• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Smulans
    SmillaK skrev 2011-02-20 11:17:57 följande:
    Grattis Smulans! Inget trampa på tårna här inte, jag blir lika glad varje gång någon som har haft svårt att få barn blir gravid. Jag brukar bli glad när vem so helst blir gravid och får barn, men då tar det ofta lite längre tid innan jag är glad fullt ut.
    Tack! Jag håller tummarna för er allihop.
  • moii
    Hjärtat längtar skrev 2011-02-20 21:38:34 följande:
    Han ser väl ingen anledning till varför, eftersom han mår bra. Sen läste han nåt på internet om att kolla prostatan en gång i halvåret och det blev han rädd för. Måste din man göra det?
    tja vad är alternativet? Är det inte så att om han inte kollar så kan det bli så att han går omkring med oupptäckt cancer? eller prostataförstoring eller något? Det ska visst vara sjukt smärtsamt även i jämförelse med prostataundersökning som nog inte är särskillt smärtsamt alls.

Men män är ju inte vana att bli utvecklade och undersökta så de blir nog mer nervösa för det än kvinnor, :)
  • SmillaK
    Hjärtat längtar skrev 2011-02-20 21:38:34 följande:
    Han ser väl ingen anledning till varför, eftersom han mår bra. Sen läste han nåt på internet om att kolla prostatan en gång i halvåret och det blev han rädd för. Måste din man göra det?
    Ja det finns tydligen en större risk för prostata problem,  och sambon kommer att ta prover oftare än andra och tidigare än andra. Men mer än så vet vi inte. Han tog den risken i alla fall...
  • Linnea1986

18 dagar kvar till sambon och jag ska på första besöket, börjar bli mer nervös inför allt nu, Men en rolig sak o se fram emot är att vi har bestämt oss för att gifta oss i smyg med bara 2 vittnen, imorn ska vi o beställa ringar :)

• Memphis

Vad mycket spännande som händer i erat liv! Får önska stort grattis och lycka till! :)

• Hjärtat längtar
    moii skrev 2011-02-21 19:49:15 följande:
    tja vad är alternativet? Är det inte så att om han inte kollar så kan det bli så att han går omkring med oupptäckt cancer? eller prostataförstoring eller något? Det ska visst vara sjukt smärtsamt även i jämförelse med prostataundersökning som nog inte är särskillt smärtsamt alls.

Men män är ju inte vana att bli utvecklade och undersökta så de blir nog mer nervösa för det än kvinnor, :)
    Men det är väl just testosteroners. som gör risken större att få prostata-cancer. Och han förstår inte varför han behöver ers. eftersom han mår bra.
  • SmillaK
    Hjärtat längtar skrev 2011-02-22 15:09:13 följande:
    Men det är väl just testosteroners. som gör risken större att få prostata-cancer. Och han förstår inte varför han behöver ers. eftersom han mår bra.
    Men om han känner att han mår bra och han inte tror att fördelarna med att ta testosteron uppväger nackdelarna, så kanske det inte är något för honom. För min sambo var det ju som sagt hans dåliga rygg som vi hoppades skulle bli bättre, och då var det värt biverkningarna.
  • Hjärtat längtar
    SmillaK skrev 2011-02-22 18:43:19 följande:
    Men om han känner att han mår bra och han inte tror att fördelarna med att ta testosteron uppväger nackdelarna, så kanske det inte är något för honom. För min sambo var det ju som sagt hans dåliga rygg som vi hoppades skulle bli bättre, och då var det värt biverkningarna.

kanske inte. Har din sambos rygg blivit bättre än? Får han mer muskler av testosteronet eller?

Vad är det för biverkningar, mer än risk för prostatacancer?

• Aurora1979

nightangel: Grattis! När ska ni gifta er? Vi gifte oss oxå mitt i denna veva. Vi ville ha något härligt att se fram emot mitt under all väntan och jobbiga besked. =)

• Linnea1986
    Aurora1979 skrev 2011-02-22 21:29:37 följande:
    nightangel: Grattis! När ska ni gifta er? Vi gifte oss oxå mitt i denna veva. Vi ville ha något härligt att se fram emot mitt under all väntan och jobbiga besked. =)
    Vi har inte enats om ett datum ännu, vi skulle ha varit ner på stan idag o fixat med ringar o papper, men de kom annat i vägen, så får se om vi hinner med de på torsdag för imorn så ska jag till vettis med hunden så han ska få sin vaccination.. Men funderar på om vi ska ta de i slutet av mars eller början av april :)  Innan min 25 års dag i alla fall o ja fyller 2 maj..
Svar på tråden Inga spermier..