Memphis skrev 2011-04-29 10:18:55 följande:
Oj, vad mycket jag missat!
Inte hunnit eller haft ro att sitta här på ett tag.
Roligt att läsa era inlägg och se att det verkar gå framåt för oss alla!
Vi fick hem skriftlig kallelse i dagarna här och där står att vi ska på läkarbesök.
Ta blodprover båda två, och gynekologisk undersökning av kvinnan.
Spermaprov lämnas vid senare tillfälle.
Men detta måste vara ett rutinbrev som skickas till alla som drar igång process med utredning, då min sambo inte lär behöva lämna ytterligare prov om dom läst hans journaler.
Hade ju förstås varit fint att fått träffa kuratorn vid samma tilfälle, men men.
Jag är ju inställd på att det kommer bli insem. till hösten/vintern ändå så det är väl ingen idé att hetsa.
SmillaK, fint att du gav lite tips om vad som är att tänka på inför kuratorssamtalet!
Egentligen tror jag vi diskuterar och funderar hela tiden.. och bollar fram och tillbaka.
Så det mest har vi nog gått igenom.
Hörrni, det måste ju finnas dom som anses vara "icke lämpade" för att få göra spermiedonation.
Men vad har dom för kriterier?
Nu är ju inte jag speciellt orolig för att det ska hända oss, jag tycker vi har vettiga värderingar, är samspelta och vi är väl förberedda och pålästa.
Men någon måste det ju ha hänt? Dom har ju samtalet av en anledning.
Eller är det mest för att "tala folk tillrätta" om dom känns oförberedda och spontana och kanske inte så insatta?
Nu är det fredag och helg igen!
Tänk vad veckorna går snabbt! Och visst är det härligt att det är så, för våran del?
Vi som väntar!
Vips, så är vi på den dagen vi alla väntar på
Ha en underbar valborgshelg allihopa!
Ja, tiden går väldigt mycket fortare så här på våren och det finns många anledningar att inte sitta inne vid datorn..
Utifrån det barnmorskor, psykolog och vad jag läst på nätet så har jag fårr uppfattningen att de vill kolla att båda parter verkligen vill använda sig av donator och inte är det minsta osäkra på det. De vill också kolla/upplysa att man ska meddela barnet att det har blivit till med hjälp av donator, gärna i småbarnsåldern. Sedan kollar de så att man inte har missbruksproblem. Helt rimliga krav anser jag.
Ha en underbara valborg i det fantastiska vädret allihopa!