• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-09-26 12:34:11 följande:
    Det var väldigt liten chans.
    Det var också en stor risk för min man och hans tydligen små testiklar. Det kan påverka hans hormoner att göra biopsi.
    ok jo så sa läkaren till oss också att om FSH värdet är för högt så brukar dom inte vilja göra någn biopsi för risken för infektion och sånt var större.
  • Aurora1979

Då får jag anta att min mans FSH-värden inte var jättehöga då eftersom vi fick göra biopsi utan att insistera. Dessutom måste han ju genomgå en biopsi för varje gång vi gör en ny IVF.

• TB1
    Aurora1979 skrev 2010-09-26 18:50:11 följande:
    Då får jag anta att min mans FSH-värden inte var jättehöga då eftersom vi fick göra biopsi utan att insistera. Dessutom måste han ju genomgå en biopsi för varje gång vi gör en ny IVF.
    antagligen så kanske dom inte var så höga har du börjat idag nu?
  • Aurora1979

TB1: Är inne på dag 2 med sprayandet. Känner inget annorlunda än så länge, men det kommer nog! ;)

• TB1
    Aurora1979 skrev 2010-09-27 15:33:25 följande:
    TB1: Är inne på dag 2 med sprayandet. Känner inget annorlunda än så länge, men det kommer nog! ;)
    åh va roligt att ni är igång! hur länge ska du spraya?
  • Aurora1979

TB1: Man sprayar ända fram till äggplock, men lite mindre dos efter att man börjat med sprutorna.
    Mår illa och är trött som bara den just nu. Men vet inte om det är pga nattjobbandet eller eller biverkningar på sprayen. Det lär visa sig antar jag. Vill inte må så här i 5 veckor iaf. Hua!

• TB1
    Aurora1979 skrev 2010-09-27 18:36:26 följande:
    TB1: Man sprayar ända fram till äggplock, men lite mindre dos efter att man börjat med sprutorna.
    Mår illa och är trött som bara den just nu. Men vet inte om det är pga nattjobbandet eller eller biverkningar på sprayen. Det lär visa sig antar jag. Vill inte må så här i 5 veckor iaf. Hua!
    aha ok. men usch så jobbigt. Hoppas att det inte håller i sig! gud va jag hoppas att det går för er nu! det är ni värda!
  • Smulans

TB1: Vad tråkigt!

Min man hade enligt remitterande läkare "väldigt höga" FSH-värden, men enligt fertilitetskliniken "inom det normala". Vi blev erbjudna biopsi och de hittade spermier i båda testiklarna. Vi är nu i full gång med IFV, preliminärt äggplock på måndag.

Jag håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt för er och alla andra.

• TB1
    Smulans skrev 2010-10-04 11:56:05 följande:
    TB1: Vad tråkigt!

Min man hade enligt remitterande läkare "väldigt höga" FSH-värden, men enligt fertilitetskliniken "inom det normala". Vi blev erbjudna biopsi och de hittade spermier i båda testiklarna. Vi är nu i full gång med IFV, preliminärt äggplock på måndag.

Jag håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt för er och alla andra.
    åh va roligt! håller mina tummar att det lyckas för er!

Men min samb har små testiklar också, har din de?
Svar på tråden Inga spermier..