• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Trollmor78

TB1 För 3,5 år sen fick vi veta att sambon saknade spermier helt. På grund av svår cancer för 15 år sen, medicinen gjorde honom steril. Ja vet hur in känner er, världen bara rasade samman. Han fick göra biopsid och nån annat vad det nu hette. Men det fanns inget. så efter all mörker så så komm vi på fötter igen och bestämde oss för att donera spermier. Vi är verkligen lyckliga över det beslutet. Idag har vi en son på 3 år som kom via insemination och är i vecka 8 =) via IVF. Det är inget fel på mig utan vi hade för få spermier kvar och vi vill ha ett helt syskon. vi våga inte riskera att inseminationen inte skulle funka. Det är bara vår  familjen och syskon som vet hur allt ligger till. Och vi är glada att vi aldrig berätta för vänner och så. Ändå känns det konstig och skriva om det  här, det känns inte alls att vi gått igenom allt det här. =)
    Lycka till nu med allt! Kram

• TB1
    Trollmor78 skrev 2010-12-09 18:01:07 följande:
    TB1 För 3,5 år sen fick vi veta att sambon saknade spermier helt. På grund av svår cancer för 15 år sen, medicinen gjorde honom steril. Ja vet hur in känner er, världen bara rasade samman. Han fick göra biopsid och nån annat vad det nu hette. Men det fanns inget. så efter all mörker så så komm vi på fötter igen och bestämde oss för att donera spermier. Vi är verkligen lyckliga över det beslutet. Idag har vi en son på 3 år som kom via insemination och är i vecka 8 =) via IVF. Det är inget fel på mig utan vi hade för få spermier kvar och vi vill ha ett helt syskon. vi våga inte riskera att inseminationen inte skulle funka. Det är bara vår  familjen och syskon som vet hur allt ligger till. Och vi är glada att vi aldrig berätta för vänner och så. Ändå känns det konstig och skriva om det  här, det känns inte alls att vi gått igenom allt det här. =)
    Lycka till nu med allt! Kram
    Tack för dina ord och grattis till eran son och bebisen påväg

Gjorde ni inseminationen här i sverige eller? Så ingen utanför eran familj vet om att det inte är di sambos ''riktiga'' son?

Kram
  • Fröken Fräken
    TB1 skrev 2010-11-29 21:30:12 följande:
    ok ja det var som hittat hur går det för er nu? har det blivit något plus eller när var testdagen?
    Det blev inget plus :( Men det är bara att ta nya tag... Och det har vi gjort idag. Idag inseminerades jag med 35.000 förhoppningsvis glada och pigga spermier som inget hellre vill än att befrukta ett ägg. Håller tummarna.
  • TB1
    Fröken Fräken skrev 2011-02-07 23:59:25 följande:
    Det blev inget plus :( Men det är bara att ta nya tag... Och det har vi gjort idag. Idag inseminerades jag med 35.000 förhoppningsvis glada och pigga spermier som inget hellre vill än att befrukta ett ägg. Håller tummarna.
    Va tråkigt, men va roligt att ni är på gåg igen :) Hoppas verkligen det tar sig den här gången!! :)

På måndag ska jag kolla passagen i äggledarna och jag hoppas verkligen jag har det för då skickar läkaren en remiss till Linköping för att göra donatorinsemination där :)
  • Aurora1979

Vi har precis misslyckats med vårt första FET. Så nu får vi hoppas på tredje gången gillt...

• TB1
    Aurora1979 skrev 2011-02-08 21:04:48 följande:
    Vi har precis misslyckats med vårt första FET. Så nu får vi hoppas på tredje gången gillt...
    nej va tråkigt :/ Jag håller mina tummar stenhårt att det går tredje gången gillt!!{#emotions_dlg.flower}
  • vertige

Lite uppmuntran:

I februari 2009 började vi vår utredning.
    I februari 2010 fick vi komma på första besöket till Fertilitetsenheten på Huddinge.
    I februari 2011 sitter jag här med datorn långt fram i knät för att magen sprattlar och är stor (v 35).

Det känns som om det var länge sedan vi var ledsna för att det inte skulle bli biologiska barn. Nu vill vi bara få träffa VÅRT lilla pyre och att han/hon ska vara frisk och glad. (Det är redan en pappagris som blir alldeles till sig när min man kommer hem och pratar med och klappar på magen.)

• TB1
    vertige skrev 2011-02-09 16:44:02 följande:
    Lite uppmuntran:

I februari 2009 började vi vår utredning.
    I februari 2010 fick vi komma på första besöket till Fertilitetsenheten på Huddinge.
    I februari 2011 sitter jag här med datorn långt fram i knät för att magen sprattlar och är stor (v 35).

Det känns som om det var länge sedan vi var ledsna för att det inte skulle bli biologiska barn. Nu vill vi bara få träffa VÅRT lilla pyre och att han/hon ska vara frisk och glad. (Det är redan en pappagris som blir alldeles till sig när min man kommer hem och pratar med och klappar på magen.)
    åh av roligt, ett stort grattis!! :) va underbart!!

Har ni gjort donatorinsemination? gjorde ni det här i Sverige då? :)
  • Hjärtat längtar

TB1: Min man har oxå ett medfött fel. Vi har blivit erbjudna biopsi, men inta tagit den chansen pga risker vid biopsi, och att det ändå är så liten chans att hitta spermier.

Nyligen fick vi ett brev hem där det står att hans FSH-värde är lätt förhöjt: 12,4.
    LH-värdet 3,4 Normalt.
    Testosteronvärdet 5,9 är ganska lågt. och så står det att man bör fundera över om han ska ha eventuell testosteronersättning.

Vad menar dom med det? Det gör väl ändå inte han får några spermier????

Svar på tråden Inga spermier..