• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • TB1
    TB1 skrev 2011-03-15 18:08:08 följande:
    Åh vad jag vill ha en tid nu till Linköping för ett första samtal. Jag mailade ju dem för typ 2 veckor sen och frågade om dem hade mottagit våran remiss men det hade dem inte. Så då ringde sambon till privata gyn där vi har gått och då hade dem skickat remissen den 21 feb och dem sa att det kan ta en månad innan den kommer fram. Jag vill ju inte skicka igen till Linköping för att fråga om dem har mottagit den, vill inte tjata samtidigt som jag vill veta :-P
    jag skickade iväg ett mail ändå :-P haha kan inte hålla mig
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2011-03-16 12:27:03 följande:
    TB1: Lika bra det! =) Kanske kan du sätta upp dig på en återbudslista?
    Fick svar från RMC och dem har inte fått någon remiss än. Hon skev att det kan ta en vecka att registrera den beroende på vart den kommer ifrån. Men på måndag är den en månad sen dom skickade remissen, ska det verkligen ta så lång tid :-/
  • Aurora1979

TB1: Det är tyvärr inte helt ovanligt att remisser kommer på villovägar... (just därför man hela tiden måste hålla koll tyvärr). Kontakta den som skulle skickat remissen igen och be dem skicka en gång till?

• TB1
    Aurora1979 skrev 2011-03-16 17:01:16 följande:
    TB1: Det är tyvärr inte helt ovanligt att remisser kommer på villovägar... (just därför man hela tiden måste hålla koll tyvärr). Kontakta den som skulle skickat remissen igen och be dem skicka en gång till?
    aa men vi pratade med dem för två veckor sen och då sa dem att det unde ta upp till en månad att remissen kommer fram för den skulle först skickas till kvinnokliniken och sen vidare därifrån till Linköping..
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2011-03-16 18:48:18 följande:
    TB1: har du kollat så att kvinnokliniken fått den då?
    nä? hur ska jag göra då?
  • Aurora1979

TB1: Vet inte, men om du vet vilken kvinnoklinik det är så borde man väl kunna ringa dit och kolla om dem har fått den?

• TB1
    Aurora1979 skrev 2011-03-16 19:44:47 följande:
    TB1: Vet inte, men om du vet vilken kvinnoklinik det är så borde man väl kunna ringa dit och kolla om dem har fått den?
    jo det skulle man ju kunna göra men jag vill helst inte då jag har praktik där, vill inte att dem ska veta nånting :-P
Svar på tråden Inga spermier..