• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Aurora1979

GreenGal: Mm det är segt att vänta.

Blir troligtvis IVF start när de öppnar igen efter sommaruppehållet. Om jag har fått ner minna TSH värden tillräckligt.

• Göran64
    TB1 skrev 2010-04-22 20:22:07 följande:
    Och det här med att välja donatorn. kan dom gå efter hudfärg/land där mannen kommer ifrån om inte mannen är svensk?
    Nej, det är ytterst otroligt, jag frågade just om detta när jag blev intervjuvad i samband med att jag blev donator, det är nästan omöjligt att få invandrardonatorer, de vill helt enkelt inte ställa upp att ge sperma..kanske pga av kulturella skäl och tabun, så ni får nog "nöja" er med en svensk donator..är din man mörk så försöker de välja ut den mörkaste donator de har..är ni bägge mörka invandrare så kan ni nekas vård på en del kliniker eftersom de inte har donatorer som matchar och de anser att ni kan problem i eran social närmiljö med omgivningen om barnet skulle bli  ljust..även om ni själva inte bryr er om det. I Sthlm bryr de sig inte om det utan ni får ta den donator de väljer eller låta bli..de flesta andra verkar neka
    invandrarpar pga av ovanstående skäl.
  • Bling1975

Göran, det låter ju helt galet det där. Men man är ju inte helt förvånad. Jag förstår svenska regler om öppna donatorer och skulle själv aldrig välja något annat, men jag förstår inte varför man är så emot att köpa in spermier från andra länder som också har öppna donatorer. Eller verför man inte kan få göra det själv på en privat klinik.

Stitch längtar efter Lilo
  • Smulans

Om man väljer att göra donatorinsemination i Danmark finns det möjlighet att få spermier från en mörkhyad donator.

Storkkliniken skriver tex: "Vid speciella tillfällen kan vi rekvirera donatorsäd från annat etniskt ursprung".

• TB1
    Smulans skrev 2010-05-25 11:07:35 följande:
    Om man väljer att göra donatorinsemination i Danmark finns det möjlighet att få spermier från en mörkhyad donator. Storkkliniken skriver tex: "Vid speciella tillfällen kan vi rekvirera donatorsäd från annat etniskt ursprung".
    men vad är speciella tillfällen?
  • TB1
    Göran64 skrev 2010-05-25 00:14:11 följande:
    Nej, det är ytterst otroligt, jag frågade just om detta när jag blev intervjuvad i samband med att jag blev donator, det är nästan omöjligt att få invandrardonatorer, de vill helt enkelt inte ställa upp att ge sperma..kanske pga av kulturella skäl och tabun, så ni får nog "nöja" er med en svensk donator..är din man mörk så försöker de välja ut den mörkaste donator de har..är ni bägge mörka invandrare så kan ni nekas vård på en del kliniker eftersom de inte har donatorer som matchar och de anser att ni kan problem i eran social närmiljö med omgivningen om barnet skulle bli  ljust..även om ni själva inte bryr er om det. I Sthlm bryr de sig inte om det utan ni får ta den donator de väljer eller låta bli..de flesta andra verkar neka invandrarpar pga av ovanstående skäl.
    det förvånar mig verkligen inte. det är bara min sambo som har ett annat ursprung..
  • Smulans
    TB1 skrev 2010-05-25 12:09:00 följande:
    men vad är speciella tillfällen?
    Jag antar att det är om ett par inte kan få biologiska barn och mannen i fråga är mörkhyad. Det finns säkert mer info på deras hemsida: http://www.storkklinik.dk/se
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-25 12:47:30 följande:
    Jag antar att det är om ett par inte kan få biologiska barn och mannen i fråga är mörkhyad. Det finns säkert mer info på deras hemsida: www.storkklinik.dk/se
    ok, usch hoppas vi kan få biologiska barn
  • Smulans
    TB1 skrev 2010-05-25 12:52:39 följande:
    ok, usch hoppas vi kan få biologiska barn
    Det hoppas jag också att ni kan!
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-25 15:46:08 följande:
    Det hoppas jag också att ni kan!
    tack
Svar på tråden Inga spermier..