TB1 skrev 2011-05-16 19:37:31 följande:
va bra :) du behöver inte vara nervös allt kommer att gå så bra! Jag fick göra en spolning av äggledarna och jag ska vara ärlig hur jag kände det men det är inte så för alla: Jag fick ju först en Supp som var lugnande. När de förde in så att de töjer ut som en ballong så fick jag hemsk mensvärk men sen gick det över och det kändes ingenting. Efteråt hade jag ont i magen och var jätte trött och lite yr av den där lugnande tabl så jag spydde när jag kom hem, sen sov jag i några timmar och sen var det bra. Hade lite ont i magen dagen efter också men det var ingen fara. Det är ett litet ingrepp och det måste man ju göra för att se så det är passage innan man för en insemination.
Allt kommer gå bra gumman :)
Mm.. misstänkte att det var nåt sånt.
Min kompis yrar nog helt, eller så har det helt enkelt varit mycket mer komplicerat för henne då hon lider av olika diagnoser som gör att hon inte blir med barn på naturlig väg..
Men då vet jag iaf att det kan vara bra att kanske inte jobba efter den spolningen då!
Men undrar som sagt varför dom inte gör spolningen nu samtidigt som ultraljudet..
Det lär jag ju får svar på om jag frågar på onsdag förstås =)
Kanske får jag göra den i samband med kuratorssamtalet, för du fick träffa både läkare och kurator i samma veva väl?
Vad händer hos dig nudå?
Har ni lagt allt på is och väntar som dom sa, eller hur gör ni?
moii skrev 2011-05-16 15:30:09 följande:
man behöver absolut ihnte sövas, ta ett par alvdon innan du går dit så klarar du dig utan smärta.
tyvärr har jag fått avbryta icsiomång 2 för äggkvaliteten inte är så bra. Det hade jag inte räknat med det skulle ju "bara" vara spermierna som inte kommer ut och som är få, inte skulle det behöva vara äggfaktor också!
piss och skit!
Men fy vad tråkigt! =(
Inte alls det man vill ha som grädde på moset direkt!
Stackars er..
Men vad händer nu då? Ska dom ta ut nya ägg och försöka igen?
Vad omständigt och plågsamt i själen och för kroppen, för då åker du på hormoner igen då eller hur funkar det?
Det är ju precis sånt här man befarar nu när allt drar igång för våran del!
Nu håller jag tummar och tår för att det ska ordna sig för oss alla!