• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • SmillaK

Ja det var ju lite lustigt med vaccinationen men som du säger väldigt passande att det ändå är sommaruppehåll. Men det betyder ju att alla andra prover såg bra ut, så det var ju skönt. Det är lite som att stryka saker från en att göra lista det här med utredningar och fertilitetsbehandlingar. Det har varit mitt standarduttryck det senaste, ännu en sak att pricka av.

Jag håller verkligen med dig att man verkligen känner för er andra och det hade verkligen varit kul och skönt att hålla kontakten. När vi väl har fått våra pluss så är ju inte resan över direkt

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-05-31 22:38:14 följande:
    Ja det var ju lite lustigt med vaccinationen men som du säger väldigt passande att det ändå är sommaruppehåll. Men det betyder ju att alla andra prover såg bra ut, så det var ju skönt. Det är lite som att stryka saker från en att göra lista det här med utredningar och fertilitetsbehandlingar. Det har varit mitt standarduttryck det senaste, ännu en sak att pricka av.

Jag håller verkligen med dig att man verkligen känner för er andra och det hade verkligen varit kul och skönt att hålla kontakten. När vi väl har fått våra pluss så är ju inte resan över direkt
    Ja, det känns verkligen så!
    Man betar av på checklistan. Då är det lättare att vänta.
    Jag tycker att det känns mycket lättare nu, mot för innan första besöket. Nu är det i rullning och det Kommer Hända! Frågan är bara när :)

Men liksom, om man tänker på julen..
    Var är vi då? Kanske diskuterar vi illamåenden, viktuppgång och hur vi ska göra när man är så stor att man inte kan klippa sina egna tånaglar..

Har nog aldrig längtat "förbi" sommaren så mycket som jag gör nu :)
    Vi gifter oss i augusti så det bidrar väl också till att dom här mellanmånaderna gärna bara får flyta förbi rätt snabbt för min del :)
  • TB1
    SmillaK skrev 2011-05-30 20:26:12 följande:
    Körsbärsträd: Grattis så jättemycket till plusset. Njut nu ordentligt av at du väntar barn.

Ego: Jag har nu ätit pergotime i fem dagar och var för att kolla hur det såg ut där inne idag. Slemhinnan såg bra ut och det var en äggblåsa på höger sida som var 20 mm och en på vänster som var 18 mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och sedan insemination på onsdag. Nu går det undan minsann. Jag hinner inte med i svängarna.

Memphis: när blir det äggledarspolning för din del?

TB1: Hur går tankarna nu, har ni bestämt er för hur ni sak göra?

Drömmar: Grattis till att ni fick pengar tillbaka. Det är ju jättebra att det sprids så det kan utnytjas av andra.
    Härligt att du ska insemineras idag :) Hoppas det går bra! Va fort tiden går! :)

Ja just nu väntar vi, vi funderar hit och dit, men vi får se, det känns bra att ta det lite lugnt :)
  • SmillaK

Men vad kul att  ni ska gifta er. Blir det stort eller litet? Kyrkligt eller borgeligt? Gud så spännande. Det är undderbart med bröllop.

Jag håller på och påminner sambon här nästan varje dag om att det vore trevlig om han friade. Men det verkar dröja... Om det inte händer något innan skottdagen så tar jag det i egna händer då.

Det verkar ju som om ni är rätt tilfreds också TB1, det är skönt. Vi får riktigt se till att ha det skönt i sommar och samla krafterna inför hösten.

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-06-01 13:43:25 följande:
    Men vad kul att  ni ska gifta er. Blir det stort eller litet? Kyrkligt eller borgeligt? Gud så spännande. Det är undderbart med bröllop.

Jag håller på och påminner sambon här nästan varje dag om att det vore trevlig om han friade. Men det verkar dröja... Om det inte händer något innan skottdagen så tar jag det i egna händer då.

Det verkar ju som om ni är rätt tilfreds också TB1, det är skönt. Vi får riktigt se till att ha det skönt i sommar och samla krafterna inför hösten.
    Jamen det är jättekul. Det känns så skönt att ha det som ljus så man inte deppar ihop :)
    Dessutom känns det toppen att "råka" vara traditionell och gifta sig först och skaffa barn sen, även om det egentligen inte spelar nån som helst roll :)
    Ja, min sambo chockade mig ordentligt och fick "vadfan gör du?!" från mig när han ställde sig på ett knä och letade i fickan, haha! Samlade mig dock ganska snabbt och grinade fram ett ja :)

Det blir ett litet bröllop. Närmsta familj och vänner.. ca.20 pers.
    Vi viger oss i en vacker botanisk trädgård och därefter äter vi trerätters på en fin båt som tar en tretimmarstur i kanalen. Sen har vi mottagning med tårta och skumpa i hyrd lokal dit resten av släkten får komma :)
    Känns lagom!

Hur gick det idag?
    När är det testdatum?
    Åhh vad spännande jag dör :D
  • SmillaK

Gud vad mysigt det låter. Det låter ju nästan som om planeringen är klar Skrattande Jag tror att vi också helst hade velat ha ett litet bröllop, jag har t.o.m börjat drömma om att rymma iväg och göra det helt själva. Men sambon måste ju som sagt få tummer ur först...

