joohanna skrev 2010-06-09 20:14:37 följande:
Hej, vi fick igår reda på att det inte hittades några spermier i min mans första test. Vår värld rasades samman, som alla andra beskrivit. Från att ha trott att det löser sig så känner vi att vi troligen inte kommer att få biologiska barn tillsammans. Detta är otroligt tungt. Vad är oftast orsaken till att man inte hittar några spermier. Har läst om blockeringar, sjukdomar, hormoner och kromosonfel. Men vet ni vad som oftast är orsaken? Går det ofta att lösa genom tex TESA/PESA eller vad det heter?
Han ska nu ta nya blodprov och först efter sommaren får han göra nytt spermaprov. Känns som en lång och dryg väntan... Vi vill ju så gärna få egna biologiska barn...
mvh/en ny med många frågor
nej usch inte en till! :-/ vi har samma problem jag och min sambo, vi väntar på att få komma till en urolog och vi skulle få en tid inom 3 månader och den 9 juli har det gått 3 månader men ingen tid än :-/ sambon har bara lämnat ett spermaprov tidigare. så vet inte vad som händer när vi ska få komma dit :-/ Jag hoppas att ni och vi kan få biologiska barn!