SmillaK skrev 2012-03-11 10:45:24 följande:
Åh en liten glädjetår och rysningar i hela kroppen får jag när jag läser det här. (Nästan gladare än när jag själv plussade, då var det så ofattbart) Det var precis likadant dagarna innan testdag för mig med. Molvärk, otroligt törstig och flytningar jag inte kände igen, jag kände mig väldigt säker på att jag var gravid. (och testade två dagar tidigare än TD) Jag förstår precis vad du menar med att oroa sig. Jag slutade tyvärr inte med det förrän för någon vecka sedan när jag kände rörelserna tydligt och ofta. Det är inte ovanligt att man inte känner sig helt överväldigad då man fått kämpa lite extra som vi. Jag hade föreställt mig att jag skulle gråta av glädje och vara överlycklig, men så kände jag inte alls i början. Hoppas du kan glädjas lite tidigare än mig...
Stor kram!
Nä, alltså jag blev mer glad när jag fick glad gubbe på ÄL testet än när jag fick plus på gravtestet.
Det är ju så himla overkligt!
Man får försöka ta oron med ro, tänka att blir det nåt knas så är det inte någons fel..
Man kan ju inte göra mer än att ta hand om sig själv så gott det går. Och hålla tummarna :)
Jag förstår att det tagit tid för dig att slappna av efter utomkvedsincidenten..
Självklart vågar man inte ge hän åt sin glädje för snabbt efter en sån sak :(
Man kommer nog aldrig över oron! Den kommer man få leva med mer eller mindre resten av livet, på ett eller annat sätt :D
Men nu njuter vi, tycker jag!
Vi berättade för svärföräldrarna idag, dom blev försiktigt glada eftersom det är tidigt.
Men känns skönt att dom vet om nånting skulle hända, så man har några att vända sig till.
Sköt om dig och lillmagen!
KRAM!