• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Bouillotta
    Smulans skrev 2010-05-11 17:46:40 följande:
    De hittade spermier direkt! Vi är så glada och omtumlade, det känns helt fantastiskt. Förmodligen är det en blockering någonstans på sädesledarna som hindrar spermierna från att komma ut, vilket i sin tur troligtvis beror på den bitestikelinflammation som maken tidigare har haft. Spermierna blir nu nedfrysta och troligtvis blir det IVF/ICSI i augusti, efter sommarupehållet.
    Åh, vad roligt och skönt för er!!! Hoppas det går bra med fortsatta behandlingar!
  • Smulans
    Bouillotta skrev 2010-05-13 20:36:01 följande:
    Åh, vad roligt och skönt för er!!! Hoppas det går bra med fortsatta behandlingar!
    Tack!
  • Buffy82

jag googlade lite nyss och hittade ett preparat som heter proxeed plus. det skulle öka spremiemängd med 500% stod det. är det någon som vet eller har testat detta??

• Älskarlivet
    Bouillotta skrev 2010-05-13 20:34:05 följande:
    Det stämmer. Om mannen helt saknar egna spermier kan kvinnan bli inseminerad med spermier som donerats av en annan man. Sk DI. Detta utförs endast efter utredning och godkännande av både mottagarparet samt de donerade spermierna. Donatorn är anonym för mottagarparet men det barn som eventuellt blir till har rätt att vid mogen ålder söka reda på information om sin biologiska pappa via den utförande kliniken. DI får endast utföras av universitetssjukhusen i Sverige. I Danmark finns andra möjligheter.Befinner ni er denna situation?
    Tack .
    Nä vi befinner inte oss i situatiuonen men det är intressant att höra/läsa och förstå lite mer om hur det går till.
  • Hoppentoss
    TB1 skrev 2010-04-09 12:20:57 följande:
    Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp
    Hej!

Vi har vart i samma sits. Tyvärr har jag inget glädande gällande spermierna.

Vi gjorde 8 ivf men misslyckades. Vid försökern hittade dom et enstaka stycken.

Det jag vill dela med mig är att vi idag väntar på att få vårt adoptivbarn. Vårt egna härliga baby. Vi hoppas med hela vårt hjärta att babyn kommer snart.

Så även om simmarna inte vill så är det inte kört att få barn. Vägarna dit är olika krokiga bara.

Kramar Tossan
  • TB1
    Hoppentoss skrev 2010-05-16 20:01:06 följande:
    Hej! Vi har vart i samma sits. Tyvärr har jag inget glädande gällande spermierna. Vi gjorde 8 ivf men misslyckades. Vid försökern hittade dom et enstaka stycken. Det jag vill dela med mig är att vi idag väntar på att få vårt adoptivbarn. Vårt egna härliga baby. Vi hoppas med hela vårt hjärta att babyn kommer snart. Så även om simmarna inte vill så är det inte kört att få barn. Vägarna dit är olika krokiga bara. Kramar Tossan
    hej! Vad var det som gjorde att det misslyckades? fäste det inte eller blev det inget befruktat?

Va roligt att ni har kommit fram till att adoptera får jag fråga hur ni kom fram till att göra de? Funderade ni nånting på donator?

Förlåt att jag frågar men det är kul att få veta hur andra tänker
    Hoppas ni får erat barn snart!
    Kram
  • Hoppentoss
    TB1 skrev 2010-05-17 12:05:45 följande:
    hej! Vad var det som gjorde att det misslyckades? fäste det inte eller blev det inget befruktat? Va roligt att ni har kommit fram till att adoptera får jag fråga hur ni kom fram till att göra de? Funderade ni nånting på donator? Förlåt att jag frågar men det är kul att få veta hur andra tänker Hoppas ni får erat barn snart! Kram
    I vårt fall var Ivf avd lite för envisa att ej använda donation.
    Vi vart med barn nästan varje ivf försök men fick missfall.
    Orsaken till missfallen berodde troligen på att kvaliten på spemerna var för dåliga.
    Mina ägg var prima sa dom. Fast det kan bidra till sämre kvalite om man får för många och jag fick mellan 20  -40 ägg..(förmånga)

Vi bytte Sjukhus men då hade det nästan gått 4 år och jag började bli lite äldre. Hade vi tagit sista sjukhuset så tror jag deras metod hade funkat bättre för oss.

En sak jag ångrar under den resan. Jag skulle vart envisare med att få in två ägg istället för ett. Många Embryon dog vid tiningar.

Vägen till adoption har vart lång. Min man kunde ALDRIG tänka sig adoption.. Men tanken gled in i honom mer och mer. Nu längtar han så han kan dö efter den lilla knodde.

