UngFru skrev 2012-02-18 12:16:42 följande:
Vad kul att läsa om framgångar!
Vi väntar och väntar, är det någon som haft remiss till biopsi i Örebor och vet hur lång tid det brukar ta? Maken glömde att fråga.
Och sen har jag en annan fundering, om det nu blir donatorinsemination, vilket vi nog väljer om han inte har några alls. Vad pratar man om på kuratorsamtalet? Måste de godkänna en eller är det bara för att man ska vara förberedd och reflektera över hur det kommer att vara när ena inte är biologisk förälder? Är nyfiken på det.
Maken vill gärna gå den vägen, för han anser ju, liksom jag, att det viktiga inte är biologin. Han vill ändå gärna vara med om en graviditet och den biten, och det vill jag också, även om adoption också är en möjlighet.
Hej! En till örebroare alltså? :)
När min man skulle göra biopsi kom sommaruppehållet imellan, om inte så hade han nog fått komma ganska snabbt! Tror inte ni kommer behöva vänta så länge.
Kuratorsamtalet är ju sista bedömningsdelen kan man säga, när man är förbi den så är det "bara" att tuta och köra. Det var liksom det klartecknet vi väntade på i alla fall.
Men kuratorn på USÖ var verkligen hur bra som helst och det kändes inte alls som någon bedömning.
Man svarar på en hel mängd frågor en och en i taget och sedan har man ett samtal tillsammans då man går igenom funderingar och tankar på tex hur man ställer sig till donation och hur man planerar berätta för barnet osv.
Lycka till! :)