SmillaK skrev 2011-04-20 11:13:09 följande:
Memphis, du måste bli lite tuffare i den här svängen! Jag är också en mes, men är det något jag har lärt mig av den här processen så är det att man alltid vinner på att vara jobbig och tjatig och ringa i tid och otid. Trist är det, jag tror egentligen allt gott om människor och vill inte besvära, men tyvärr så hamnar man mellan stolarna ibland.
Dessutom är jag rätt säker på att bara för att jag är rätt ung (de räknar inte in att min sambo är 10 år äldre) så sinkar de oss för att kunna skynda på äldre par (en läkare har t.o.m sagt det rätt ut) för våran utredning tog jättelång tid och alla undersökningar gjordes med månader i mellan (högst tre då för vårdgarantin) medans jag läste om en person här på FL som gjorde samma undersökningar paralellt och på hälften av tiden. Önskar att jag hade tjatat lite mer så här i efterhand.
Imrgon är det tid för vårat läkarsamtal och jag är så förväntansfull, känns så underbart att snart vara igång. Jag försöker plugga, men det är lite svårt att koncentrera sig. Undrar hur det kommer att bli när man går och väntar efter inseminationen, vågar knappt tänka på hur okoncenterad jag kommer vara då. Och jag som har så mycket att göra nu närmsta två månaderna...
TB1: Bara två veckor kvar, underbart! Vet du ungeför hur snabbt efter det mötet ni kan få komma igång med inseminationer? Det är inte omöjligt att vi kommer att följas åt väldigt nära. Så spännande! Jag tror faktiskt attt jag började läsa denna tråden precis när du startade den, så jag har ju följt dina tankar rätt länge nu. Tänk vad anorlunda man ser på saken nu, eller hur

Du har så rätt!
Och idag drog jag iväg ett mail och fick svar ganska direkt!
Jag hade tänkt ringa men jobbade så jag missade deras omöjliga telefontider!
Hon skrev att vi har fått en tid den 18 maj. En månad fram, men iaf en tid!

Varför vi inte fått kallelse om den tiden vet jag inte, men hon skrev att den är skickad och bör dyka upp snart.
Kanske hade dom missat oss och hon kastade iväg den nu?
Nåväl!
Det är ju skitsamma så länge vi får komma dit såklart!

Så nu är det bara att återgå till sin väntan.
Spännande med mötet imorn!
Förstår Verkligen att du inte kan koncentrera dig!
Väntar med spänning på uppdatering om hur det gick!
Kram och lycka till!
TB1 skrev 2011-04-19 21:05:23 följande:
Hej :) det har varit så tyst i den här tråden ett tag nu :/ Det känns bra men börjar bli nervös och jag vet inte varför :-P
Om två veckor ska vi dit, den 2 maj :) Klart jag berättar hur det gick !
Men hörredu, Imorgon är det du som ringer gumman! "sparkar dig i rumpan"

För nu ska du få en tid!
Sänder dig en stor kram

Du såg kanske vad jag skrev ovanför här!

Jag får gaska till mig lite så jag inte mesar runt här och att det dras ut på alltför länge.
Självklart är det bekvämt för dom om dom har några patienter som nöjer sig med att komma lite i skymundan, och inte gör gnäll av det!
Jag börjar vässa armbågarna redan ikväll så jag är garderad framöver här
Det börjar närma sig för er!
Har ni klurat ut massa frågor nudå som ni vill ha svar på?
Jag har en känsla av att ja kommer sitta där som ett fån sen och inte komma på ett dugg av vad vi funderat på sen vi började tänka på barn, haha
Kramar!