Hjärtat längtar skrev 2010-07-03 00:01:10 följande:
Blåbäret: Har du tagit test, för å se om du bär på anlaget för cystisk fibrios?
Hoppas verkligen det går bra med din operation!! Förstår att du blir arg att sjukvården inte upptäckt det trots att du sökt hjälp!!
Jag har opererat bort en äggledare och det är väl inte riktigt samma sak... Men jag fick akut så ont i magen och ryggen, har aldrig haft så ont i hela mitt liv. jag hade så ont att jag spydde. Så jag fick åka akut in till sjukhuset. De trodde först det var blindtarmen men det var en cysta stor som ett äpple och en äggledare som vridit sig fem varv... Jag som hade haft ont i ryggen drygt ett år! Efter operationen var ryggvärken borta.
Min man är tveksam på om han vill göra biopsi.
Min sambo är rätt sjukhusfeg sådär, men han gjorde biopsin, ska jag vara ärlig vet jag inte om jag hade kunnat förlåta honom om han inte gjort det. Med tanke på alla gyenkologbesök jag gjort och alla preventivmedelsundersökningar (HAHAHA....) jag gjort und so weiter. Biopsin tog allt som allt med vila kaffe och smörgås efteråt 2 timmar, han var lite öm några dagar, sjukskriven den dagen och jobbade natt dagen efter utan större problem. Inget blir ju värre av biopsin.
Jag ska inte övertala din man alltså.. men jag hoppas han kan förstå att det är kankse viktigt för er som par för er relation också. Fast vad vet jag, du och jag tänker kanske inte alls lika :)