Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

ghaaaaaaaaaaaaa..............
    BARN!!!!!!

jag lovar ju större dom är desto större problem.

Blev riktigt riktigt orolig idag när min äldsta dotter (20) inte hade varit hemma eller hört av sig idag.
    Mina döttrar bor ju i min lägenhet och hennes syster (18) hade varit här och sen när hon kom hem så sa hon att Felicia inte varit hemme sen igår kväll och i nte svarade på mob heller, hon hade provat ringa 4 ggr.
    Jag provar ringa och inget svar.
    Kollar på fb (tyvärr inte så noga) men ser inget spec.
    RInger henne igen men inget, under tiden chattar jag och hennes syter och jag frågar om F inte skulel nån stnas idag.
    Nä hon hade inget sagt.

Letar upp hennes kompis som hon var ute med igår men hittar inte hennes nr, frågar E om hon vet vad kompisens pojkvän heter.
    Jo då det vet hobn, letar på "birthday" och på hitta-
    Hittar honom (rätt lätt) ringer och frågar om de vet något om F, nä de vet ingenting och hon hade inte sagt något igår om det.

Vid det här laget är jag nära tårarna, men kompisen skulle prova ringa till F för att se om hon svarar, under tiden ringer jag SUS, nä hon har inte kommit in där *pustar av lättnad* innan jag inser att om hon ite kommit in där så kanske nåt ÄNNU värre har hänt.
    Ringer kompisen igen, nä F svarar inte.
    Får ritkigt ont i magen nu.

En signal från min mob visar att F ringer, ringer upp fort som bara den, jodå hon lever och har hälsan, hon är på inflyttningsfest.
    Det har hon tydligen sagt till mig för ett tag sen+ syster + kompisne hon var ute med igår.
    Säger till henne att hon inte får skrämmas så där och hon säger "men mamma jag är 20 år" hahaha som om det skulel hjälpa, mitt mammahjärta är alltid mitt mammahjärta och det kommer inte spela nån roll om hon är 30 år. Kommer bli lika orolig då iaf.
    En jobbig kväll som löste sig snabbt iaf sån tur var, men under den tiden jag inte visste vad som hade hänt var hemsk

• delifi2
    LokesMammi skrev 2011-03-26 22:03:19 följande:
    Usch va läskigt. Sånt som inte får hända! Man ska alltid svara på mobilen! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-26 22:28:58 följande:
    Innan jag läste slutet började jag få lite panik men ''pustar ut lättnade'' när jag läser slutet av dit inlägg.
    Ja man är alltid mamma spelar ingen roll om dom är 30 åringar.
    Haha ja barn alltså men shit vad man älskar dom!!
    Ebba är bara 5,5år en LITEN flicka men snart är hon 6 år sen skolan sen går allt snabbt.
    Man kan inte fatta att det gått så snabbt.
    Skönt gumman att allt gick bra tillslut.
    {#emotions_dlg.flower}
    jo hon ska alltid svara, men hon har bott hos deras pappa några år innan hon flytta till mig och hennes pappa har inte varit så noga med uppfostran.
    Å så anser hon att hon är vuxen eftersom hon är 20, jo det är hon ju men barn är alltid ens barn.

Sån tur är så svara iaf alltid Emily på sin mobil, henne har jag aldrig varit orolig för fast det är hon som är en ritkigt festprisse och inte Felicia.

Usch tänk när Elliot, William & Olivia växer upp, då kommer jag vara gråhårig att oroa mig för alla 5.
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-03-27 08:21:28 följande:
    Förstår din oro, Delifi, samtidigt som jag tycker att man sim förälder successivt får släppa behovet av kontroll när de blir äldre och försöka ha tillit till att allt går bra.

Vi har så höga krav på att våra ungdomar alltid ska vara tillgänliga - på mobil, msn, facebook... Våra föräldrar hade ingen sådan koll och vi överlevde
    jo precis, trodde jag kunde släppa dom mer nu eftersom jag har små att oroa mig mer för eftersom de inte klarar sig själva.
    Men jag kommer nog vara en hönsmamma hela livet tror jag :)

Men jag ser mig iaf inte som en hönsmamma på så sätt, tror det var mer att EMily hade sagt att Felicia inte hade kommit hem på hela Lördagen, tror det var som oroade mig mest. Men senare visade det sig att hon hade varit hemma innan EMily hade kommit hem.
    Å Felicia hade dessutom sagt till Emily att hon skulle iväg på Lördagen.....
    Momalicious skrev 2011-03-27 03:07:18 följande:
    Delifi: jag läste snabbare och snabbare för jag var så nervös. Hon kommer fatta hur du känner när hon själv får barn. Det var liksom en aha-upplevelse för mig och min sambo när Elliot kom. Då fattade vi varför ens föräldrar tvingat på en cykelhjälm osv. Eller ja, vi fattade ju innan med men nu fattade vi bättre ;)
    Jo precis, fattar inte hur min mamma överlevde 5 barn
    Nu är jag själv i samma sits med 5 barn
    Jo man förstår att det finns en annan slags kärlek, en kärleksrädsla elelr vad man ska säga.
    För sitt barn älskar man verkligen över allt annat på jorden.

