• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • moii

Jag har inga bekymmer med att få ett svar på frågan här :)

• Lillstoran
    moii skrev 2012-02-29 17:42:49 följande:
    Jag har inga bekymmer med att få ett svar på frågan här :)

Ok, men förklara då tydligt och klart vad du vill ha svar på för för fråga för jag förstår faktiskt inte vad du menar, uppriktigt sagt?! Och skyll inte heller på mig om konversationen fortsätter.  
  • Memphis
    SmillaK skrev 2012-03-06 13:11:57 följande:
    Memphis, hur har det gått? Har du testat?
    Har testdag på söndag men har naturligtvis tjuvtestat..
    Extremt negativt! Inte minsta tillstymmelse till positivt. Så jag är beredd på att mensen kommer om jag ska vara ärlig. Är helt inställd på att göra nytt försök nästa cykel..
    Känns naturligtvis hur tråkigt som helst.. Men vad gör man :)

Hur är det med dig? Mår du och magen bra? :)
  • SmillaK

Det är ganska långt kvar till testdatum, så då är inte hoppet ute ännu. Vissa ser inget plus förrän vid BIM, eller ibland ännu senare. Jag håller tummarna lite till...
    Vi mår bra, men så mycket till mage är det inte än Glad. Men jag känner av lite fladder där inifrån då och då, det är häftigt.

• Memphis

SmillaK, nää du har helt rätt! Men jag är pessimist in i märgen så jag har "gett upp" fast såklart så hoppas man in i det sista! Mysigt att börja känna den lille! Får du må bra och sådär, eller dras du med illamående?

• SmillaK

Känner du något då? Några spännande symtom?

Mådde rejält illa första månaderna och mat smakade inte gott alls, men jag spydde inte så ofta. Nu däremot så känner jag mig bra, men kräks desto oftare... fast det är mycket bättre än att må illa som jag gjorde innan. Men det är lätt värt det Glad, det känns så himla fantastiskt att vara gravid

• Memphis
    SmillaK skrev 2012-03-08 20:48:41 följande:
    Känner du något då? Några spännande symtom?

Mådde rejält illa första månaderna och mat smakade inte gott alls, men jag spydde inte så ofta. Nu däremot så känner jag mig bra, men kräks desto oftare... fast det är mycket bättre än att må illa som jag gjorde innan. Men det är lätt värt det Glad, det känns så himla fantastiskt att vara gravid
    Nu ska du få höra.. :)
    Jag hade massor av symtom. Molvärk, som dragningar i "tjejmagen", synliga blodådror på brösten, illamående och sura uppstötningar, mer hungrig än vanligt..
    Jag som inte trodde man skulle få några som helst symtom innan BIM!

Hur som helst så kände jag i onsdags kväll plötsligt.. "Jag är gravid. Jag måste vara det."
    Och mycket riktigt!
    I morse fick jag ett klart och tydligt fint och prydligt plus!
    Nu kommer nästa bit, nojan över att någon ska gå tokigt..
    Men det kommer ju ingen undan så där är man inte unik :)

Det känns så Otroligt skönt att ha lyckats på första inseminationsförsöket utan att ens ha behövt äta hormonstimulerande! Hur smidigt som helst.. :)
  • moii

Memphis: stort grattis, nu är det som du skriver bra resten kvar ;)

• Memphis
    moii skrev 2012-03-09 20:45:22 följande:
    Memphis: stort grattis, nu är det som du skriver bra resten kvar ;)
    Tusen tack! Ja, jag ska försöka koppla av och ta allt med ro :)
Svar på tråden Inga spermier..