Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-02-14 23:46:03 följande:
    Himla skit!!! Emil åt vid 23, la tillbaka honom i hans säng i efter ett tag började han såklart knöla, sparka o grymta. Efter fjärde "stoppa-tillbaka-nappen-vändan" la jag honom på mage. Pang! Inte ett knyst, han sover så jävla gött! Men inte jag för jag e så nervös ..

alla mina barn har sovit på mage sen de föddes å jag har alla 5 i behåll. kan han bara lyfta på huvud så är det inte lika stor fara. Annars kan du oxå lägga honom på mage och på det hållet han har ansiktet mot kan man oxå lägga nåt under axeln så den axeln inte nuddar madrassen, om du förstår vad jag menar, lite svårt att förklara.
    Momalicious skrev 2011-02-15 10:28:11 följande:
    Vi använder napp till Elliot och det funkar ibland. Dock har vi sagt från början att nappen kommer vara nåt man har i sängen och ingen annanstans. Om han ens vill ha nappen när han är större.

så gör vi oxå med William, har gått jättebra tills han börja på dagis, då var han ju lessen i början så då fick han nappn eftersom det var hans trygghet så då blev det napp hela dagen nu är det lite bättre med det men det var svårt i början
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-02-14 23:46:03 följande:
    Himla skit!!! Emil åt vid 23, la tillbaka honom i hans säng i efter ett tag började han såklart knöla, sparka o grymta. Efter fjärde "stoppa-tillbaka-nappen-vändan" la jag honom på mage. Pang! Inte ett knyst, han sover så jävla gött! Men inte jag för jag e så nervös ..

alla mina barn har sovit på mage sen de föddes å jag har alla 5 i behåll. kan han bara lyfta på huvud så är det inte lika stor fara. Annars kan du oxå lägga honom på mage och på det hållet han har ansiktet mot kan man oxå lägga nåt under axeln så den axeln inte nuddar madrassen, om du förstår vad jag menar, lite svårt att förklara.
    Momalicious skrev 2011-02-15 10:28:11 följande:
    Vi använder napp till Elliot och det funkar ibland. Dock har vi sagt från början att nappen kommer vara nåt man har i sängen och ingen annanstans. Om han ens vill ha nappen när han är större.

så gör vi oxå med William, har gått jättebra tills han börja på dagis, då var han ju lessen i början så då fick han nappn eftersom det var hans trygghet så då blev det napp hela dagen nu är det lite bättre med det men det var svårt i början
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-16 21:49:47 följande:
    Dumma jag tappade jag honom från babysittern ca 1 meter och han studsade ut från babysttern landade på ansiktet pladask och var tyst ca 1 min JÄVLAR jag tog upp honom direk förstökte lugna en JÄTTE lessen pojk och en panikslagen jag och fick lugna ner honom ner efter en stund.
    Ringde ambulansen och dom kom med blåljus tog bara 1 min ca känndes det som.
    In kommer dom två män och tar honom och ser att allt är okej och jag och elias fick gå in till ambulansen och där testade dom honom se att allt var okej med ögonen huvet kroppen och tog en puls sak på hans tå och vi åkte in till sjukhuset.
    Sambon åkte bakom.
    Där var allt okej och vi fick åka hem igen.
    Han fick en bula på pannan och var hungrig och ville ha mat och sen somnade han i sin vagga ..
    Å fy fasen vad hemskt, usch när man tappar sitt barn. Men skönt att allt gick bra

Gjorde det med Emily en gång, vi var på babysim och hon sparkade ner sig från skötbordet där och ramlade på sånt klinker. Vi åkte in men kom aldrig till en läkare drf att min fd man är stor idiot, så han ville inte vänta längre så vi åkte hem.

Olivia är täppt i näsan igen och de hade inte koksalt på apoteket, brukar göra det själv men inte nu så de sa att vi kunde ge natriumklorid ist en stor jäkla flaska fick vi

Hon sover hela nätter nu, från ca 22.30-6 typ, superskönt.
    Var hos bvc igår och damen väger 5,7 nu det andra vet jag inte, efter 5 barn så är jag luttrad och kollar bara att de går upp i vikt.
    Läkaren tyckte hon var stark och det är hon, jädrar vad man får ta i när man ska torka henne under armarna när hon badad.
  • delifi2

2barnsmamma---> det var tur i oturen att han ramlade med ansiktet neråt ist för bakhuvud eftersom det är känsligare.

Blev väckt i morse av William, tänkte bara "Å nej inte nu" när han kom in men då var kl 6.15 och det var precis lagom eftersom vi ska upp 6.30. Sen skulle han naturlitgvis väcka Olivia oxå.

