• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Maybe
    SmillaK skrev 2012-02-17 11:25:52 följande:
    Ung fru: spännande med biopsi. Hoppas att ni får ett bra resultat.

Maybe: Härlig att det troligtvis finns spermier. Hopps nu ditt blodprov visar negativt så ni kan komma igång med behandlingar i augusti.

Memphis, vad kul att läsa hur det går för er. Tråkigt att vikten bråkar med dig men underbart att få komma igång nu äntligen. Du får uppdatera här hur det går, det är ju så spännande. Jag håller tummarna, det kan faktiskt lyckas på första försöket också

Jag själv är gravid efter lyckad IVF med donerade spermier i november, och är i vecka 15.
    Tog det sig på första försöket för dig?
  • SmillaK

Njae! Jag gjorde en insemination i maj 2011 som resulterad i utomkvedshavandeskap i båda äggledare, varav en fick tas bort. Det var därför jag gjorde IVF, som funkade på första ET. Befruktning i alla möjliga falla av tre alltså Jag hade en stark önskan om att få samma donator som första gången eftersom det ändå blivit befruktat, och det fick jag. Mycket pålitlig donator Glad

• Maybe
    SmillaK skrev 2012-02-17 15:51:40 följande:
    Njae! Jag gjorde en insemination i maj 2011 som resulterad i utomkvedshavandeskap i båda äggledare, varav en fick tas bort. Det var därför jag gjorde IVF, som funkade på första ET. Befruktning i alla möjliga falla av tre alltså Jag hade en stark önskan om att få samma donator som första gången eftersom det ändå blivit befruktat, och det fick jag. Mycket pålitlig donator Glad
    Tummen upp!
    Verkligen bra att du fick samma donator.
    Jag kan knappt bärga mig tills vi ska få sätta igång. För första gången längtar jag till hösten och det känns som sommaren kommer bli lång...
  • Memphis
    SmillaK skrev 2012-02-17 11:25:52 följande:
    Ung fru: spännande med biopsi. Hoppas att ni får ett bra resultat.

Maybe: Härlig att det troligtvis finns spermier. Hopps nu ditt blodprov visar negativt så ni kan komma igång med behandlingar i augusti.

Memphis, vad kul att läsa hur det går för er. Tråkigt att vikten bråkar med dig men underbart att få komma igång nu äntligen. Du får uppdatera här hur det går, det är ju så spännande. Jag håller tummarna, det kan faktiskt lyckas på första försöket också

Jag själv är gravid efter lyckad IVF med donerade spermier i november, och är i vecka 15.

Åh! Vad roligt SmillaK!
    Stort grattis till din graviditet! {#emotions_dlg.flower}

På måndag ska jag på VUL, och sedan blir det väl förhoppningsvis insemination senare i veckan om allt ser fint ut :)
    Det är så spännande! Men jag får slå mig själv i ansiktet ibland och försöka att lugna ner hoppet en aning. Vill ju vara sådär "cool" som jag varit hittills, haha! Men nu börjar man bli väldigt ivrig och hoppfull att det ska ta sig. Men men, sånt är det inte jag som bestämmer så de får gå som det går :)
  • UngFru

Vad kul att läsa om framgångar! 

Vi väntar och väntar, är det någon som haft remiss till biopsi i Örebor och vet hur lång tid det brukar ta? Maken glömde att fråga.

Och sen har jag en annan fundering, om det nu blir donatorinsemination, vilket vi nog väljer om han inte har några alls. Vad pratar man om på kuratorsamtalet? Måste de godkänna en eller är det bara för att man ska vara förberedd och reflektera över hur det kommer att vara när ena inte är biologisk förälder? Är nyfiken på det.

Maken vill gärna gå den vägen, för han anser ju, liksom jag, att det viktiga inte är biologin. Han vill ändå gärna vara med om en graviditet och den biten, och det vill jag också, även om adoption också är en möjlighet.

• Smurfan87

Alltså kuratorsamtalet är ju för att bli godkänd men när man väl satt där så pratade man mest lite allmänt om det men kom ihåg att säga att ni tänker berätta för barnet om dens ursprung :) biopsin är nog väldigt olika med olika landsting misstänker jag. Det tar väl ett par månader kanske?

