vid 5-6 och ska ha mat så det är jätteskönt att få sova hela nätter.
    Idag så vaknade hon 6.30 och var vaken till 8 sen så somnade hon och jag om och sov till 11.30. Superskönt

Magnus har varit hemma den här veckan eftersom William har haft ögoninflammation så det har varit skönt att slippa flänga hit och dit med bussen.

Igår när jag var på körskolan så insåg jag att jag inte alls har långt kvar av min teori, så snart ska jag gå på riskettan och ta några lektioner så de kan bedöma hur jag kör.
    Sen så ibland så tänker jag fortare än vad jag tänker så igår så tänkte jag så här: Ska bli så skönt att ta körkortetdå kan jag köra ner till körskolan när jag vill.

Vet itne hur jag tänkte där riktigt bara
  • delifi2

Olivia har åkt på sin andra förkylning, skitjobbigt när de är så snoriga. Trodde hon skulle ha svårt att sova på natten men det gick bra trots allt, har inte köpt näsdroppar än men det får mannen göra idag. Har koksaltlösning hemma men hon är inte så förtjust i att man vräker idet i hennes näsa, bättre med näsdroppar som gör att snoret inte kommer tillbaka lika fort

• delifi2
    Soffipropp01 skrev 2011-02-11 18:01:11 följande:
    Jag brukar läsa denna tråden för att få tips och råd! Jag har en fråga till er, min son på 8 veckor har blivit förkyld och jag är väldigt rädd av mig. Är det farligt för så små barn att bli förkylda?
    Han är inte täppt utan bara slemmig. Använder koksaltlösning och efter det kan man inte märka något av förkyldningen men efter en tid kommer det tillbaka.

Rinnande ögon och en lite högre temp än vanligt (37.6).

Är så orolig och rädd och intalar mig det värsta!
    att de blir förkylda är ingen fara, däremot ska man se till att de inte får så hög feber. Då ska man ringa till sjukvårdsupplysningen. Men 37,6 är inte feber, feber brukar man kalla det om det är över 38. å är det över 39 så ska du kontakta bvc eller sjukvårdsupplysningen. Man ska inte ge så små barn febernedsättande om man inte pratat med dom först

Koksalt löser bara upp tillfälligt, har du inget koksalt hemma kan man göra det själv.
    1dl vatten som man kokar upp
    1 krm salt som man blandar i
    Låt svalna och sen droppa i barnets näsa.

Försöka att ha så högt under huvud som möjligt när han sover då är det lättare att andas.

Frisk luft är alltid bra se till bara att han inte blir kall.
    Balnd det vanligaste felet man gör när de har feber och man tar av barnet kläder är att man inte ser till att de inte fryser utan det är bra med lite tunnare kläder på, typ strumpa så att de inte blir kalla om fötterna och en tunn body på. Har du fönstret öppet i samma rum se till att han inte ligger i drag + att han har en tunn filt i sig så att det int elbir så kallt direkt på kroppen
  • delifi2

tycker det är så svårt att veta vad som är Rs och vad som är en vanlig förkylning på de små.
    Visserligen hör man ju det mer på andningen eftersom det är mer pipigt om man så säger man anars är det ju precis som en vanlig förkylning

• delifi2
    Haligh skrev 2011-02-12 17:26:21 följande:
    Något helt annat: vi skulle äntligen till att ha sex, drygt 6 veckor sedan fl nu. Men det gick inte, det var som att något var i vägen, så började det blöda. Sydde ju en hel del inuti, men det borde väl ha läkt nu? Inte varit på efterkontroll än, vet inte om jag borde ringa gyn istället??!
    Mens tror jag ju knappast att det kan vara men jag tycker du ska kolla upp det. Eftersom du blev sytt så mycket så kan du vara extra känslig där nere.
    Du kan fått framfall oxå eller att nån slemhinna är i vägen så du börjar blöda.
    Men ring mvc på måndag och hör om du kan komma på koll. De har "ansvar" för dig från fl tills efterkontrollen om det skulle vara nåt
  • delifi2

Majorima vilken liten sötis :)

Vi har varit ute hela dagen, varit på Ikea en sväng, det är vårt helgnöje om vi inte gör nåt annat för då kommer vi ut lite. Sen lite anat smått å gott, kollade på biltema efter en cykelkärra, ska köpa en sån så vi kan börja cykla till skola och dagis

Svar på tråden December Bebis 2010 :)