Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

William är lite snorig här, alldels grön om näsan. Men superfint väder ute så jag kanske ska ut senare med alla 3, drar mig lite för det eftersom man inte kan gå till nån lekplats med alla 3.
    Elliot ska göra en sak, William ska göra en sak och Olivia gillar inte att ligga i vagnen. Han börjat sätta henne upp nu och det tycker hon om men man måste hålla koll på henne och det kan jag inte om jag ska jaga efter William som springer överallt och hjälpa Elliot.
    Som rutchkanan tex William kan int eåka själv och Elliot vill int eåka rutchkana å om Olivia inte sover i vagnen vill ja ginte lämna henne heller, hon gillar att se var jag är då kan hon vara i vagnen.
    Hoppas döttrarna kommer förbi om ett tag så de kan gå ut med William och Elliot 

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-04-18 22:34:17 följande:
    Gick med i gruppen nu

Men man får inte lägga annonser där tydligen?
    du får lägga dom i ett dokument så går det bra
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-04-18 23:00:04 följande:
    Det är så smidigt att surfa från mobilen när man ammar eller bara vill kolla in något snabbt, och dessutom inte har en 17 månaders buse som vill dra i datorn hela tiden, haha. Jag brukar inte dra igång datorn förrän han har lagt sig på kvällen
    hehehe........... det brukar jag oxå göra när jag sitter med Olivia i famnen och hon ska sova eller nåt. Samma i reklampauserna då åker mobilen fram fort som bara den
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-04-18 23:14:31 följande:
    Smartphone - en nybliven mammas bästa vän, hihi
    hahah....... ja det är det verkligen. Så skönt, fast nu har Olivia börjat intressera sig för den oxå när jag matar henne
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-04-18 23:24:42 följande:
    Ja, Cornelia tittar också gärna i min
    Tycker det är lite hemskt att tom Willliam fattar hur man bläddrar i den, som när han ska kolla på kort, han vet precis hur han ska göra, tar med fingret och "svichar". 
    Innan jag skaffa min hade Magnus en och William blev så frustrerad när han inte kunde svicha med min eftersom jag hade knappar på min  
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-04-19 07:50:08 följande:
    Ja, delifi, de är otroliga de små. Charlie sim är 17 mån vet precis hur man drar med fingret på iphonen för att låsa upp den... och den blev ju ännu roligare sen vi tittat på bollibompa i den

Visst är det synd att man inte ser bilderna...
    jag kan se bilderna med min, har en Nokia N8, däremot kan jag inte se vad jag skriver om jah ska skriva nåt inlägg här på fl, men på alla andra sidor kan jag se vad jag skriver, konstigt det där
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-19 11:28:08 följande:
    Nu sover han i sin säng men jag kan inte slappna av för att sova. Skönt med rutiner, det har inte Elliot direkt, eller så har han det utan att jag kan märka det. Tiderna för natten varierar, och således varierar även tiderna för mat och sömn under dagen. Han brukar vara vaken 1-1,5 timme i stöten under dagen, sen sova i en timme, sen mat och lite vakentid. Måste alltid söva honom. Ytterst få gånger kan han somna utan att man vaggar honom i famnen.

Börjar känna mig lite nedbruten. När han är glad och go är allt underbart, när han är sur och övertrött vill jag bara ge upp och gråta. Lägga mig i soffan och slö-se på tv och sova. Fattar inte varför han alltid ska kämpa emot sömnen, hur trött han än är. Känner mig som världens sämsta mamma som har så dåligt tålamod.
    jag måste oxå alltid söva Olivia när hon ska sova, vid den här åldern vill de inte sova heller eftersom de tror att de missar så mycket, de vill koll apå allt och upptäcka nya saker.
    tänk på  att han oxå är en liten människa som oxå har dåliga dagar precis som vi,
    Det är så typiskt när man tror de ska sova längre och man själv vill vila så vaknar de eftert en kort stund 
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-19 22:14:23 följande:
    Jag har insett att det är en depression som krupit på. Jag har haft det mer eller mindre sen högstadiet. Sen var jag bra typ två år och sen har det kommit nu. Har väl egentligen vetat det länge men har skämts för att jag vill vara en bra mamma. Känner mig totalt värdelös. Men nu ikväll brast det. Jag orkar inte mer. Får ringa någonstans och be om en tid hos en psykiater. Jag vill bara bort och slippa allt, samtidigt vill jag inte vara utan Elliot. Allt är konstigt och motsägelsefullt. Önskar jag hade ett jobb så sambon kunde vara hemma ett tag, men det har jag ju inte. Sådär, då fick jag gnällt av mig lite med.
    Du ÄR en bra mamma.
    En bra mamma är en sån mamma som inser själv när det brister, när man inser själv att allt inte är rosenrött, när man gråter för att man inte orkar mer.
    Jag kände mig värdelös när Olivia kom och både hon och William skrek samtidigt.
    Det gäller att tänka på de positiva sakerna, som det otroligt underbara tandlösa leendet man får av dom, all den kärlek man ger till dom när det bara strömmar ut från kroppen.
    Du har absolut INGET att skämmas för.
    RIng till bvc de brukar ha en kurator kopplad till sig.

Du känner inget motsägensfullt när du känner så, det är ren mammakärlek.
    man behöver komma bort ibland och bara kopla av själv men samtidigt så kan man inte vara utan sina barn, elelr jo det kan man men man längtar ihjäl sig efter dom. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)