Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-04-11 09:07:25 följande:
    För att återgå till tidigare ämne... Blöjor!
    Gillar inte pampers för dom är för tunna och luktar plastigt. Libero är för tunna. Har för mig det var nåt vajsing med huggies med. Så hittade jag favoriten i ICAs strl 3, lite tjockare men ändå inte otymplig. Funkar hela natten utan problem. Så köpte sambon exakt samma men vad får jag se då. " nu ännu tunnare " varför denna hysteri i tunna blöjor! Provade då Willys blöjor nu. Stinker kiss och Ronja har fått prickar på stjärten. Säker på att den har gjort helgen skit med dålig sömn. Vad göra nu då?
    Tjock blöja som inte stinker kiss eller plast hit tack!
    Olivia fick oxå röda prickar av Willys blöjor, vi har haft dom till William och funkat jättebra men nu är hon alldels röd och prickg så vi har provat pampers igen men där känns det som om blöjan är full hela tiden tycker jag.
    Olivia vaknar inte när hon har bajsat på nätterna så igår natt så hade hon bajsat i hela blöjan upptäckte jag på morgonen och var total KNALLRÖD i hela rumpan, men hon verkade inte lida av det sån tur var.
    Jag tror hon är som sin bror när det gäller mat, han totalvägra alla purer som var från 4 måandes ålder och gick dirket på 6 månaders burkarna så idag ska jag köpa lite 6-månades burkar och se vad hon tycker om dom ist. 
    thegoddess skrev 2011-04-11 10:50:11 följande:
    ronja somnar ju vid 19 för natten om hon får välja och vaknar 2 för mat och sover till 6. men så var ju vi dumma å försökte få hene somna för natten senare och helgen har vart skitjobbig :( plus att vi bytt blöjsort till willys skit! och sen så har honju fått smakisar plus lite gluten i form av smörgåsrån. så nu har hon vart hård i magen i helgen med och nu är hon ARG ARG som ett bi och kan inte bajsa. :(
     Oliva blev hård i magen när vi började med gröten så jag började ge sempers magdroppar i samband med mat + D-droppar oljebaserade och då blev det mycket bättre med magen för hon tog i så hon höll på spricka innan dess
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-11 14:20:20 följande:
    Vi använder mest pampers, gillar dom bäst. Just nu har vi libero hemma för vi fick hem kuponger men dom gillar jag inte lika mkt. Har testat ICAs men Elliot fick SÅR på insidan låren efter en natt med dom så jag hivade resten av dom blöjorna direkt. Varken libero eller pampers har gjort nåt liknande.
    så olika det kan vara, pampers ger såna röda märken efter resåren på låren så det gälller arr sätta dom rätt annars skaver det jättemycket på henne
  • delifi2
    linasmama skrev 2011-04-11 18:23:55 följande:
    Majorima - Usch vad jobbigt Hoppas det blev bättre när han sovit lite!

Vi använder libero strl 4 åt Sixten, har gjort det en månad nu! De tycker jag passar bästa på Sixten, Bumbo eller vad de heter var också bra, fick prova en sån av Sixtens kusin.. Pampers läkte hela tiden och Willys sög inte åt sig tillräckligt på nätterna så kunde bara ha de på dagen..

Har någon av er haft Ventolin åt era bebisar? Isf hur reagerade deras mage? Sixten har blivit konatig i magen av det..
    Olivia regerade inte alls när vi hade ventolin mot hennes hosta, inte vad jag kan minnas iaf, men det var ju ca 3 veckor sen.

Men nu är hennes mage i upplopp, hon älskar ju gröt men jag vill inte ge henne för mycket av det, för jag glömde ge henne droppar och D-droppar och då får hon så ont i magen.
    Gav henne banan idag och hon avskydde den, kosntig unge det där men hon älskade potatis, hon satt med oss vid bordet och jag hade lite potatis över och mosade den och gav henne och hon ville bara ha mer kändes skönt  
  • delifi2

Olivia älskar potatis å gröt, men avskyr banan å morotspuré
    Så för hennes del tror jag inte det kommer bli så svårt att få i annan mat, spec inte efter idag då hon ville ha min subway-macka  

• delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-04-13 11:26:18 följande:

Hej tjejer.

Ellie ligger å suger in underläppen å blir nästan rabiat i att tugga när mitt finger åker in i munnen....funderar på om det kanske är tand på G, men tycker det är lite tidigt?

Hon drägglar/säcklar som den värste "tiggande hunden vid bordet" *S*

Vad tror ni?

Både William & Olivia började/har börjat dregla jätte mycket vid den här åldern men William fick inga tände förrens när han var13 månsader och när han började pådagis så hade han inga tänder.
    Olvia dreglar oxå jättemycket nu, blir helt blöt 
  • delifi2
    linasmama skrev 2011-04-13 21:00:20 följande:
    Åhh vad mysigt för er som har bröllop snart! Jag längtar massor, vi har bestämt datum men är 2,5 år dit så jag får vänta ett tag till.. Haha, ja är en riktig planerare..