Börar få lite panik över att sluta med ammning faktiskt, jag har ju aldrig gillat eller njutit av att amma så jag har bara tänkt att det ska bli så skönt när hon är runt 4 månader att sluta, nu idag när jag ätnkte å det så kom jag underfund med att det faktiskt är snart och jag känner mig inte alls redo för att sluta, tiden har bara flygit iväg hon är ju snart 3 månader!!! Hemska tanke säger jag bara, tiden går sjukt fort.

Men det är så härligt att se henne utvecklas, hon är verkligen en egen person nu, en egen individ som jollrar dagarna i ända och bara gråter när hon ska sova

• delifi2

tänk på det ni som ger ersättning att inte bara byta tvärt utan börja med typ 3 mått av den gamla och 1 mått av den nya så derad magar inte börjar krångla.
    Gäller sen oxå när de börjar med välling

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-02-18 00:19:15 följande:
    Jo, det vet jag, men tack ändå :) Detsamma är väl när man ska gå över från bröstmjölk egentligen, att man helst ska blanda bröstmjöl med lite ersättning för att vänja dom?
    jag blanda aldrig när jag började med ersättning, men jag använder ju bara ersättning på kvällen. Jag har bara intro ersättning till alla barn först innför natten sen så fick de mer och mer och helt plötsligt hade jag slutat amma
  • delifi2

Jobbigt mamma smurfen.
    Har ingen erfarhet av det, men jag skulle nog ringt till FR och frågat vad du kan göra så att det inte står dig i fatet.

Här är en riktig slödag, har ingen lust att gå ut, svinkallt ute och klä på de små och på med ytterkldäer och ner i källaren och sen iväg bara för att frysa det tilltalar mig inte spec mycket.

Imorgon blir det Burlöv center och Ikea, ska köpa ett täcke till Olivia, ett sånt från 1 år egentligen men det är svinkallt inne i sovrummet och hon är kall för det mesta när hon vaknar

• delifi2

när ni ammar, blir ni hungriga sen? jag är hungrig hela tiden känns det som å jag har börjat äta mer oxå

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-02-22 10:45:32 följande:
    Här har vi bajsblöja en gång i veckan - skööönt
    Här bajsas det oxå 1 gång i veckan men då blir det rejält. Men jag tror hon har börjat komma i nån ökningsperiod, för hon vill äta oftare och kankse bajsar 2 ggr i veckan vilket förvånade mig första gången.
    Anairda skrev 2011-02-22 20:20:47 följande:
    måste fråga. Kan sempers magdroppar göra så att bebis bajsar oftare? Det e ju lite olja i den och den smörjer tarmarna = mot förstoppning och lättare passage? Min lilla e ju inte försgtoppad då hon bajsar runt 6 ggr per dag o det e ovanligt mycket för en som äter ersättning utifrån det jag hört. Ska jag sluta o se vad som sker?
    Olivia bajsar inte oftare för dropparna skull eftersom hon bajsar 1-2 ggr i veckan typ. Ger bara ersättning på kvällen när hon ska sova för natten dock, ger Sempers Lemolac ersättning vilket oxå är bra mot magen
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-02-23 21:59:19 följande:
    Ringde 1177 och dom tror att jag kan ha hjärnhinneinflammation. SUCK! känner att jag har sämst tur alltså.
    Nämen fy Moma det kan inte vara kul, bäst att få det kollat tycker jag.

Sex blir det här med regnrock, skulle på efterkontroll idag men både William & Elliot är magsjuka så det blir till att stanna hemma. Hade tur i oturen, Magnus hade tagit med Elliot till sitt jobb idag men eftersom jag mådde illa oxå och William var dålig så ringde jag hem Magnus och efter ett tag när de hade kommit hem så spydde Elliot som en gris, så det var tur att jag ringde hem dom så det int ehade skett på Magnus jobb.

Idag har jag blivit moster igen  för bara 30 min sen typ, en sån liten sötnos, då märker man att tiden går fort, Olivia är snart 3 månader ju.

Vi ska ha dop i sommar på Gotland, som vanligt kan man säga, hade det till Elliot men förra sommaren så hanns det inte med för William så det fick vi ha här hemma.

Olivia somande kl 22.30 idag så jag hoppas hon sover hela natten, hon har haft jättesvårt att somna på dagarna, hon sover 2 ggr om dagen nu för tiden. Första gången så somnar hon jättebra men sen så när hon ska sova 2 gången så vill hon inte ligga i sin säng. Hon ka ligga i famnaen och man kan gå omkring och göra saker osv men att lägga ner henne r stört omöjligt 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)