• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • TB1
    moii skrev 2011-04-05 18:15:04 följande:
    Kanina ett tips är att du läser tråden från brjan där står allas historia ganska bra beskrivet och man får också ganka mycket tips om man läser trådar från början.

Jag har gjort ÄP. Jag ska göra ET och vill INTE ha telefonsamtal om att vi inte behöver komma dit.. Det belv inte skitmånga ägg och vi har frysta spermier så jag vet liksom inte hur bra det kan bli.
    Håller mina tummar på att du inte få något samtal! {#emotions_dlg.flower}
  • Körsbärsträd
    moii skrev 2011-04-06 15:46:31 följande:
    det fick jag när vi precis hade åkt :(
    Nej...så tråkigt, vad händer nu då? Får du vänta till nästa månad och försöka med nytt äggplock?
  • moii
    Körsbärsträd skrev 2011-04-06 18:24:19 följande:
    Nej...så tråkigt, vad händer nu då? Får du vänta till nästa månad och försöka med nytt äggplock?
    jag ska börja spraya igen när mensen kommer, så jag behöver bara vänta ett par veckor troligtvis men med tanke på att jag mådde rätt kast av sprayandet är det väl väldigt blandade känslor. Första gången såg jag fram mot varje nytt moment, nu känns det inte lika kul, men jag kommer ju att göra det.. Nödvändigt ont liksom.
  • TB1
    moii skrev 2011-04-06 15:46:31 följande:
    det fick jag när vi precis hade åkt :(
    nej va tråkigt gumman! Skickar en stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Memphis

TBI, Hur går det? Hur känns det? Glad
    Det var väl dags för er att komma på samtal snart väl?
    Du måste berätta hur det gick sen!
    Vi har fortfarande inte fått nån kallelse..
    Början på april, som dom sa, har ju varit för längesen Obestämd

Är en sån mes, så jag är inte sån som ringer och "tjatar" heller..
    Tänker att "den kommer väl imorn.."
    Börjar lessna på att hänga vid brevinkastet nu! Haha!

Kram!

• moii
    Memphis skrev 2011-04-19 17:06:23 följande:

Kram!
    hördu, ring! Du kan ju bara få svar menar jag :) Och om du inte får kallelse nu hinner duinte börja före sommaren och då blir dt snart september eller oktober, RING!
  • Memphis
    moii skrev 2011-04-19 17:54:09 följande:
    hördu, ring! Du kan ju bara få svar menar jag :) Och om du inte får kallelse nu hinner duinte börja före sommaren och då blir dt snart september eller oktober, RING!
    Åhh.. ja du har rätt tametusan!
    Får sluta vara en sån mes.
    Imorn är det jag som ringer!
    Kan väl inte sitta här och slösa tid hur länge som helst heller..
    Tack för sparken i baken Glad
  • TB1
    Memphis skrev 2011-04-19 17:06:23 följande:

Kram!
    Hej :) det har varit så tyst i den här tråden ett tag nu :/ Det känns bra men börjar bli nervös och jag vet inte varför :-P
    Om två veckor ska vi dit, den 2 maj :) Klart jag berättar hur det gick !
    Men hörredu, Imorgon är det du som ringer gumman! "sparkar dig i rumpan" För nu ska du få en tid!
    Sänder dig en stor kram {#emotions_dlg.flower}
  • SmillaK

Memphis, du måste bli lite tuffare i den här svängen! Jag är också en mes, men är det något jag har lärt mig av den här processen så är det att man alltid vinner på att vara jobbig och tjatig och ringa i tid och otid. Trist är det, jag tror egentligen allt gott om människor och vill inte besvära, men tyvärr så hamnar man mellan stolarna ibland.

Dessutom är jag rätt säker på att bara för att jag är rätt ung (de räknar inte in att min sambo är 10 år äldre) så sinkar de oss för att kunna skynda på äldre par (en läkare har t.o.m sagt det rätt ut) för våran utredning tog jättelång tid och alla undersökningar gjordes med månader i mellan (högst tre då för vårdgarantin) medans jag läste om en person här på FL som gjorde samma undersökningar paralellt och på hälften av tiden. Önskar att jag hade tjatat lite mer så här i efterhand.

Imrgon är det tid för vårat läkarsamtal och jag är så förväntansfull, känns så underbart att snart vara igång. Jag försöker plugga, men det är lite svårt att koncentrera sig. Undrar hur det kommer att bli när man går och väntar efter inseminationen, vågar knappt tänka på hur okoncenterad jag kommer vara då. Och jag som har så mycket att göra nu närmsta två månaderna...

TB1: Bara två veckor kvar, underbart! Vet du ungeför hur snabbt efter det mötet ni kan få komma igång med inseminationer? Det är inte omöjligt att vi kommer att följas åt väldigt nära. Så spännande! Jag tror faktiskt attt jag började läsa denna tråden precis när du startade den, så jag har ju följt dina tankar rätt länge nu. Tänk vad anorlunda man ser på saken nu, eller hur

Svar på tråden Inga spermier..