• Little Ms Chatterbox

Mega -Omega till alla! :-)

Här kan vi samlas och diskutera runt omega 3 och 6. Både ni som äter det själva eller ger era barn av olika anledningar

Det här är den 8:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6, -7 & -9
    Omega vid graviditet och amning

Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html
    Den tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
    Den fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
    Den femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m45208352.html
    Den sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
    Den sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49692692.html

Här skulle det stå något smart och fyndigt
  • Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)
  • AnnC

Nu har vår dotter fått omega3 i snart en månad, ingen nattskräck sedan vi började. Förutom igår då vi glömde ge omegan och igår kväll hade hon nattskräck. kan det komma för att man missade en dag?? Helt otroligt isf! Vilken effekt det ger.

• Li4

Tack för svar Glad

Jag har märkt av den lite laxerande effekten ja vilket i vårt fall är bra då han ofta har problem med magen! Men jo det var för sömnen jag testade det, han har alltid sovit riktigt illa, och sen kom nattskräck till dessutom så då tänkte jag att vi testar. Han har inte haft någon nattskräck sedan ngr dagar efter vi började, däremot glömde vi ge i två dagar och han sov illa, och hade lite nattskräck under de nätterna. Det jag har märkt mer är att han på nåt vis kan fokusera bättre vid matsituationen, men det får vi se om det håller i sig eller om det är en konsekvens av Omegan. Han har funkat i korta perioder vid matbordet innan också, men är det så att Omegan ger den effekten lär den perioden sitta i ju. Hoppas ju det! Skrattande

Ha en bra dag allihop!

• Little Ms Chatterbox
    AnnC skrev 2013-10-21 10:24:37 följande:
    Nu har vår dotter fått omega3 i snart en månad, ingen nattskräck sedan vi började. Förutom igår då vi glömde ge omegan och igår kväll hade hon nattskräck. kan det komma för att man missade en dag?? Helt otroligt isf! Vilken effekt det ger.
    Det kan komma så snabbt! Så var det med mina barn. 
    Väldigt kul att det funkade för er. Bra sömn är ovärderligt. Har ni sett någon annan effekt också av Omegan under dagtid?
  • Little Ms Chatterbox
    Li4 skrev 2013-10-21 12:23:28 följande:
    Tack för svar Glad

Jag har märkt av den lite laxerande effekten ja vilket i vårt fall är bra då han ofta har problem med magen! Men jo det var för sömnen jag testade det, han har alltid sovit riktigt illa, och sen kom nattskräck till dessutom så då tänkte jag att vi testar. Han har inte haft någon nattskräck sedan ngr dagar efter vi började, däremot glömde vi ge i två dagar och han sov illa, och hade lite nattskräck under de nätterna. Det jag har märkt mer är att han på nåt vis kan fokusera bättre vid matsituationen, men det får vi se om det håller i sig eller om det är en konsekvens av Omegan. Han har funkat i korta perioder vid matbordet innan också, men är det så att Omegan ger den effekten lär den perioden sitta i ju. Hoppas ju det! Skrattande

Ha en bra dag allihop!

Va bra att det blev bättre i magen för honom!

Jag har ett barn med bla ADHD och när vi började med Omega för honom så såg vi så stor vinst. Den hjälper till så mycket för honom. Hade det inte varit för den hade han fått äta mer annan medicin mot sin ADHD, det är jag säker på. Ibland har det tagit slut innan man har fått hem en ny laddning och första dagen brukar gå ganska bra, början på andra också men sen märker man att den verkligen behövs. Det är inget som vi kan sluta med för honom.

Lycka till med er sköna sömn!  
  • dettor

Har en fråga min son äter plusepa pga humörsvängningar och svordomar, han har ätit det i ca 1 1/2månad och det har hjälpt en del tror vi. Men tyvärr har det varit rörigt i skolan oxå och som nu börjar bli lite bättre. Så det är svårt att avgöra om plusepa har effekt. Han blir fortfarande arg när det inte går som han vill och då kastar han saker och svär, hemma slåss han ibland. Nu till min fråga kan det ta tid innan man märker något eller skall man byta till morepa eller nått annat. Skall tillägga att han får plusepa på morgonen och 1kapsel eyeQ på kvällen.

• Little Ms Chatterbox
    dettor skrev 2013-10-21 21:39:42 följande:
    Har en fråga min son äter plusepa pga humörsvängningar och svordomar, han har ätit det i ca 1 1/2månad och det har hjälpt en del tror vi. Men tyvärr har det varit rörigt i skolan oxå och som nu börjar bli lite bättre. Så det är svårt att avgöra om plusepa har effekt. Han blir fortfarande arg när det inte går som han vill och då kastar han saker och svär, hemma slåss han ibland. Nu till min fråga kan det ta tid innan man märker något eller skall man byta till morepa eller nått annat. Skall tillägga att han får plusepa på morgonen och 1kapsel eyeQ på kvällen.
    Just det explosiva humöret och aggressioner sägs vara bäst att ge just PlusEPA. Så jag tror inte att det skulle bli bättre att byta till något annat. Ska ni göra något så lägg till ytterligare en PlusEPA till det han får idag. 
    Jag förstår att det inte bara är att göra, det blir en ekonomisk fråga också. Testa en vecka och utvärdera efter det för att se om det är värt det. Alternativt kan ju vara att lägga till ytterligare Eye Q. 
    Jag hoppas att det ger er effekt! {#emotions_dlg.flower}  
  • Grappa

Jag har förstått att Omega är bra för barn, men tillför det något för vuxna?

• Grappa
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-10-21 21:59:43 följande:
    För mig har det gjort massor! Bättre leder, utläkt psoriasis, jämnare humör, bättre tålamod. (Min grymt hemska PMS bara försvann!)
    Häftigt! Vad rekommenderar du och var köper jag det? Tog det lång tid innan du märkte skillnad?
  • dettor
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-10-21 21:54:29 följande:
    Just det explosiva humöret och aggressioner sägs vara bäst att ge just PlusEPA. Så jag tror inte att det skulle bli bättre att byta till något annat. Ska ni göra något så lägg till ytterligare en PlusEPA till det han får idag.  Jag förstår att det inte bara är att göra, det blir en ekonomisk fråga också. Testa en vecka och utvärdera efter det för att se om det är värt det. Alternativt kan ju vara att lägga till ytterligare Eye Q.  Jag hoppas att det ger er effekt!   

Okej, provar att lägga till en eyeQ först för han är inte så förtjust i plusepa, vi öppnar dom, vägrar svälja hela. Kan det ta tid innan effekt, har hört 3 månader?
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)