• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-05-07 13:06:42 följande:
    TB1: Jag har för mig att de försöker matcha ursprunget på mannen med. Men är han inte "nordeuropé" kan det ta längre tid att hitta en lämplig donator...
    ok. får se vart vi hamnar nånstanns! hoppas det finns spermier att hämta ur testiklarna!
  • TB1
    moii skrev 2010-05-07 21:29:02 följande:
    i sverige matchar de ursprunget :)
    dom gör de? va bra
  • Hjärtat längtar
    Smulans skrev 2010-05-07 12:07:32 följande:
    Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?
    jag tror inte det funkar så, men min läkare var snäll och sa att han skulle fråga RMC om de kunde göra ett undantag. Vi har ju som sagt varit gifta i 4 år!
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-07 22:41:56 följande:
    jag tror inte det funkar så, men min läkare var snäll och sa att han skulle fråga RMC om de kunde göra ett undantag. Vi har ju som sagt varit gifta i 4 år!
    har ni fått reda på om ni får göra eller inte? Jag hoppas verkligen ni får de! Men det ska fan inte vara någon fråga om man får göra eller inte pga ålder.. det kommer jag ta upp med läkaren när vi vl kommer dit! :-/
  • Hjärtat längtar
    TB1 skrev 2010-05-08 16:41:43 följande:
    har ni fått reda på om ni får göra eller inte? Jag hoppas verkligen ni får de! Men det ska fan inte vara någon fråga om man får göra eller inte pga ålder.. det kommer jag ta upp med läkaren när vi vl kommer dit! :-/
    jag har gråtit inför läkaren och beklagat mig över åldersgränsen! Det är ju ingen åldersgräns i andra landsting, iaf inte vissa. 
    Nej, vi vet inte. Först måste vi få svar på blodproven tog, det avgör väl om det överhuvudtaget blir lönt att göra biopsi, sen återstår ju det där med åldern om vi får göra biopsi eller inte. Så det är MYCKET som ska klaffa!
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-08 17:16:42 följande:
    gick inte att citera..

men förstår inte varför dom har olika regler på olika landsting, ma ska väl ha samma rättigheter överallt! Vad sa läkaren när du blev ledsen osv?

usch hoppas ni får svar snart på blodproven och att dom är goda!
  • Hjärtat längtar
    TB1 skrev 2010-05-08 21:04:13 följande:
    gick inte att citera.. men förstår inte varför dom har olika regler på olika landsting, ma ska väl ha samma rättigheter överallt! Vad sa läkaren när du blev ledsen osv? usch hoppas ni får svar snart på blodproven och att dom är goda!
    ja han sa ju bara att det gjorts undersökningar och statistik över att det inte var lämpligt att hjälpa par att få barn när de är under 25, eftersom så många delar på sig. 
    Så himla dåligt argument tycker jag. 
    Då sa han att det är väl bättre det än att varje fall bedöms från fall till fall. 
    Men det håller jag inte med om, jag hade hellre blivit bedömd då!
    Ja, jag hoppas med att blodproven ger positivt besked, samitidigt som jag fasar för biopsi, ev. IVF m.m
    Vart står ni i processen nu då? Har ni tagit blodprover osv?
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-08 22:55:21 följande:
    varför går det inte att citera?

men iaf, den orsaken håller inte för mig att folk delar på sig innan 25. vem säger att du inte delar på dig när du är 25, 20, 40, 50? vem fan säger de?! Usch det där är bullshit!

vet du när ni skulle få veta svaren? eller ta det lång tid?

Vi sitter bara och väntar på att få en tid till urologen, vi skulle få en tid inom 3 månader och det har bara gått 1 så jag hoppas vi får kallelse snart. men eftersom vi är så unga så får vi väl komma på dagen när det har gått 3 månader bara för att dröja ut allting..

vi har inte fått tagit några prover, bara sambon som lämnat ett spermaprov förut och det visade ju att det inte fanns nånting..

Hur mkt kostar det att göra biopsi privat? vet du de?
  • Hjärtat längtar

Det skulle ta ungefär en månad att få svar, och maken tog ju proven i tisdags. 

Vad ska ni göra hos urologen? hoppas det inte dröjer alltför länge!
    Jag tror det kostar ungefär 8000:- att göra biopsi privat, läste jag på nån sida. 
Svar på tråden Inga spermier..