Resan i Adoptionvärden är lång!! Otroligt lång. Så mitt råd är gift er på en gång och ställer i en adoptoinskö i en förmedling direkt även om ni ej är mogna så hinner man bli det.  Nu efter 5 års väntan i internationell adoptions världen så ringde telefonen och vi har fått erbjudande att adoptera ett svensk litet barn. Detta är ett under och sker sällan. Vi får se hur den resan går.
    Annars kommer troligen vårt Filipinska barn någon gång i Januari-Februari.  
    Dom har lagt oss åt sidan i väntan på besked om det svenska beslutet.

Lycka till. Ge ej upp...
    Ni kommer få barn.. Ibland tar det bara längre tid för babyn att hitta hem.
    Kram på dig.
  • Hoppentoss

Tänk på att vid förkylning så kan spermiena nästan försvinna hellt om man har dåligt antal. Tänk på det vid IVF. Så man försöker unvika om man är förkyld...
    Det tar nästan tre månader för killen att bygga uupp sin spermieomgång efter förkylning.

Så sa dom till oss iallafall..den gången dom gick kasta 38 fina ägg.

• TB1
    Hoppentoss skrev 2010-05-17 13:46:45 följande:
    I vårt fall var Ivf avd lite för envisa att ej använda donation. Vi vart med barn nästan varje ivf försök men fick missfall. Orsaken till missfallen berodde troligen på att kvaliten på spemerna var för dåliga. Mina ägg var prima sa dom. Fast det kan bidra till sämre kvalite om man får för många och jag fick mellan 20  -40 ägg..(förmånga) Vi bytte Sjukhus men då hade det nästan gått 4 år och jag började bli lite äldre. Hade vi tagit sista sjukhuset så tror jag deras metod hade funkat bättre för oss. En sak jag ångrar under den resan. Jag skulle vart envisare med att få in två ägg istället för ett. Många Embryon dog vid tiningar. Vägen till adoption har vart lång. Min man kunde ALDRIG tänka sig adoption.. Men tanken gled in i honom mer och mer. Nu längtar han så han kan dö efter den lilla knodde. Resan i Adoptionvärden är lång!! Otroligt lång. Så mitt råd är gift er på en gång och ställer i en adoptoinskö i en förmedling direkt även om ni ej är mogna så hinner man bli det.  Nu efter 5 års väntan i internationell adoptions världen så ringde telefonen och vi har fått erbjudande att adoptera ett svensk litet barn. Detta är ett under och sker sällan. Vi får se hur den resan går. Annars kommer troligen vårt Filipinska barn någon gång i Januari-Februari.   Dom har lagt oss åt sidan i väntan på besked om det svenska beslutet. Lycka till. Ge ej upp... Ni kommer få barn.. Ibland tar det bara längre tid för babyn att hitta hem. Kram på dig.
    oj vad många ägg du fick ut! gick ni privat eller genom landstinget när ni gjorde IVF?

Jo har läst att adoption tar lång tid, och man måste väl vara minst 25 för att adoptera?

Har inte vetat att man kan adoptera inom sverige, är det många svenska barn som behöver familjer? Hur små är dom barnen?

Vad händer nu när ni har fått erbjudandet? har ni tackat ja eller hur blir det? Va underbart!
    Hoppentoss skrev 2010-05-17 13:49:28 följande:
    Tänk på att vid förkylning så kan spermiena nästan försvinna hellt om man har dåligt antal. Tänk på det vid IVF. Så man försöker unvika om man är förkyld... Det tar nästan tre månader för killen att bygga uupp sin spermieomgång efter förkylning. Så sa dom till oss iallafall..den gången dom gick kasta 38 fina ägg.
    va? kan dom? det visste jag inte. Måste det vara en riktig hemsk förkylning eller räcker det med en liten?  Sambon har bara lämnat ett spermaprov än så länge, och då fanns det inga spermier, man brukar väl få lämna två?
  • mooogn

Hoppar in i den här tråden nu efter att ha "tjuvläst" hela helgen...

Min man har två barn sedan tidigare och vi två har försökt att bli med barn i fem år. Jag påbörjade en egen utredning efter knappt ett år men fullföljde den inte, och inte förrän i år började vi båda två att utredas. Under hela tiden har vi mer eller mindre utgått från att "felet" ligger hos mig, trots att jag kommer från en släkt som är duktiga på att producera barn. 
    Maken lämnade prov för några veckor sedan och i fredags eftermiddags kom brevet som berättade att de inte fann några spermier... Han hade bitestikelinflammation precis när vi träffades för sju år sedan och det är antagligen den som ligger bakom. 
    Just nu avvaktar vi och väntar på att vår läkare ska kontakta oss innan vi går vidare. Till saken hör att vi ett tag pratat om adoption, men då jag tidigare varit sjukskriven för utmattning/lätt depression samt gått på medicin ett år så verkar det helt kört. Har mer eller mindre ställt in mig på ett liv utan barn (nej, jag räknar inte makens barn som mina) men är så rädd för att bli bitter och arg när jag blir äldre. Jag fyller 34 år i år och tiden rinner liksom ifrån mig/oss. 
    Är lite osäker på hur maken ställer sig till donator. Vad gör man om han vägrar? 
Svar på tråden Inga spermier..