TB1 skrev 2010-05-17 12:05:45 följande:
hej! Vad var det som gjorde att det misslyckades? fäste det inte eller blev det inget befruktat? Va roligt att ni har kommit fram till att adoptera får jag fråga hur ni kom fram till att göra de? Funderade ni nånting på donator? Förlåt att jag frågar men det är kul att få veta hur andra tänker Hoppas ni får erat barn snart! Kram
I vårt fall var Ivf avd lite för envisa att ej använda donation.
Vi vart med barn nästan varje ivf försök men fick missfall.
Orsaken till missfallen berodde troligen på att kvaliten på spemerna var för dåliga.
Mina ägg var prima sa dom. Fast det kan bidra till sämre kvalite om man får för många och jag fick mellan 20 -40 ägg..(förmånga)
Vi bytte Sjukhus men då hade det nästan gått 4 år och jag började bli lite äldre. Hade vi tagit sista sjukhuset så tror jag deras metod hade funkat bättre för oss.
En sak jag ångrar under den resan. Jag skulle vart envisare med att få in två ägg istället för ett. Många Embryon dog vid tiningar.
Vägen till adoption har vart lång. Min man kunde ALDRIG tänka sig adoption.. Men tanken gled in i honom mer och mer. Nu längtar han så han kan dö efter den lilla knodde.
Resan i Adoptionvärden är lång!! Otroligt lång. Så mitt råd är gift er på en gång och ställer i en adoptoinskö i en förmedling direkt även om ni ej är mogna så hinner man bli det. Nu efter 5 års väntan i internationell adoptions världen så ringde telefonen och vi har fått erbjudande att adoptera ett svensk litet barn. Detta är ett under och sker sällan. Vi får se hur den resan går.
Annars kommer troligen vårt Filipinska barn någon gång i Januari-Februari.
Dom har lagt oss åt sidan i väntan på besked om det svenska beslutet.
Lycka till. Ge ej upp...
Ni kommer få barn.. Ibland tar det bara längre tid för babyn att hitta hem.
Kram på dig.