Memphis skrev 2011-03-11 18:28:50 följande:
Vad trist att ert besök blev till besvikelse, Kan bara tänka mig hur det måste kännas!
Man ser ju fram emot det så enormt mycket!
Du får vara stark och försöka tänka på att det här med vikten tar de upp enbart i medecinskt syfte eller hur man ska säga, försök att inte se det som en förolämpning och försök att inte ta det personligt.
Denna läkare hade verkligen kunnat lägga fram det på ett mer genomtänkt sätt, och försökt förklara varför de lägger vikt på sådant, och hur du kan få vidare hjälp med att få ordning på det så att du kan ha en hälsosam och bekväm graviditet sedan.
Det låter inte okej att ni behövt gå därifrån som frågetecken, vitsen med besöket var väl ändå att få mera klarhet i hur saker och ting kommer att gå till!
Jag tycker att du ska ringa och berätta som du känner, och ställa de frågor som du funderar över så att du kan känna dig lugn.
Säkert finns det en lösning på det här med spermaprovet tex.
Om du upplever denna läkare som arrogant och känslokall så be om en annan!
Detta ska ju inte behöva vara jobbigare än det redan är.
Kram till dig!
Jag vet att de va i medicinskt syfte, men ja har dåligt självförtroende sen ja va mobbad, så ja tar åt mig även fast ja vet att ja inte ska.. Jag försöker gå ner i vikt, men inget händer.. Står still, eller går upp istället.. Jag vill inte ens se mig i spegeln för ja gillar inte hur ja ser ut..
De värsta e att ja vet inte vad ja ska ställa för frågor, även fast ja kke har många.. De kändes inte alls som dom tog oss på allvar, när vi bokade tiden så va de för att träffa en läkare som kunde lite mer om Klinefelter syndrom, men den här kunde ju inget typ, de verkade inte ens som om han läst på att sambon hade de..
Jag kommer ge läkaren en chans till, annars kommer jag be o få en annan..