Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Izabella10 skrev 2011-04-01 02:11:13 följande:

Hejsan allihoppa Skrattande

Jag skulle jätte gärna vilja ha fler vänner som har bebisar från december 2010 i malmö/lund!
    Min dotter är född 7Dec.

Skriv gärna i min GB/inbox om ni är intresserade Glad

Ha det bäst allesammans Hjärta

Då är min dotter 2 dar äldre :) jag bor i TRelleborg
  • delifi2

Vi var ute å  gick idag, dimmigt som bara den men varmt, gick ut utan jacka, SÅ härligt :) fast här var det bara 12 grader

• delifi2
    Karttikeya skrev 2011-04-03 10:36:13 följande:
    Nan pro har funnits ett tag, den är nästan exakt som nan ha, förutom att den inte är hyperallergen.. Tungan ute Så den innehåller samma goda bakterier som är snälla för magen och smakar ganska exakt samma också. Den är billigare än nan HA men dyrare än vanliga nan, såklart.

Vi bytte dock till baby semp lemolac, nån som vet när man ska börja med nr 2 där?
    jag kör med 2:an där, det som är skillanden är (har jag hört) att det är mer järn i 2:an

Vaknde vid 3 inatt, då hade William bajsad, fattar inte vrf han gör det på natten, det är inte första gången han gör det heller, det är jättestörigt eftersom man måste upp, byta och sen förska lägga honom igen hela hans dyngsrytm blir förstört. Ibland vaknra han kl 5 och måste byta blöja för han har bajsat, jättejobbigt.

Trodde Olivia skulle vakna kl 4 men sån tur var somnade hon om och sov till 7.30, resten av familjen sov till 8.30 :) 
  • delifi2
    Haligh skrev 2011-04-03 20:09:29 följande:
    Jag tänker lite så också; det är en person som är nästan 100 år så det är ju inte tragiskt på samma sätt som när det är en yngre människa. Ingen är vad jag vet särskilt religiös om man nu ser lite mer andaktsfullt på begravningar. Då får min gamla farmor också träffa henne, hon är också så gammal så varje gång vi ses (vilket är alldeles för sällan, skäms över det) så tänker jag att det kanske är den sista.
    träffa din farmor, när jag flytta ner hit så "hann" jag inte med att träffa min mormor innan och bara några dagar efter så dog hon. Jag hade värsta samvetet, visserligen kanske hon inte skulle känna igen mig men ändå, jag ahde chansen att träffa henne en sista gång men tog den inte. 

Idag så har vi bara tagit det sååååååååååååå lugnt, men att göra ingenting blir man trött av oxå Tycker helgen har gått alldels för fort .

Är det nån mer bebis som äter mycekt på em?
    så här ser det ut hos oss nu (ca tider)
    06.00 ammning
    10.00 ammning + tillägg
    14.00 gröt
    15.00 ammning + tillägg
    16.30 ammning + tillägg
    19.00 tillägg för natten

Det är inte varje gång hon får tillägg, men oftast, beror på hur länge hon har ammat.
    Men på em så tycker jag bara att jag sitter i soffan på brösten ute, är inte mycket hon får ut av det hela men jag känner att jag inte vill byta ut en hel måltid än.
    Funderar på att ge henne mer gröt så att hon hoppar över 15-ammningen 
  • delifi2

jag har fått bättre hy sen Olivia kom, men håret däremot, när jag vänta William blev jag flintis vid hårfästet

Olivia älskar sempers banangröt hon vill bara ha mera, hon äter som en häst tycker jag

