• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • moii

vi gjorde biopsi privat 8.500 kr kostade det på sophiahemmet. Vi fick vänta ca 4-5 veckor på svar. Hade vi gjort det via landstiget hade vi ännu inte fått göra biopsin. vi har väntat i  två månader och det är minst två månader till i kön för biopsier via landstinget.

på ett sätt känns det inte bra att göra saker privat men, vi har ju sparat pengar.. så...jaja

• Smulans

Imorgon är det dags för min makes biopsi. Jag är så nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få besked, ovissheten är olidlig...

• Smulans
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-10 15:00:55 följande:
    Lycka till imorgon Smulans!!! Hoppas verkligen de hittar användbara spermier!
    Tack så mycket!
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-10 10:08:18 följande:
    Imorgon är det dags för min makes biopsi. Jag är så nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få besked, ovissheten är olidlig...
    åh lycka till imorgon! Jag hoppas dom verkligen hittar några!
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-09 21:34:12 följande:
    Det skulle ta ungefär en månad att få svar, och maken tog ju proven i tisdags.  Vad ska ni göra hos urologen? hoppas det inte dröjer alltför länge! Jag tror det kostar ungefär 8000:- att göra biopsi privat, läste jag på nån sida. 
    ok. Jag har ingen aning om vad sambon ska få göra hos urologen, vi fick iaf en remiss dit. Har ingen aning :-/
  • TB1
    moii skrev 2010-05-09 21:38:18 följande:
    vi gjorde biopsi privat 8.500 kr kostade det på sophiahemmet. Vi fick vänta ca 4-5 veckor på svar. Hade vi gjort det via landstiget hade vi ännu inte fått göra biopsin. vi har väntat i  två månader och det är minst två månader till i kön för biopsier via landstinget. på ett sätt känns det inte bra att göra saker privat men, vi har ju sparat pengar.. så...jaja
    fan va allt ska kosta.. och om man inte ska betala en massa pengar så får man vänta länge istället :-/
  • Smulans

De hittade spermier direkt! Vi är så glada och omtumlade, det känns helt fantastiskt. Förmodligen är det en blockering någonstans på sädesledarna som hindrar spermierna från att komma ut, vilket i sin tur troligtvis beror på den bitestikelinflammation som maken tidigare har haft. Spermierna blir nu nedfrysta och troligtvis blir det IVF/ICSI i augusti, efter sommarupehållet.

• Aurora1979

Smulans: Åh vad roligt!! Och vad bra att de frös ner dem direkt! De gjorde de inte hos oss och för vår del är det extra dåligt eftersom de inte hittade på alla trådarna de drog ut... Om de hittade direkt då hittade de ur bitestikeln först?

Själv börjar jag äta mediciner för att sänka mina TSH värden.

Svar på tråden Inga spermier..