• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Hjärtat längtar
    TB1 skrev 2010-05-06 23:25:09 följande:
    gick inte att citera men det är helt sjukt att nån ska få bestämma i vilken ålder man ska få chansen att få en liten. det kommer alltså dröja 4 år kanske innan vi får hjälp. och innan dom ens gör biopsi på mannen dröjer det 2 år? ska man behöva vänta så länge på att ens få veta om det finns någon möjlighet för oss att få ett barn tillsammans.. fan va sjukt det är! :-/ om man väljer donator, väljer dom ursprung och sånt på mannen då?
    Ja, det är verkligen helt sjukt!
    Det känns verkligen som att de inte tar vår kärlek på allvar, när de kommer med såna argument. Det viktigaste ska väl vara hur länge man har försökt!
    Dessutom borde det ju vara lika överallt i landet!
    Jag vet inte hur det funkar med val av donator här i sverige. 
    Men i Danmark får man ju säga, ursprung, hårfärg, ögonfärg, längd och vikt och så matchar de en donator med maken. Sen finns det ju spermabanker också om man vill köpa sperman själv, då får man reda på lite mer om donatorn. 
  • vertige
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-06 23:36:08 följande:
    Jag vet inte hur det funkar med val av donator här i sverige.  Men i Danmark får man ju säga, ursprung, hårfärg, ögonfärg, längd och vikt och så matchar de en donator med maken. Sen finns det ju spermabanker också om man vill köpa sperman själv, då får man reda på lite mer om donatorn. 
    De matchar så gott det går även i Sverige. Längd, hårfärg och ögonfärg osv. Enligt barnmorskorna så brukar mottagarpar ofta bli förvånade över hur bra det sedan blir.
  • Smulans
    TB1 skrev 2010-05-06 21:34:22 följande:
    hur mkt är 4000 danska kr? är skit dålig på sånt :-P
    För tillfället cirka 5500 kr, men kursen varierar ju lite.
  • Smulans

Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?

• TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-06 23:36:08 följande:
    nu gick det inte att citera igen :-P

men dom borde absolut inte gå efter ålder, alla har väl rätt till att få de hjälpen som behövs. ska man bara sitta och vänta på att åren går då.. fattar ingenting!

annars får man göra det privat då, men det kostar ju..
  • TB1
    MatsAtari skrev 2010-05-07 01:03:22 följande:
    Ganska klassiskt för svensk sjukvård att allt bara dröjer och dröjer.
    verkligen :-/
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-07 12:07:32 följande:
    Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?
    jag har ingen aning om det går att göra så. känns så surt allting!
    Smulans skrev 2010-05-07 12:06:24 följande:
    För tillfället cirka 5500 kr, men kursen varierar ju lite.
    det var ju inte så himla mkt.
  • TB1
    vertige skrev 2010-05-07 08:24:46 följande:
    De matchar så gott det går även i Sverige. Längd, hårfärg och ögonfärg osv. Enligt barnmorskorna så brukar mottagarpar ofta bli förvånade över hur bra det sedan blir.
    går dom även på vilket ursprung mannen har?
  • Aurora1979

TB1: Jag har för mig att de försöker matcha ursprunget på mannen med. Men är han inte "nordeuropé" kan det ta längre tid att hitta en lämplig donator...

Svar på tråden Inga spermier..