Lillstoran skrev 2012-02-27 15:14:14 följande:
En spontan tanke till er här - har ni aldrig funderat över att byta partner dvs. söka lyckan med någon annan man? Om det inte är något fel på en själv, dvs. om felet uteslutande ligger hos mannen?
Frågan kanske är väldigt personlig men jag vet att många hade tänkt i dessa banorna.
Det att få barn genom provrör genom att plocka ut spremierna manuellt, men om det inte finns några är det ju omöjligt. Då kan man ju aldrig få genetiska barn ihop (!).
Jag fick reda på min mans infertilitet tidigt, innan vi ens blivit ett par. Och det kändes inget konstigt.
Som någon skrev, det hade varit annorlunda om han uttalat sig om att han inte nånsin Vill ha barn.
Då hade jag nog inte gått vidare faktiskt.. för jag kan inte tänka mig ett liv utan barn. Inte att välja det frivilligt iaf, att vara utan barn.
Men i det här fallet så handlade det ju inte om att han inte VILLE ha barn, han har varit drabbad av cancer och följerna av det har blivit bland annat infertillitet. Inte mycket att göra åt.
Jag visste ju att det går att göra spermiedonation så jag har faktiskt aldrig nånsin tänkt mer än att det blir lite mer komplicerat än vad det vanligtvis blir, att skaffa barn.
Det är det absolut värt så länge jag får ha världens bästa man som pappa till mina barn.
För ja. Han blir pappa till mina barn, oavsett vems spermier det är.