• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Linnea1986
    Aurora1979 skrev 2011-03-15 15:00:27 följande:
    nightangel: tror inte det tar så lång tid, men det beror kanske på hur avancerade tester dem gör?
    Tror dom sa att dom bara gör ett rätt grovt test, inte så speciellt där, utan då får vi remiss till annat sjukhus om dom ska kolla lite mer noga..
  • Aurora1979

nightangel: Ja men då går det nog ganska fort tror jag. Min man gjorde lite specialanalyser efter sin första biopsi vet jag och har för mig att det dröjde lite med dem provsvaren. Om han får göra kromosomtest via blodprov  vid senare tillfälle tar det ca 8 veckor för analys! :/

• Linnea1986
    Aurora1979 skrev 2011-03-15 15:30:39 följande:
    nightangel: Ja men då går det nog ganska fort tror jag. Min man gjorde lite specialanalyser efter sin första biopsi vet jag och har för mig att det dröjde lite med dem provsvaren. Om han får göra kromosomtest via blodprov  vid senare tillfälle tar det ca 8 veckor för analys! :/
    Vi vet ju redan att min sambo har Klinefelter syndrom, så han kommer nog inte få göra något mer blodprov, just nu koncentrerar dom sig bara på hans sperma..
  • Linnea1986
    Aurora1979 skrev 2011-03-15 15:50:14 följande:

Nightangel: Ah just det, har teflonminne! Sorry!

Ingen fara, ja behöver få skriva de ibland.. känns som ja har svårt o få allt att sjunka in..
  • Aurora1979

Nightangel: Ja alla såna stora grejer tar det nog ett tag för att sjunka in. Vi var i chock ett bra tag när vi fick mannens besked oxå. Och lika chockade är vi nog nu när vi lyckats bli gravida... och säkerligen är man än mer chockad när man väl fött en liten bebis.

• TB1
    Linnea1986 skrev 2011-03-15 14:45:50 följande:
    I morse var vi till sjukan och sambon lämnade sitt spermaprov.. Nu är det bara vänta o se när dom hör av sig.. någon som vet om de brukar ta lång tid??
    skönt att ni har varit och lämnat provet! vi fick svar bara 4 dagar efter..
  • TB1

Åh vad jag vill ha en tid nu till Linköping för ett första samtal. Jag mailade ju dem för typ 2 veckor sen och frågade om dem hade mottagit våran remiss men det hade dem inte. Så då ringde sambon till privata gyn där vi har gått och då hade dem skickat remissen den 21 feb och dem sa att det kan ta en månad innan den kommer fram. Jag vill ju inte skicka igen till Linköping för att fråga om dem har mottagit den, vill inte tjata samtidigt som jag vill veta :-P

• Linnea1986
    TB1 skrev 2011-03-15 18:05:34 följande:
    skönt att ni har varit och lämnat provet! vi fick svar bara 4 dagar efter..
    Hoppas vi oxå får svar så snabbt :)
  • moii
    Linnea1986 skrev 2011-03-15 14:45:50 följande:
    I morse var vi till sjukan och sambon lämnade sitt spermaprov.. Nu är det bara vänta o se när dom hör av sig.. någon som vet om de brukar ta lång tid??
    för oss tog det ca 4 veckor
Svar på tråden Inga spermier..