moii skrev 2011-05-04 21:22:16 följande:
Överstimulering ÄR inte så värst vanligt så som jag har förstått det. Och framförallt inte så som din vän har blivit.
Vif min första ivf/icsi så blev jag lite lite överstimulerad och det yttrade sig bara i att jag hade ont och blev svullen. Vad jag fick veta då är att det är riktigt viktigt att dricka massor med vatten under den period man tar sprutor. Det visste jag inte först, hade kanske inte läst helt ordentligt.
Men jag tyckter allt att det är lite meckigt med sprutor och spray och så, men vad är alternativet? För oss inget.
ha flera vänner som använt sig av donator och bara en har lyckats med insemination. De andra har lyckats vid ivf, och en håller just nu på med det.
Jag har gjort en icsi med fryst sperma och det funkade inte nu blir det med färsk och vi hoppas på att det kan fungera bättre. Det ska visst vara så att det är lite bättre med färskförsök om det finns möjlighet till det.
jag hoppas!
Nä, jag har förstått att det, tack och lov, inte är vanligt!
Hon blev som sagt felbehandlad av sin läkare, och han skulle ju naturligtvis haft mer koll på hela processen.
Det gick liksom för långt, så sådär dålig hade hon inte behövt bli om hennes läkare hade varit mer uppmärksam och lyssnat på henne.
Så det var väl en kombination av massa olika faktorer.
Absolut inte meningen att skrämma livet ur er som står inför detta!
Dumt att slänga ur mig det där skräckexemplet såklart..
Borde jag ha tänkt på!
Tur ni finns, ni som berättar om era erfarenheter som inte låter lika skrämmande
Ja, det är ju verkligen så.. att vad man än ställs inför så är man öppen för det..
Så länge det är det som krävs för att få en liten parvel i magen sin.
Man tar det bit för bit. Med tårar, otålighet och evig väntan.
Men nånstans kommer man ju tänka tillbaka på när man var just HÄR och satt och skrev..
Och tänka att, tänk vad snabbt tiden gick ändå. Vi som trodde det skulle dröja för alltid.
Det jag är rädd för är ju att det ska bli så väldigt mycket mer utdraget än det behöver vara..
Det klart, går allt som det ska.. så har man ju obeskrivlig tur!
Men jag tror ju att man kommer ställas inför hinder och fördröjningar hela tiden, och när man dåliga dagar bara ser Det framför sig.. Så känner man sig liten på jorden..
Men vad ska man göra?
Man kan ju inte ge upp!

Det är bara att bryta ihop och gå vidare.. eller var det Bita ihop och gå vidare?