Drömde i fredags natt en mardröm, drömde att EMily var med sin föra pojkvän och de låg under jorden, han ville ta livet av sig och hade lurad henne att dricka gift. sen var det lite mera. Men i vilket fall som helst så vakande jag av att jag grät. Visste att hon var på fest och smsa henne 3.30 på morgonen.
    Det kusliga var att hon VAR hos sin förra pojkvän jag hade drömt om 
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-03-28 20:51:55 följande:
    Alla barn är så olika när det gäller utvecklingssprången. På tjejerna har det knappt märkts, medan grabbarna haft tydliga språng med sämre sömn och mer gnällighet
    hos oss är det tvärtom
    På Olivia märker man det mycket mer än med ELliot å William (de stora tjejrna kommer jag inte ihåg

Olivia har blivit jättekänslig för ljud, hon blir mer rädd och hon ÄTER!!!!! jisses vad hon äter och det resulterar ju att hon får ont i magen. SKitjobbigt. Idag har hon fått 90 ml ersätting precisi som vanligt på dagen och redan efter 1 1/2 timme så var hon hungrig igen. Sen efter det skulle hon ha gröt och efter det så var det ammnig som hjälpte, sen så fick hon bara 120ml ersättning för jag ville inte ge henne mer innför kvällen. Men nu så sover hon gott iaf  
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-03-29 20:09:58 följande:
    Jag har insett att det är synd att jag inte vill bo i Norrland, hus är ju helt äckligt billigt där!

Idag har Elliot vänt sig först från rygg till mage och sen tillbaka. Första gången för båda!
    haha..... vi hade tänkt lite löst att flytta tbx till sthlm å så kolla vi huspriser där, så sjukt dyra.
    FÖr samma pris  min bror köpte sin 4:a för, (visserligen mitt inne i stan) kan ma köpa ett hus här nere med både inomhuspool och utom huspool.

Vad tidiga era barn är med att vända sig Oliva kollar knappt åt sidan, hon bara kollar på mig med en frågande blick som säger typ:menar du verkligen att jag ska vända mig om och kolla på det där  
  • delifi2
    thegoddess---> vart bor ni någonstans? tänkte mer på korten om ni bor nära

Gu vilka elrpiser ni har, här blir jag förskräckt om jag får en elräkning på 500 :-. Nu är ju det väldigt sparsmat med el, men min man har mycket högre elräkningar de kan ligga på 700:-
    Var på tjejmiddag och de sa att de oxå har haft dyra elräkningar. Sen så är det ju inte bättre av att el-prisern ahar gått upp 
  • delifi2
    thegoddess skrev 2011-03-30 19:29:01 följande:
    vi bor i Sätila bortanför landvetter kan man säga. menar du korten hon som fotograferar? nja hon finns i min gamla hemstad Alingsås men inte så farligt långt är

stängde in mig i svrummet och sov en timma efter sambon kom hem.. trodde kanske att det skullevara bra men e bara ännu tröttare nu och går runt och fryser som bara den. kroppen trodde nog den skulle få sova mera.
    nu sover lillan för natten och kan ju lägga mig men så komjag på att jag har visst glömt av att äta idag igen.
    funkar det inte med sjal/bärsele när hon är så kinkig på dagarna?
    Olivia är likadan, sovermax 30 min i egen säng på dagen, men om hon sover på mig så kan hon sova flera timmar, hon vaknar fast vi rör oss med vagnen och hon gillar inte alls vagnen längre, vill bara vara uppe hela tiden. Tror hon vill men jag känner att hon inte är riktigt redo för det ännu eftersom hon inte är så jättestadig i huvuvd. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra 
  • delifi2

vi har ju mer en sulkyvagn, men jag fuderar på att gå ner i källaren å se om det finns nån bra lösning på det hela, int ekul att åka buss när hon gnäller

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 10:03:11 följande:
    Läs detta
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647...
    Läste det oxå, de verkar ju inte spec lessna över att ha förlorat ett barn, om man nu får tro det som står där.
    Hade det varit i SVerigen skulle nog soc kopplads in när läkaren upptäckte det, man låter som läkare inte låta det gå så långt utan att göra nåt, även om läkaren hade sagt att han ville att barnet skulel till sjukhus å föräldranra inte ville så skulle man som läkare slå larm.

Det är så kul att betala räkningar, man längtar redan tills man får pengar igen å ändå fick jag x-tra pengar från jobbet men jag har skjutit upp massa räkningar, fattar int ehur jag kan få så många räkningar eller ju det vet jag ju men iaf *suck* när jag bodde själv så var det mycket bättre då hade jag störra koll på det hela, nu svävar jag iväg lite när vi bor tsm igen. Men jag ska snart börja bo hemma igen känns det som, Magnus slutar iaf så sent varje dag så det är bara några timmar vi ses. TÄnkte vara hemma och sen bara åka hit å sova eftersom jag inet har tillräckligt mycket med sängar hemma hos mig 
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2011-04-01 09:46:09 följande:
    Hello Girls!
    Hoppas ni mår bra!

Nån som kan hjälpa mig med lite tankar o ideer??

Albin äter så ofta på nätterna, kl 20:00 sen 23:00, 02:00,04:00 ,06:00 ca tider, i bland mer, aldrig mindre i varje fall!
    Hur får man dem i soooova hela natten??
    Jag har försökt o ge honom ersättning vid 23 målet i hopp om att han ska sova lite längre, men han tar inte flaskan, han blir bara dö arg o skriker och spottar ut de. ålar o har sig. Sambon har med försökt då ja tänkte att jag luktar mat osv.
    Testade på dagen en gång, då gick de lite bätte, han va inte arg i varje fall,men han åt kanske 10 ml på 1 halvtimme, varav hälften han spottade ut av de 10 ml.
    ja som va nojig att han skulle föredra flaskan om ja börjar lite smått till natten, hehe! så fel jag hade!

Vill ju amma o allt funkar ju osv, bara de att jag hoppas på att om han äter 1 mål ersättning att han ska sova bättre då.

de va lite från mig:)
    skedmata, prova en annan napp, ge honom innan han börjar bli hungrig. Prova annan ersätning. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)