Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-11-24 14:30:14 följande:
    Ser att en BFlista åker runt, det e ingen ide att jag fyller i den för bebis kanske kommer snaaaart hehe.

Ringde BM idag o sa att det känns som om bebis har vänt sig fel igen. Så fick komma in på extrabesök och efter att både hon o en annan BM hade känt så trodde de samma sak som jag.
    Så imorrn bitti ska jag o Pappan tillsammans med den packade bebisväskan o alla papper åka in till Näl för att undersöka med ultraljud och sen diskutera om vändningsförsök/kejsarsnitt. Får se hur det slutar.
    På Bm lät det inte helt omöjligt att det blir bebis redan imorrn.
    Är helt sjukt nervös helt plötsligt:D.

En kompis kommer med sin systemkamera o fotar magen idag iaf. Ifall jag o magen hamnar i skiljsmässa så snart:D. 38+0 idag.

Jag vill _inte_ göra ett till vändningsförsök men BM tyckte att om livmodertappen e mogen så borde jag gå med på att vända bebis o sätta igång det. Vi får se vad de tycker på Näl och hoppas på att vi kan ha en bra dialog där de lyssnar på mig också:). Blir det kejsarsnitt så blir det iaf i november bebis kommer, så långt e jag med:P.
    Åhhhhhh Lycka till...lär inte bli mycket sömn för din del inatt då
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-11-24 15:00:29 följande:
    Gravid BF-lista Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

Kom alla med nu?

Ondar: Lycka till!! Spännande!!!!
    ja jag såg att jag föll ur innan, men tänkte vänta tills den lugnat sej lite listan
    tack!
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2010-11-24 16:35:14 följande:
    Expert vet jag inte, hehe men, om du menar att du vill skilja på "riktiga" värkar och förvärkar så gör jag så att jag väntar. väntar väntar o väntar. Blir dom starkare och kommer tätare, så är det nog riktiga värkar, håller dom sig likadant ungefär, så är det förvärkar. Det finns något som heter Braxton Hicks, falska värkar. Det är starka värkar, man tror det är igång typ, men dom gör ingen som helst nytta.

Jag låg med förvärkar i helgen, hela lördagen, men eftersom dom inte blev starkare ringde jg inte in. dom gjorde bara jobbigt jävla ont men det hände inget mer lixom.

Nu på em har jag varit duktig :) Hämtade lilltjejen och bakade lussekatter, sen har vi varit ute i trädgården någon timme, Nova har lekt med hunden och jag har skottat snö =) Kändes lite i ryggen, men vi får väl se imorgon ;D
    åhh vad duktig du e!!! avis, mina barn med säkert!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-24 16:57:08 följande:
    Själv har jag sovit en stund. Skönt. Har kraftig mensvärk både i mage och rygg, men inget som föder en bebis haha. Lika bra det, så sjuk som jag är.
    säg inte detTungan ute
  • Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-11-24 21:10:46 följande:
    Inte kaka här heller. Jävla humör är jag på också. "Jag tror det är nära nu" säger min sambo. "Varför då?" undrar jag. "Du är på ett fruktansvärt humör"..Hahaha! Som jag garva åt det. Det stämmer, jag är riktigt sur. Kanske alla hormoner som är i omlopp. Därav huvudvärk också kanske? Någon som vet om det brukar bli så då?

Molvärken sitter i kommer dock inte lika ofta längre. Gissar på att det går över under natten.
    Ska lägga mig och glo nån skum film nu. Hoppas på att somna.

Isf är det på G här med, inget vidare humör här inte!!!!

Jessika: åhhh vad mysigt!!
    Har oxå köpt den dräkten, sambon blev som tokig i den
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-11-24 21:22:37 följande:
    Jag kunde inte låta bli att köpa den. den var för söt
    hihihi ja mycket, skulle velat ha de andra dressarna med, typ de rödvita osv.
  • Trollungarnasmamma

Stukat min fot idag missade sista trappsteget på lasarettet för den stora magen är ivägen & pang så låg jag där...just snyggt!!! Aj aj aj

• Trollungarnasmamma

Foten är bättre, hände inget med magen i fallet, sköööönt!

Mitt vatten gick inatt flickor efter en färdknäpp har bara haft småvärkar hittills, mer inatt än nu tyvärr, men blir värre när jag är uppe & rör mej, är rätt slut, har inte sovt mer än 3 timmar kanske, men har svårt att sova nu på dagen....har en tid imorgon kl 9 på förlossningen om inget händer innan....

Min sambo har alltid varit med hos BM, men han har inte frågat mej så mycket om saker & ting som jag trodde, inte tagit på magen så mycket heller....men de kanske har svårt att få in det....

Grattis till bebisarna snart är det min tur!!!

• Trollungarnasmamma

tack tack känner mej lite lurad att det inte händer mer dock

Är rätt trött, har juh bara sovit 3 timmar,men kan ändå inte sova...vet inte om jag ska hålla igång ele vilaObestämd men en dusch ska jag ta mej!!!

Ett tips tjejer, har stora bindor hemma redan nu!! MItt vatten höll på & sippra bra länge, blev många byten av trosor!!!

• Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-11-26 11:32:42 följande:
    Tja, inom tre dygn så har du din bebis iaf, det är väl inte illa Tungan ute
    ne det är det inte

sambon fyller år på måndag så jag hoppas innan så den får en egen dag!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)