• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • moii

Lillstoran det är otroligt många av dina vänner och bekanta som upplevt fertilitetsrelaterade saker. Och du hänsyftar till saker som är svårt att säga något om men har ställt personliga frågor som du fått svar på, nu undrar jag, vad vill du med fina resonemang?

• Lillstoran
    Memphis skrev 2012-02-29 09:53:23 följande:
    Jo, jag förstår vad du säger.
    Jag förstår att du INTE förstår att man kan bli pappa på fler än ett sätt.
    Att kunna producera fram en sats med spermier gör inte en man till en pappa. Hur mycket gener han än har bistått med.
    Sen förstår jag att du INTE förstår hur det är att vara i en sån här situation, och inte heller försöker förstå.
    Självklart vill väl de flesta ha biologiska barn, fick vi välja skulle vi givetvis valt att min man inte var infertil framför att använda donerade spermier.
    Men om det inte GÅR så löser man problemet och älskar sitt barn precis lika mycket och längtar efter det precis lika mycket som om det vore biologiskt.
    Du måste försöka förstå och tro på oss när vi säger att det inte är och aldrig har varit ett alternativ att lämna sin man bara för att han inte kan bli genetisk pappa.

För det FINNS faktiskt folk som tänker lite längre än att haka upp sig på biologi.
    Trot eller ej!
    Jo, det finns olika sätt att bli föräldrar på men du måste också förstå och respektera att det INTE är alla som vill leva med en person som inte kan få barn.
  • Gördetnu
    Lillstoran skrev 2012-02-28 22:54:50 följande:
    Vad är det som gör att över hälften sorteras bort? Så många kan det ju inte vara fel på.
    Jo, så är det, iallafall om jag ska tro läkarna. Det beror framför allt på att många har spermier som inte tål nedfrysning även om de är hur bra som helst "ofrysta". Sen är det ett antal som sållas bort av andra orsaker..sjukdomar i släkten..fel motiv att donera (typ jag vill sprida mina supergener och liknande..)För unga..för gamla..etc etc.

Bland äggdonatorena är det väl lite samma orsaker gissar jag.
  • Gördetnu
    moii skrev 2012-02-29 11:05:08 följande:
    Gah... fina
    ?
  • moii

Jag skrev ett inlägg riktat tull lillstoran där telefonen ändrade dina till fina hela tiden, jag försökte korrigera detta.

• Gördetnu
    moii skrev 2012-02-29 12:10:44 följande:
    Jag skrev ett inlägg riktat tull lillstoran där telefonen ändrade dina till fina hela tiden, jag försökte korrigera detta.
    Ok Glad
  • Lillstoran
    Gördetnu skrev 2012-02-29 10:35:09 följande:
    Jo, så är det, iallafall om jag ska tro läkarna. Det beror framför allt på att många har spermier som inte tål nedfrysning även om de är hur bra som helst "ofrysta". Sen är det ett antal som sållas bort av andra orsaker..sjukdomar i släkten..fel motiv att donera (typ jag vill sprida mina supergener och liknande..)För unga..för gamla..etc etc.

Bland äggdonatorena är det väl lite samma orsaker gissar jag.

Fördelen med att vara donator, om du kanske redan har barn eller skulle vilja ha och träffar en person, så om det inte blir något så kan det i vart fall inte ligga hos dig *asg*.
  • Smurfan87

Beskedet att vi inte kunde få barn var jobbigt med det har fört oss SÅ mycket närmre och på något konstigt vis älskar jag honom mer, att han också inte är ofelbar

Svar på tråden Inga spermier..