Idag somnade Sixten själv för första gången sen han föddes! Vid 19.45 började han bli trött och hungrig så la mig bredvid honom i våran säng och gav flaska, myste lite sen somnade han efter en liten stund och sover fortfarande!
    Olivia somnade oxå själv för första gången idag
    Gav henne flaskan i soffan som vnaligt sen var hon vaken ett tag sen la jag henne i hennes säng och sa gonatt, å så somande hon efter en liten stund
    ÄlskarNova skrev 2011-04-13 15:11:14 följande:
    Japp, har en lika varm pojk här! Han blir helt sjukt svettig väldigt ofta. Känns som det är jobbigt för honom.  
    Alla fina innetröjor/jackor man har fått och köpt är i stort sett oanvända-fattar inte när jag skulle kunna ha på honom dom. Man lär sig vad som är användbart och inte. hihi! 
     Samma sak med Olivia, hon är jättevarm. i liften har hon en ullflit hon ligger på, en mössa (tunn) och en munkjacka, det räcker för henne + vanliga klder då oxå
    Elliot var oxå så varm men inte William 
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-04-13 21:52:39 följande:
    Vi försökte oss på nått som kan bli rutin ikväll, Emil somnade vid 19.30 ca, knölade lite nu men jag la honom på sidan o stoppa in nappen , får se hur länge det håller sig :) han har inte sovit mkt idag, runt 1 tim+2 tim+ 15-20 min...
    Låter som Olivia, hon har börjat sova i omgångar och inte så länge varje gång, lite jobbigt tycker jag. Men huvudsaken är att hon är nöjd, bara vänja sig ju

idag har vi fått diskmaskinen installerat
    Vi räknande ut att vi diskade ca 1-1 1/2 timme varje dag, så för några dagar sen impulshandlade Mgnus en diskmaskin, så himla skönt  
  • delifi2

Olivia har börjatvakna tidigt nu på morgonen, igår vaknade hon 4.45 på morgonen inte likt henne eftersom hon brukar vakna kl 6 på morgnen.

Olivia äter oxå mycket, brukar äta 1 1/2 dl gröt och tror hon är hungrig efter det men efter lite rap så brukar hon verka nöjd men ibalnd kan man få amma efter eller ge ersättning.

Ammar på morgonen sen så vill hon ha mer efter en liten stund då brukar hon få ersättning, sen så sover hon några timmar sen så är det gröt som gäller, men idag så ska jag ge henne mat ist så hon vänjer sig vid att äta mat mitt på dagen sen så i em blir det gröt.
    Hon äter int elika ofta men hon äter mer varje gång

• delifi2

majskrokar fastnar ju ÖVERALLT!!!!! å kladdigt som bara den så de skippar vi, bättre med smörgåsrån tycker jag även om majskrokarna har bättre grepp att ta med för de små händerna

Olivia sov länge nu på fm sen vaken 1 timme och har ätit 1/2 burk med ris + nåt annat från Hipp sen så 1 portion gröt på det, himla matvrak man har, sen så var hon mer gnälllig och jag tänkte inte ge henne mer för då skulle hon få ont i magen men precisi innan jag tänkte att jag ammar lite ist så somnade hon, det brukar hon aldrig göra så det var lite ovant. Hon brukar alltid vara vaken några timmar 

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 14:42:34 följande:
    Åh vad härligt jag åker om 6 dagar och det är ca 18 tim från danmark till sverige liiiiite pirrigt haha men så orolig hur elias kommer att ta detta.
    1 timme helt okej från danmark till tyskland men shit 18 tim jössenamn jag kommer vara så nervös.

Hur ska jag göra med flaskorna TIPS snälla !!!
    Jag tänkte köpa 2 st temus en med te vatten och en men kall vatten och sen ersättning som jag sen häller i.
    Kommer oxå att köpa klar ersättning till honom och 2 burkar mumms mumms som smakisar med mago pure och blåbär något jag kna hitta.
    Sen ska jag ha med skötväskan och ha hur många blöjor ????
    och hur många kläder ska jag ta med ???
    Vi är bort 5 dagar bara.
    Elias han har aldrig bajsat mkt och bajsar helt normal aldrig över blöjkanten en snäll kille hihi sen så bajsar han inte varje dag utan han vara helt utan 2 dagar och sen bajsar han igen ingen förstoppning men så fungerar han bara

Mer råd snälla vad ska jag tänka på alla tips välkommna
    2 st termosar?? ha en termos med vatten i, så att det typ är halvljummet eller hur han vill dricka det. Alltså värm upp det till den tempratur han brukar få.
    Är ju bara stanna på MC på vägen och värma upp mat och ersättning, de har ju vatten där om det skulle ta slut.
    Ha med ett blöjpaket, i skötväskan ca 4-5 st blöjor.
    ha dessutom en termos med lite varmare vatten om han bajsar i bilen och det inte finns nån bra rastplats så att ni kan byta i bilen. Vet inte om du har våtservetter eller inte för då behövs det ju inte.
    Hundbajspåsar, om ni måste byta mitt i ingenstans så finns det ju ingen papperskorg där så det är bra att ha med sig så det slipper lukta i bilen.
    Ta bara med dig det du behöver på resan, vad gör han av med en vanlig dag tex.

När jag åker upp till sthlm 2 dar ska jag ha med mig 20 blöjor för säkerhetsskull, onödigt att köpa nya tycker jag. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)