• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Aurora1979

Greengal: Ja jag tycker ju inte det kan skada... att få svart på vitt om det går eller inte. Han är inte orolig för själva biopsin eller så? Att det ska göra ont eller ngt sånt. Min sambo var livrädd innan men det gick jättebra. Kände ingenting och var liite öm några dagar efteråt bara.

• TB1
    Smulans skrev 2010-07-13 13:09:23 följande:
    TB1, hur har det gått för er?
    har inte fått någon tid än :-/ hur går det för er?
  • Chefen100

Det försöker alltid matcha donatorn så mycket det bara är möjligt. Men det känns i själen att få ett sådant besked.
    De är åt skogen att vara i den situationen,  jag och min fru har försökt i 8 år, fått 3 missfall, misslyckats med 3 insemitioner och en provrörsbefruktning och nu har hon blivit för gammal för att producera ägg (42)
     mina spermier är i toppskick, många pigga och godkända men vår värld rasa men men vi kämpar på, jag donerar spermier (för att hjälpa andra)  och vi försöker med äggdonation i Portugal pga åldersregler i sverige, tyvär är det väldigt kostsamt att vara barnlös och försöka på detta sätt.

• Aurora1979

Chefen100: Ja fy, barnlöshet är inget man önskar att någon skulle drabbas av. Hoppas att Portugal funkar för er! Hm när jag tänker efter tror jag att min kusin var 42 år när hon gjorde provrörsbefruktning i Finland?! Men hon kanske fick ngn slags dispens. 

• Smulans
    TB1 skrev 2010-07-23 20:54:12 följande:
    har inte fått någon tid än :-/ hur går det för er?
    Vi väntar på att starta provrörsbefruktning i augusti/september

Borde ni inte ha blivit kallade nu, enligt vårdgarantin?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-07-27 07:17:17 följande:
    Vi väntar på att starta provrörsbefruktning i augusti/september

Borde ni inte ha blivit kallade nu, enligt vårdgarantin?
    Aurora1979 skrev 2010-07-27 17:37:28 följande:
    Smulans... vi  börjar oxå i september. =)
    va roligt att ni har kommit så långt här verkar man ju aldrig få nån tid för att ens se varför han inte har några spermier jo enligt vårdgarantin borde vi ha fått en tid nu men icke :-/
  • Bouillotta
    Chefen100 skrev 2010-07-26 21:32:04 följande:
    Det försöker alltid matcha donatorn så mycket det bara är möjligt. Men det känns i själen att få ett sådant besked.
    De är åt skogen att vara i den situationen,  jag och min fru har försökt i 8 år, fått 3 missfall, misslyckats med 3 insemitioner och en provrörsbefruktning och nu har hon blivit för gammal för att producera ägg (42)
     mina spermier är i toppskick, många pigga och godkända men vår värld rasa men men vi kämpar på, jag donerar spermier (för att hjälpa andra)  och vi försöker med äggdonation i Portugal pga åldersregler i sverige, tyvär är det väldigt kostsamt att vara barnlös och försöka på detta sätt.
    Usch, vad jobbigt för er! Vi som är i denna infertilitetskarusell vet hur kampen tär.
    Vad fint att du trots egna svårigheter vill hjälpa andra som har det svårt, genom att donera! Du ska veta att det betyder så mycket för så många.

Styrkekramar och dagens stora ros till dig!

Hoppas ni lyckas i Portugal.

/FF
Svar på tråden Inga spermier..