Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-11-26 11:28:17 följande:
    ohhh! Spännande ju!!!
    Lycka till! Upp och hoppa så drar det säkert igång
    ja jag ska upp en sväng nu tänkte jag men måste nog ta alvedon för mitt huvud!!Obestämd
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-26 11:39:02 följande:
    Ne men gud så fusk,hihi! Mitt vatten får mer än gärna gå nu! Ja,ni vet ju va ja kommer o göra i helgen då,hahahahahaha!!! Kommer nog bli ett par färdknäppar här
    Spännande!
    När ska du in till förlossningen?
    Vet hur ni känner
    hahaha ja bara kör på

har varit inne en runda inatt, ska tillbaka imorgon kl 9.
    Karttikeya skrev 2010-11-26 11:40:07 följande:
    Ja det kan vi ju hoppas! Glad Fast vilken födelsedagspresent  Flört
    Ja sambon är glad, vilket som, men vi tänker på bebisen
    delifi2 skrev 2010-11-26 11:40:18 följande:
    Å vad spännande :) TÄnk att du imorgon nog har din lilla hos dig :)

Har ju inte haft sex på väääääääääldigt länge som ni vet, men igår.... ja jisses...var ju inte som förr då man bara satte sig, först skulle magen fram sen så höfterna för att ens närma mig mannen, sen att komma upp för att sätta sig, ren tur att jag inte ramlade på honom, satt som en sne val på honom. Det enda jag hade i tanken var att en färdknäpp kanske skulle hjälpa.

Har haft sånt tryck neråt nu i 2 dar, har inte känt så förut med nåt av de andra barnen.
    Mina värkar har alltid varit så att magen blivit hårt och att det spridit sig till bak i ryggen, men nu när jag har det trycket neråt så känns det verkliegn som man vill pressa ut något. Har inte upplevt det förut förutom när jag har legat på förlossningen.
    Haft oregelbudna värkar i några dagar nu, men det har jag typ alltid haft så för mig betyder inte de något.
    Å det är det som skrämmer mig, hade ju inte några regelbudna värkar när WIlliam kom men då kände jag ju att hinnorna var på väg ut så vi åkte ju in.

Nu känner jag mig bara 100 ggr större där nere och det känns som jag blir större för varje värk. Jag tror jag inte jag kommer känna när det är dax utan jag kommer bara tro att det är falsklarm.
    Snart iväg till mvc, hur det nu ska gå till, har så jävligt ont när jag går. Men måste, måste veta hur lillfis ligger nu.
    ja längtar massor, men vet att det är mycket jobb kvar!!!

jag har haft mycket sd nu dagarna innan, är det enda som jag kan koppla till vattenavgången
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-11-26 12:19:04 följande:
    Men ÅÅÅÅ!!
    Så spännade!! *håller alla tummar för dig nu*
    Blir ju sjukt sugen på att prova att färdknäppa nu ju
    tack!!!!!

hahaha gö de gö de!!
  • Trollungarnasmamma

tack alla att ni tänker på mej

Här händer inte mycket, nu har jag ändå varit uppe & donat lite, lite vatten har börjat sippra igen & rosa slem....

ska ta en dusch snart med & göra lite lunch....

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-26 12:50:26 följande:
    Åh, grattis nhjärtad! Avis till Max!
    Färdknäppen känns inte som ett alternativ när jag är såhär sjuk, kommer gå från osexigt till groteskt hahaha!

Ang min sambo så har han varit lika engagerad som jag, varit med på allt, shoppat, förberett. Så han har verkligen varit (och är) intresserad!
    Ne vänta tills du är pigg krya på dej!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-26 13:17:32 följande:
    NhjärtaD:
    Spännade gud vad spännade men DU ,du får inte ha sex eller bada när vattnet går tyvärr så fädigknipp bara o glömma ..
    Ne det vet jag, men färdknäppen hade vi juh ca 1 timme INNAN vattnet gick
    Stefanie skrev 2010-11-26 13:50:19 följande:

Willes mamma 08
    Tack för tipset om Gipsmagen!

MFJG
    Tack för instruktionerna! 

