Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

om du haft foglossning under grav så kan du få det efter men det är hanterbart, det är inte som när man är gravid.
    Blir du gravid igen så är chansen stor att du får foglossning igen 

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:52:34 följande:
    jasså..
    Okej fan typist måste man få det igen kan man inte slippa ?
    Hade inte med ebba men liiite med amadeus men enormt med Elias
    det du kan göra är att förebygga, jag fck ju akupunktur från vecka 8 med Olivia 2 ggr i veckan frma tills hon kom i princip
  • delifi2
    thegoddess skrev 2011-04-07 11:02:30 följande:
    Banangröten... Ronja gillar den men den e ju jobbig. Först är det gröt konsistens sen efter en liten stund e det helt löst. Allt har ju typ runnit av när det når munnen.

Har vart på vc nu. Har inte sovit i natt för smärtan. Inflamation i leder och muskler mellan revbenen. Gör ont när jag andas och lyfta bebis ska vi inte tala om.
    det beror på salivet som kommer i gröen.

Här blir det köpmat tills hon är ca 6 månader och sitter med oss vid bordet.
    Är ett himla meck att hålla på att mosa, dela osv osv mycket lätttare sen när de blrjar bli större och äter vår mat  
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-07 17:55:43 följande:

">

" target="_blank">

Kolla in detta underbara filmklipp. Elliot och min sambo busar och Elliot har sin första riktiga skrattattack :D
    vad gulligt, ibland så vet de inte själva om de ska skratta eller gråta
    Olivia börjar oxå skratta så där så smått men det är precis som hon inte vet hur hon ska skratta, hon anstränger sig så  
  • delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-04-08 11:09:24 följande:
    Majorima: Ja, håller med om att de blir stora direkt när de får sitta i en stol sådär! Ser ut att trivas där?

Idag är Arvid jätterosslig i halsen och har svårt att dricka då det slemmar hela tiden. Vill inte lämna honom utan uppsikt så han får sova på soffan bredvid mig på en kudde så han halvligger. Stackars!! Var hos doktorn i morse så han har fått Bricanyl utskrivet. Ska ge det sen när han vaknar. 
    Idag blir min plutt också 4månader! Hjärta 
    grattis :)

Undrar oxå vrf han har fått bricanyl, han borde väl få ventolin i första hand tycker jag iaf.
    Olivia är oxå rosslig i halsen och jag ringde å frågade om jag kunde ta vetntolin utan att besöka dom, känns bättre att kolla med dom först även om jag visste att jag kunde ta det till henne.
    Å nu sover hon gott  
  • delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-04-08 13:47:07 följande:
    Oj, nu blir jag osäker..men hon skrev iaf ut bricanylen då han är för liten för mollipect som jag fattade det. 
    Ska ju vara luftrörsvidgande..
    bricanyl brukar de inte ge till såna småbarn eftersom det är så pass starkt, vi fick det på barnmottagningen å sen fick vi ventolin med oss hem. Det var så de sa till mig
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-08 22:41:49 följande:
    Ni som ger hela portioner gröt, började ni med det direkt eller gav ni smakisar först? Hur länge gav ni smakis isf? Jag har gett Elliot gröt i 2-3 dagar tror jag och get lite varje gång och ökat efter hand. 
    Ni som kan dethär med smakisar, hur går man tillväga? När/var/hur/mängd?

jag började ge lite grann vet inte hur mycket jag mätte upp, men hon åt upp allt första gången, sen så efter det så ammade jag.
    Men nu för tiden ger jag henne en portion, och hon vill ha MERA.
    Idag fick hon ca 1,25 dl gröt och sen så slurkade hon i sig 1 dl tillägg. 
    Hon fick även smaka morotspuré idag och det var ingen hit,  hon gjorde den minen hon brukar göra när jag ger ventolinn till henne
    Haligh skrev 2011-04-09 08:24:39 följande:
    Stackars Sixten! Hoppas att det inte är nåt allvarligt! Känns som alla här har börjat med annan mat här? Här ammas det bara, min plan var att fortsätta med det någon månad till, min tjej har just blivit 3 månader.
    Amma på du tycker jag
    jag började när Olivia var ca 3 1/2 månad, men hon visade intresse oxå för det vi gjorde när vi satt vi matbordet och åt.
    Nu för tiden så sitter hon alltid med oss och kollar vad vi äter för nåt :)

• delifi2

Har aldrig låtit William sova över någonstans, han har varit borta några timmar hos sin gudmor.
    Elliot har sovit över själv hos min fd kompis en gång.
    Men bägge 2 har man inte några problem med att lämna bort, oftast så brukar de som har passat dom varit här eftersom de känenr mig mer trygga hemma och det hra funkat utmärkt.

Vi har inte haft nåt behov av att lämna bort dom heller.
    Det där med att glömma, det gör ju faktiskt så småbarn men sen när man kommer igen så kommer de ihåg en, men de glömmer bort en under tiden man är borta. 

• delifi2
    LillSnurr82 skrev 2011-04-09 22:22:29 följande:
    Ja dom är verkligen blå. Men både jag och min sambo har blå-gröna ögon.. så dom kanske ändrar färg?
    Nån bäbis som redan bytt ögonfärg än?
    Intressant och se vad dom får för färg på ögonen..
    Olivia hade som alla bebisar blåa ögon när hon föddes, men nu har de börjat skifta lite grann till bruna, men alla mina barn har fått bruna ögon redan efter 1 vecka, å Olivias skiftar fortfarande mellan blåa å bruna så det ska bli spännand eatt se vad hon får för färg.
    Ögonfärgen är klar när de är 2 år så till dess kan de skrifta färg men vanligast är att de har samma färg som de skriftar till efter de nyfödda blåa ögonen 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)