• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Smulans

FrökenFräken, grattis till dottern och lycka till med syskonet!

Aurora, jag håller tummarna för att ni lyckas nästa gång.

TB1, jag håller tummarna för att ni får göra biopsi och att det finns spermier.

Vi lyckades på vår första IVF med makens nedfrusna spermier, så nu är jag gravid i vecka 8

• Smulans
    Aurora1979 skrev 2010-11-21 19:37:16 följande:
    Smulans: Åh vad härligt! Stort grattis!! =)
    Tack! Det känns overkligt men alldeles underbart. Jag håller tummarna för er allihop!
  • Fröken Fräken

Grattis Smulan!! Visst är det en overklig känsla när man äntligen för det där pluset. Aurora79: lycka till med nästa försök. :) TB1: när de valde donator för oss tittade de dels på hur jag ser ut och dels på hur min man ser ut. Detta för att hitta en som liknar oss. Vi hade "fördelen" att min man är lång, blond och blåögd. Och den donatortypen finns det mycket av. Jag tycker ni ska kolla med kliniken och framföra ert önskemål om en albansk donator (eller kanske någon som liknar en alban :) ) Lycka till! Tack för alla lycka till! Just nu går jag runt och hoppas att jag ska bli/är gravid. Ommedvetet letar jag symtom och tecken även om jag vet att det är för tidigt än. Men det går liksom inte att låta bli. Skulle vilja snabbspola tiden till december och testdagen :)

• TB1
    Aurora1979 skrev 2010-11-20 21:59:47 följande:
    TB1: Men vad konstigt för min man har ju ett kromosomfel och han fick göra biopsi ändå... och det fanns ju bevisligen dugliga spermier?!

Vi har precis gjort vårt första ivf försök nu som tyvärr inte gick vägen. Vi har 3 embryon i frysen som väntar på oss i januari.
    men varför säger dom så till oss.. men det kanske beror på vilket kromosomfel man har? men det där ska jag säga till läkaren, så får vi se vad han säger då.

tråkigt :-/ men va bra att ni har flera i frysen när blir nästa försök? Går ni privat eller genom sjukhuset?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-11-20 22:31:19 följande:
    FrökenFräken, grattis till dottern och lycka till med syskonet!

Aurora, jag håller tummarna för att ni lyckas nästa gång.

TB1, jag håller tummarna för att ni får göra biopsi och att det finns spermier.

Vi lyckades på vår första IVF med makens nedfrusna spermier, så nu är jag gravid i vecka 8
    ja jag hoppas verkligen!

åh va roligt, ett stort grattis!! hur känns det? det känns overkligt va
  • TB1
    Fröken Fräken skrev 2010-11-22 06:50:26 följande:
    Grattis Smulan!! Visst är det en overklig känsla när man äntligen för det där pluset. Aurora79: lycka till med nästa försök. :) TB1: när de valde donator för oss tittade de dels på hur jag ser ut och dels på hur min man ser ut. Detta för att hitta en som liknar oss. Vi hade "fördelen" att min man är lång, blond och blåögd. Och den donatortypen finns det mycket av. Jag tycker ni ska kolla med kliniken och framföra ert önskemål om en albansk donator (eller kanske någon som liknar en alban :) ) Lycka till! Tack för alla lycka till! Just nu går jag runt och hoppas att jag ska bli/är gravid. Ommedvetet letar jag symtom och tecken även om jag vet att det är för tidigt än. Men det går liksom inte att låta bli. Skulle vilja snabbspola tiden till december och testdagen :)
    ok, men kan dom då välja ut efter etnisk ursprung också? eller ställer man för höga krav? NI går genom landstinget eller betalar ni själva?

Jag hoppas att du får ett plus i början av december

Det var verkligen en fin dotter ni har
  • Fröken Fräken

TB1: tack! Måste nog uppdatera bilderna på dottern lite... Hon fyller snart 2år :)

Vi har gjort ett DI försök privat på IVF kliniken i Umeå. Det funkade inte. andra försöket gjorde via Sthlms läns landsting. Det resulterade i vår dotter. Och nu kör vi igen via landstinget. Men syskonförsök får man betala själva.

• TB1
    Fröken Fräken skrev 2010-11-23 00:24:23 följande:
    TB1: tack! Måste nog uppdatera bilderna på dottern lite... Hon fyller snart 2år :)

Vi har gjort ett DI försök privat på IVF kliniken i Umeå. Det funkade inte. andra försöket gjorde via Sthlms läns landsting. Det resulterade i vår dotter. Och nu kör vi igen via landstinget. Men syskonförsök får man betala själva.
    ok men hur mycket kostar en insemination om man ska betala själv så som syskonförsök osv?
  • Fröken Fräken

Vårt försök i Umeå kostade 8000 kr + flygbiljetter t/r för mig och min man. Detta var för tre år sedan så priset kan ha ändrats. Vårt syskonförsök i Huddinge kostade 8500 kr. Som hittat ;)

Svar på tråden Inga spermier..