Jo, jag brukar också ha ont i i händerna när jag vaknar. De brukar också vara väldigt svullna på morgon men det lägger sig när jag varit uppe en stund… 

Som Malin smurfan skrev så kan det vara karpaltunnelsyndrom. Jag har inte kollat upp det eftersom att det inte alltid är lika farligt men i början trodde jag verkligen det för det stack liksom i fingrarna och händerna somnade hela tiden.

Karpaltunnelsyndrom kan försvinna av sig själv även  om det är många som  opereras för det.

Tvåblir3
    Grattis till lillen!

Emelie
    Jag vill också ha en luciabebis. Det lär jag väl inte få, men nästa vecka tänker jag påbörja projekt ”få ut Liten”!

Emynem
    Min sambo var med på alla bm-besök i början men han har inte varit med på alla nu i slutet. För det första har det krockat med hans skola och jag vill inte att han missar mer än han behöver nu, hellre att han är hemma sedan när bebis är här. Men sedan har han väl känt sig lite överflödig de senaste gångerna när hon mest kollar mina värden och så. Han ska däremot få följa med nästa gång tror jag, för nu blir det väl lite prat om förlossning och så.

Vi har gått på föräldrautbildning tillsammans. sista gången gick jag med en kompis istället för han kunde verkigen inte komma ifrån skolan, men det gjorde inte så mycket för vi ska gå igenom allt hemma nu i helgen. 

Handlat har jag gjort. Han är inte särskilt förtjust i att springa i affärer, jag tycker att handlingen har varit hur rolig som helst så det gör mig verkligen ingenting. 

Han har tagit bra hand om mig när jag haft det jobbigt och det är det som varit viktigt för mig. Han värmer vetekudden, masserar, klappar, kramar, ser till att jag äter och allt sånt där. Och så handlar han sånt där som jag blir otroligt sugen på, det gillar jag också! Glad

NhjärtaD
    Vad spännande! Färdknäppen fungerade alltså! Snart får du träffa bebisen!

hihihi ja 2 av 3 här har gjort det iaf  men timingen är viktig & den har jag ingen aning om när den ärTungan ute
    Sandragumman skrev 2010-11-26 13:49:25 följande:

nu har dom ringt!

Blir snitt den 15 dec så 2 dagar före mitt BF!

Härligt att få en tid, har jag juh med nästan
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-26 14:33:10 följande:
    Tack vännen, och lycka till! :)
    mamma smurfen skrev 2010-11-26 14:17:14 följande:
    *s*

Såg denna länken i en annan tråd....handlar om ljudnivån på BB...
    Vad säger ni om detta?

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8183922.... 
    Jadu, det där med att "vuxna människor borde kunna behärska sig" var typ det dummaste jag läst idag. 

tack tackHjärta
  • Trollungarnasmamma

Hej på er!!!

Som ni kanske sett så tittade vår underbara prinsessa ut i lördags!! Helt perfekt såklart! ( dock ett blåmärke i pannan & på ena ögat efter en kant som jag inte tänkte vänta på skulle mjukas upp innan jag fick krysta ).
    Nu börjar tröttheten komma på en, båder efter förlossning & vakna nätter, men det är helt klart värt det, brukar tänka tillbaka till graviditeten när det är som värst & då är jag nöjd med läget

Nån mer som fått??

Som ni säkert förstår tänker jag inte läsa ikapp 6-7 dagar hihihi

Hoppas ni mår bra, & jobbar på i slut tampen!!!

kraaamar från en lycklig 3 barns mamma!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-27 13:09:30 följande:
    Tack alla för svaren....e roligt tycker jag o höra hur era förlossningar startat....! låter som om de startat rätt lika ändå

I går hade sambon o ja en färdknäpp Men inte hände något för de,fick inte ens sammandragningar Bebis vill nog stanna där inne mot min vilja!

Idag blir det fix här hemma o fix med spjälsäng, YEY! Sen bio ikväll...sista gången som 1 barnsmamma

Åh e så sjukt avis på NhjärtaD nu som ligger o föder bebis...vill med!
    Hihhi det var redan färdigt då var bara tvungen att säga det, är så roligt att se vad ni skrivit om mej när jag varit borta
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 21:27:46 följande:
    hahaha dumma dig inte ska du lura oss gumman hahaha
    Hihhi gjorde jag väl inte

Tack för era tankar Håller faktiskt på & läser ikapp Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)