• Memphis
    UngFru skrev 2012-02-18 12:16:42 följande:
    Vad kul att läsa om framgångar! 

Vi väntar och väntar, är det någon som haft remiss till biopsi i Örebor och vet hur lång tid det brukar ta? Maken glömde att fråga.

Och sen har jag en annan fundering, om det nu blir donatorinsemination, vilket vi nog väljer om han inte har några alls. Vad pratar man om på kuratorsamtalet? Måste de godkänna en eller är det bara för att man ska vara förberedd och reflektera över hur det kommer att vara när ena inte är biologisk förälder? Är nyfiken på det.

Maken vill gärna gå den vägen, för han anser ju, liksom jag, att det viktiga inte är biologin. Han vill ändå gärna vara med om en graviditet och den biten, och det vill jag också, även om adoption också är en möjlighet.

Hej! En till örebroare alltså? :)
    När min man skulle göra biopsi kom sommaruppehållet imellan, om inte så hade han nog fått komma ganska snabbt! Tror inte ni kommer behöva vänta så länge.
    Kuratorsamtalet är ju sista bedömningsdelen kan man säga, när man är förbi den så är det "bara" att tuta och köra. Det var liksom det klartecknet vi väntade på i alla fall.
    Men kuratorn på USÖ var verkligen hur bra som helst och det kändes inte alls som någon bedömning.
    Man svarar på en hel mängd frågor en och en i taget och sedan har man ett samtal tillsammans då man går igenom funderingar och tankar på tex hur man ställer sig till donation och hur man planerar berätta för barnet osv.

Lycka till! :)

• Memphis

Hej på er!
    Hoppas ni har en lika härlig vårvinterdag som jag!

Har precis varit och blivit inseminerad för första gången. Känns himla bra och spännande, även om jag inte räknar med att det ska gå på första försöket. Men större chans än om vi inte hade försökt alls! :)

Hade lite panik igår då det var sista chansen egentligen, på morgonen, att få utslag på ÄLtestet.
    Ingen glad gubbe men jag kände i hela kroppen att det helt klart skulle bli utslag på kvällen, och då var det för sent att ringa inför helgen och därför fått vänta en månad..
    Hur frustrerande som helst!
    Nåväl, jag tog med mig ett Ältest till jobbet och var grinig hela förmiddagen, haha..
    Tänkte att jag gör väl testet då, bara för att de ge det en sista chans. Och där kom han ju! Med sitt leende!
    Panikringde till Lab och det var nog bra, för det var lite i senaste laget :)

Så, det är skönt att ens ha fått göra detta den här månaden!
    Nu är det bara att vänta och se..
    11:e mars är det BIM och testdag :)

• Smurfan87

Åh så härligt! Lycka till :) vi lyckades på andra försöket och sitter med en magen som man kan börja se nu i v 13 :) Hoppas det går minst lika bra för er!
    Tips gå inte å tänk på det varje minut tror man stressar upp kroppen då. Unna er grejer, hitta på saker :) oroa dig inte för mycket :) passa på att göra sånt ni inte kan sen ;)

• Memphis
    Smurfan87 skrev 2012-02-25 11:48:28 följande:
    Åh så härligt! Lycka till :) vi lyckades på andra försöket och sitter med en magen som man kan börja se nu i v 13 :) Hoppas det går minst lika bra för er!
    Tips gå inte å tänk på det varje minut tror man stressar upp kroppen då. Unna er grejer, hitta på saker :) oroa dig inte för mycket :) passa på att göra sånt ni inte kan sen ;)
    Vad mysigt för er att ha en liten på bakning! :D
    Hoppas verkligen att det tar sig för oss, men som sagt.. Är ju realistisk och tänker att de nog inte blir på första försöket. Men vi får se!
    Ja, vi jobbar på och lever som vanligt.. Men det klart det är svårt att inte tänka på det!
    Man gör så gott man kan :)

Tack för fina ord!
    Kram!
Svar på tråden Inga spermier..