• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • TB1
    Fröken Fräken skrev 2010-11-24 17:59:48 följande:
    Vårt försök i Umeå kostade 8000 kr + flygbiljetter t/r för mig och min man. Detta var för tre år sedan så priset kan ha ändrats. Vårt syskonförsök i Huddinge kostade 8500 kr. Som hittat ;)
    ok ja det var som hittat hur går det för er nu? har det blivit något plus eller när var testdagen?
  • Hoppful

Vi har två barn med hjälp av donerade spermier. Praktiskt nu när vi inte behöver använda preventivmedel =)

• TB1
    Hoppful skrev 2010-12-02 23:53:56 följande:
    Vi har två barn med hjälp av donerade spermier. Praktiskt nu när vi inte behöver använda preventivmedel =)
    hehe ja det är väl det enda positiva :) Grattis till era barn :)

Gjorde ni insemination här i sverige?
  • joohanna

Hej jag har en fundering. Vi väntar nu på  att få komma till ivf klinik inom tre månader och jag blir galen av all väntan och grubblar och funderar. Så här är det, de hittade inga spermier i min mans prover men alla andra prover ser bra ut liksom storlek på testiklar och sädesledare. Läkarna har tidigare sagt att det är 50/50 om man hittar spermier vid biopsi. Men det jag funderar över är att läkaren såg ju inga blockeringar i sädesledarna så vad finns det för andra orsaker till att det skulle kunna finnas spermier som inte kan komma ut? Är det någon som vet mer, är så svårt att hitta svar på internet... Hoppas ni kan hjälpa mig att få lite svar..:) 

• Smulans

Joohanna, har de gjort ultraljud eller hur tittade de på sädesledarna? Min man har haft bitestikelinflammation vilket gjorde att de misstänkte att det var en blockering, men det var inte förrän vid biopsin de kunde se något. Vi gjorde inget ultralud innan. Vid biopsin kunde de se att ena testikeln hade ärrbildning, vilket tyder på detta.

• fraggla

Hej tjejer

Jag har skrivit i tråden tidigar då min sambo varit tvungen att gå igenom en biopsi (då hittade dom spermier i testiklarna dock ej i bitestiklarna)..vi fick nu reda på vad som är felet hos honom.

Mellan testiklarna & bitestiklarna dit spermierna färdas innan dom slungas ut i utlösningen så att säga,finns det en kanal som dom ska färdas via..just den kanalen  saknar min man därav inga spermier som kommer ut...dock är det endast ca 8 % av männen i Sverige som lider av detta medfödda fel (man vet inte orsaken till detta) men kan vara en förklaring till att det saknas spermier i prov  

Vi är nu på gång med vårt 2 IVF så även om det inte finns spermier så kan man via biopsi ta ut om mannen inte saknar själva spermieproduktionen dvs

Stort lycka till alla  

• TB1
    fraggla skrev 2010-12-03 18:00:46 följande:
    Hej tjejer

Jag har skrivit i tråden tidigar då min sambo varit tvungen att gå igenom en biopsi (då hittade dom spermier i testiklarna dock ej i bitestiklarna)..vi fick nu reda på vad som är felet hos honom.

Mellan testiklarna & bitestiklarna dit spermierna färdas innan dom slungas ut i utlösningen så att säga,finns det en kanal som dom ska färdas via..just den kanalen  saknar min man därav inga spermier som kommer ut...dock är det endast ca 8 % av männen i Sverige som lider av detta medfödda fel (man vet inte orsaken till detta) men kan vara en förklaring till att det saknas spermier i prov  

Vi är nu på gång med vårt 2 IVF så även om det inte finns spermier så kan man via biopsi ta ut om mannen inte saknar själva spermieproduktionen dvs

Stort lycka till alla  
    va skönt det måste vara att få veta vad som är felet Hoppas det går bra nu med erat IVF Vi ska få svar på kromosomprovet på onsdag, är så nervös :-/
  • Hjärtat längtar
    fraggla skrev 2010-12-03 18:00:46 följande:
    Hej tjejer

Stort lycka till alla  
    8% av männen i sverige, det låter som väldigt många!

Johanna: Varför min man inte har spermier beror på ett kromosonfel. Har ni tagit kromosontest?
    Men det är säkert inte det för er eftersom testikelstorleken var normal och blodproverna var normala.

TB1: Hoppas på ett bra svar på onsdag!
  • fraggla

TB1

Du ska se att det går bra håller alla tummar & tår  Vårat första IVF försök slutade tyvärr i tidigt missfall så vi hoppas det går bättre den här gången

GreenGal:

Jag skrev lite fel 0.8 % ska det vara  

• TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-12-04 00:31:23 följande:
    8% av männen i sverige, det låter som väldigt många!

Johanna: Varför min man inte har spermier beror på ett kromosonfel. Har ni tagit kromosontest?
    Men det är säkert inte det för er eftersom testikelstorleken var normal och blodproverna var normala.

TB1: Hoppas på ett bra svar på onsdag!
    Ja jag hoppas verkligen att vi får ett bra svar :)
    fraggla skrev 2010-12-04 10:00:19 följande:
    TB1

Du ska se att det går bra håller alla tummar & tår  Vårat första IVF försök slutade tyvärr i tidigt missfall så vi hoppas det går bättre den här gången

GreenGal:

Jag skrev lite fel 0.8 % ska det vara  
    Tack så jätte mycket! usch är nervös. Ja hoppas det går bättre den här gången!
Svar på tråden Inga spermier..