moii skrev 2011-02-20 10:57:20 följande:
Det kan kanske varra lättare att veta redan från början just ur den aspekten att man inte behöver fundera så mycket över vad som kan vara fel osv. Sedan är ju väntan ett jävla aber ändå!
Och jag tycker verkligen inte att man ska behöva ångra en abort för att man nu är i en situation när det är svårt. Det är ju som du skrev ett val man gör baserat på andra förutsättningar än de man har i dag.
Tack och lov har jag inte blivt gravid tidigare med något dumt ex, tänk att behöva vara fast med den pesronen resten av livet som döräldrer till ens barn. Och nu menrar jag bara tack och lov ur just den aspekten. Man måste ju kunna få säga sådant och tänka sådant trots att man är i en sits man inte önskar sig eller någon annan.
2 är visst lite men vi har bara strax under 10.000 (undrar hur de räknar) och dessa hittades med öppen biopsi där de skar ut en snitt bit med kniv. Det var också då de hittade cellförändringar på min sambo och nu funderar de över strålning eller inte. Just nu lutar det åt inte för att inte förståra hormonproduktionen i den enda fungerande testikel han har osv. De ska ha nogrann uppsikt istället. Vet inte vad jag tänker kring det riktigt egentligen.
Men menar de att om man har under 2 miljoner tycker de att man bör ha en donator? Sa de så till er eller missförstår jag?
Jag försökte gå in på din medlemssida och skriva till dig men det fungerade inte så jag skriver här istälelt och frågar även om det nu faktiskt är så att jag frågar saker som inte har med trådens titel att göra egentligen.
Ja du har helt rätt!
Jag hade som sagt agerat egoistiskt om jag behållit ett barn då jag knappt hade råd och möjlighet att försörja mig själv, och var i det stadiet i livet att jag absolut inte var redo att bli mamma.
Jag hoppas inte aborten ska ha påverkat "systemet", men det tror jag inte.
Det trodde de inte på kvinnokliniken heller, då jag bara var i v.6.
Nog om det!

Skumt att det inte gick att skriva?
Måste kolla upp mina inställningar!
Det här med två miljoner skrev jag bara ändå som en parantes och en jämförelse.
Det är inget vi har fått sagt till oss, jag har läst att det räknas som ett Litet antal.
Det kanske är litet om man ska hoppas på naturlig väg?
Jag har ingen aning om vad dom ser som gräns på när donator bör användas och inte..
Jag vet faktiskt inte, är ju ingen expert så jag ska inte uttala mig
Det ska tilläggas att det naturligtvis handlar om vad det finns för anledning till att testet visar dåligt.
I vårt fall är det ju som sagt inte nån vits att göra biopsi, då spermieproduktionen helt enkelt aldrig kommit igång, då den stannade av helt då sambon blev "bränd" av strålningarna som barn.
Och de har konstaterat att den inte plötsligt skulle börja fungera heller..
Man kan säga att hans testiklar är stannade i samma utvecklingsfas som på en åttaåring.
Hur konstigt det än låter.
Så i vårt fall är donator lösningen. Då de inte har en enda spermie att ta av..
Och OM de nu mot förmodan skulle hitta nån stackare, så skulle de antagligen vara alldeles för svara för att orka med hela processen..
Alla dessa situationer är ju så unika, och man får bara hoppas på att läkarna och personalen på fertilitetsmottagningarna tar alla på allvar och ser till allas behov och inte bara kör rutinmässiga behandlingar.