• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • SmillaK

Ja, jag håller också med er andra helt sjukt. När man tänker sig in i donatorns situation är det lite svindlande tycker jag.

Lite av anledningen till att vi har väntat i sverige är bl.a. att jag är lite osäker på reglerna i Danmark och inte riktigt gillar att donatorerna får betalt. Här i sverige donerar man ju bara för att hjälpa andra, och bara det känns bra tycker jag. Så är det ju stor koll eftersom samma personer som träffar donatorerna också hjälper de barnlängtande.

• SmillaK

Green Gal: Det var så jag tänkte också, men min sambo vill inte ens diskutera det nu, så jag får nog så snällt vänta. Tyvärr, om det inte skulle funka med DI så kommer ju det ta längre tid att få barn.

• Aurora1979

GreenGal: Vi har gjort ett färskförsök (ET) och ett frysförsök (FET) som har misslyckats. I början på nästa vecka ska jag göra mitt 2:a FET. Är fortfarande på IVF1 så jag har ganska många "gratisförsök" kvar.

• moii

Alltså jag hr inte hängt med på ett tag men vad är DI? och varför åberopa inte vårdgarantin i de fall när ni väntat i över 1,5 år med att få komma igång? Är det så att detta med hormonrubbningar och sådant inte faller under vårdagarantin eller har jag läst fel här någonstans?

• auo
    moii skrev 2011-02-18 22:58:20 följande:
    Donatorinsemination.. jag förstår och jag inser att det kanske inte faller under vårdgarantin.. sorry
    japp det gör det väll ... så hade vi ...   vi fick via landstinget donerad sperma ...    och vi gjorde vårt ivf via landstinget ..   så att japp det gör väll . 
  • moii

ivf faller under vårdgarantin sedan 1a juli 2010 tror jag men jag vet inte hur det är med donation.

• auo

donator ingår i samma sätt via ivf . och via landstinget . i huddinge är det så att man har vanlig ivf kö , äggdonator kö och spermadonator kö .. och allt är via landstinget . vi gjorde våran 4 försök med våran staff och sen när det inte funkade fick vi använda donator . fast först fick man ha en samtal med kurator och sen läkarna tog beslut att är vi lämpliga eller inte att genomgå med en försök till med donator spremie . men eftersom jag kunde inte ha seminationen eftersom har dåliga äggleder då fick vi ivf . och allt ingår i via landstinget ...   

Svar på tråden Inga spermier..