SmillaK skrev 2011-02-17 23:02:20 följande:
Memphis: Ja här lever man dubbelliv
Det är säkert olika i olika landsting hur lång tid det tar, men om det är en sak som jag har lärt mig genom den här resan så är det att det är aldrig fel att ringa och kolla en gång extra. Vi har som sagt hamnat mellan stolarna ett par gånger. Man förlorar inget på att ligga på.
Green gal: Det är verkligen inget lätt beslut, men skönt när man väl kommit fram till ett och känner sig bekväm med det. Hur långt har ni kommit i adoptionsprocessen? Jag har pratat lite med min sambo om att sätta upp oss i kö, men han är inte intresserad ännu. Vi har dock bestämt att om jag inte är gravid till hösten så ska vi kolla upp om adoption. Jag vill gärna ha en plan b
Förresten kollade vi på filmen du tipsade om, och den var ju aldeles fantastisk. Den perfekta donatorn tycker jag, han var underbar
Vi har köat ett år, vi gick föräldrautb i höstas och ska utredas till hösten, så jag hoppas vi får medgivande i dec och att vi sen kan skicka papper till nåt land nästa vår och vänta barn på riktigt!
Även om det inte skulle bli adoption för er så skulle jag ändå tipsa er om att ställa er i kö så fort som möjligt. köerna är ju långa. det kostar mellan 2-3000 att stå i kö per år. Så det är ju det enda ni skulle förlora, men skulle ni sen börja intressera er för adoption i höst så har ni redan stått i kö ett halvår och det kommer ni vara jätteglada för då. Bara ett tips! adoptionsorganisationerna hittar du på
mia.eu
Kul att ni gillade filmen!
TB1 skrev 2011-02-17 23:19:54 följande:
Men det låter ju bra att man fick träffa både läkare och kurator samma dag, hoppas vi också får den turen så det kanske går lite snabbare :)
Åh den dokumentären ska jag se, ska försöka få med sambo också :) Tack så mkt för länken!
Ja, se den! Lite sjukt i USA att en donator kan få 56 "barn" som en hade fått i filmen. Det finns ju ingen gräns där. Typiskt USA. I Sverige har de ju åtminstone en gräns och uppföljning antar jag. 16 barn eller nåt sånt.