Imorgon ska vi oxå på 4 månaderskoll + kostinfo 

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-04-04 18:57:38 följande:
    Tjoho!! Min syster bor i New York o min mamma har precis varit där o hälsat på. Med sig hem hade hon ett par Reebok Easy Tone. De kostar runt 1000 kr i Sverige, på andra sidan Atlanten kostar de 350 kr :D så nu har jag invigt de med en powerwalk och motivationen för viktnedgång är tillbaka :)
    Hur kändes de att gå i?
    har funderat på såna men priset är ju sjukt dyrt här 
  • delifi2
    Haligh skrev 2011-04-04 23:13:53 följande:
    Låter ni era små sova på mage? Min sover alltid på rygg på nätterna men på dagarna brukar jag lägga henne på magen, inte i vagnen dock. Hon har kudde men har blivit platt ändå. Ikväll var det som det har varit på sistone väldigt livat, känns som inget hjälper!! Det gråts och det gråts så oerhört, så fort man lägger ner henne!! Iaf - min sambo sa till slut "vi provar att vända henne" och innan jag hann protestera så låg hon på magen. Och somnade på 2 röda!!! Vi vände tillbaka henne efter tag för vi inte vågade låta henne sova så. Har inget larm ska tilläggas. Hur tänker ni om det?
    Alla mina barn har sovit på mage, det är oftast skönare för barn att sova på mage eftersom de inte får lika ont i magen annars, när de ligger på mage så pressas luften ur
  • delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-04-06 09:58:02 följande:
    var på bvc igår: 7700g och 65,5cm Hjärta sa att jag börja med gröt och lite smakisar nu, men sköterskan menade på att jag allt skulle vänta då deras rek. faktiskt nu var 6mån. Kände mig dum och hon var så himla envis! Det är väl ändå inte deras sak att lägga sig i? Arvid äter ju bara ersättning och har inte ammats sen han var 5v och jag antar att de vill uppmuntra till amning i iaf 6mån. Så nu ska det trotsas och smakas vidare! Tungan ute 
    å igår sa de till mig på bvc att det är jättebra att jag har börjat nu. Eftersom rek är 4-6 månader. Å att jag borde utöka ist :)

Rent ut sagt så skiter jag i deras rek, jag känner mitt barn bäst och vet vad som är bäst för henne.
    Men jag ska byta ut ett mål och ta gröten senare typ vid 17-tiden.

Nu när de är 3-4 månader så brukar de vara mera nyfikna, vill vara med mer, börjar de stoppa in fingrarna i munnen är det perfekt att börja med smakisar eftersom de då vill smaka på saker å så.
    Oftast så ser man på sitt barn att de vill vara med mer osv.
    Runt den här åldern så är de ju i en utvecklingsfas och då ska man passa på att introcdera mer mat till dom. 

• delifi2

bvc sa till mig att ge gröt vid 17-tiden eftersom hon äter så mycket på em, hon hänger vid brösten från 14-tiden och blir frustrerad när det inte komemr så mycket och då ger jag tillägg men hon sa att det är bättre att ge mat elelr gröt vid 14-tiden efter ammningen så håller hon sig (förhoppningsvis) tills 17-tiden då brukar jag amma sista gången och sen 90ml tillägg och sen vid 19-tiden så får hon 150 ml ersättning och sen så är det go´natt och det klarar hon sig på tills kl 6.
    Fast nu hra hon börjat vakna å grymmta vid 5-tiden så jag ska göra som bvc sa att ge gröt vid 17-tiden ist 

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:38:59 följande:

Någon som är kunnig om foglossning ??
    Jag hade ju foglossning i hela min graviditet med elias och allt försvan samma dag han var ute.
    Nu blir han 4 månader imon är det bara 2 dagar kvar och jag fick Foglossning IDAG från morgone började det och har fortfarande foglossning sitter i blygbenet
    Är detta normalt ???
    Obehaglig kännsla ..
    Fan är man verkligen gravid eller ??
    Jag börjar bli nojjig ....

har du ansträngt dig något?
    Burit mer än vanligt?

Jag har haft foglossning sen -93 då jag fick min dotter, inte så ont som jag haft närt jag har varit gravid men jag har tex inte kunnat gå i trappmaskiner, gå jättesnabbt, eller låååånga promender.
    Däremot har jag kunnat träna som vnaligt 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)