Det gick jättebra igår. Jag var lite sen från jobbet så vi sladdade in på minuten. När vi gick genom dörrarna till avdelningen så ropade barnmorskan upp mitt namn. Kanske inte så smart att vara så sen... Så vi fick komma in på ett rum direkt och så in sprut ut, sedan var det över. Kändes lite obehagligt men inte farligt alls. Jag fick ligga med benen i vädret och ta det lite lungt efteråt. När vi skulle gå sa jag till läkaren "hoppas vi inte ses igen" men hon svarade att det hoppades hon visst, till VUL om en månad ungefär.

Vi ska testa 17:e om jag inte har fått mens, men jag tänker definitivt tjuvtesta några dagar innan runt BIM.

Det känns otroligt bra bara att det finns en möjlighet att bli gravid, så jag känner mig oväntat lugn. Min bästa vän var mer nervös än vad jag var tror jag. Det kan vara att det känns så overkligt också. Om det skulle bli ett plus skulle det nog defenitivt ta ett tag att fatta.

Ha en skön långhelg nu!

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-06-02 19:15:13 följande:
    Gud vad mysigt det låter. Det låter ju nästan som om planeringen är klar Skrattande Jag tror att vi också helst hade velat ha ett litet bröllop, jag har t.o.m börjat drömma om att rymma iväg och göra det helt själva. Men sambon måste ju som sagt få tummer ur först...

Det gick jättebra igår. Jag var lite sen från jobbet så vi sladdade in på minuten. När vi gick genom dörrarna till avdelningen så ropade barnmorskan upp mitt namn. Kanske inte så smart att vara så sen... Så vi fick komma in på ett rum direkt och så in sprut ut, sedan var det över. Kändes lite obehagligt men inte farligt alls. Jag fick ligga med benen i vädret och ta det lite lungt efteråt. När vi skulle gå sa jag till läkaren "hoppas vi inte ses igen" men hon svarade att det hoppades hon visst, till VUL om en månad ungefär.

Vi ska testa 17:e om jag inte har fått mens, men jag tänker definitivt tjuvtesta några dagar innan runt BIM.

Det känns otroligt bra bara att det finns en möjlighet att bli gravid, så jag känner mig oväntat lugn. Min bästa vän var mer nervös än vad jag var tror jag. Det kan vara att det känns så overkligt också. Om det skulle bli ett plus skulle det nog defenitivt ta ett tag att fatta.

Ha en skön långhelg nu!
    Vilken känsla, att bara gå och vänta nu!
    Jag tror nog inte det finns nån som väntar till testdagen utan att smygtesta innan Glad
    Det hör liksom till!

Ha en jättefin helg du också och sköt om dig!

...............

Haha, vill ni veta nåt lustigt?
    Jag drömde om SmillaK och TB1 inatt! Haha Skrattande
    Vi skulle till någon barnträff, och jag hade med mig min brorson eftersom vi fortfarande väntar..
    Det var roligt att se er i "verkligheten"!
    Allt kretsar kring bebistankar nu, inte ens när man sover får man vara ifred från dem :)
  • TB1
    Memphis skrev 2011-06-03 10:02:25 följande:
    Vilken känsla, att bara gå och vänta nu!
    Jag tror nog inte det finns nån som väntar till testdagen utan att smygtesta innan Glad
    Det hör liksom till!

Ha en jättefin helg du också och sköt om dig!

...............

Haha, vill ni veta nåt lustigt?
    Jag drömde om SmillaK och TB1 inatt! Haha Skrattande
    Vi skulle till någon barnträff, och jag hade med mig min brorson eftersom vi fortfarande väntar..
    Det var roligt att se er i "verkligheten"!
    Allt kretsar kring bebistankar nu, inte ens när man sover får man vara ifred från dem :)
    Hahah va gullig du är :) Det är lätt hänt att man drömmer om bebisar. Det gör jag ofta och gud va lycklig man är i drömmen :)
  • Memphis

Hej kompisarna!

Vet ni, idag ringde vår läkare till min sambo.
    Han sa att enligt blodproverna dom tog på honom, så ser det ut som att det finns ca. 25% chans att hitta några dugliga små liv i en testikelbiopsi!
    På nåt sätt hade vi "hoppats" (dumt uttryck men hittade inget bättre) på att vi inte skulle få det som alternativ..
    Att dom bara skulle säga "det är omöjligt så fortsätt vara inställda på DI precis som ni varit hittills."
    Nu börjar vi ju ofrånkomligen hoppas!!
    Herregud.
    Även om dom bara hittar usla simmare, så spelar inte det nån roll då dom bara behöver nåt som lever för att kunna göra IVF.

Spännande!
    Till saken hör ju det att de flyter liksom på.
    Jag ska göra den där Röda Hund vaccinationen den 22 juni, och därefter måste vi som sagt vänta tre månader innan vi kan starta nån behandling på mig.
    Och läkaren sa att det är ju egentligen perfekt, för då kan dom göra biopsin i aug direkt när dom öppnar igen, när vi ändå måste vänta ytterligare en månad innan vi får köra igång :)
    Då blir det liksom inte plågsamt utdraget, utan mer nånting som vi gör "av bara farten.. för att vi kan."
    Då blir det lite mer avslappnat.

Men man kan ju inte låta bli att bli helt jävla sprallig!
    TÄNK OM?!

Gahh..

Puss på er och trevlig helg!

• TB1
    Memphis skrev 2011-06-09 23:15:00 följande:
    Hej kompisarna!

Vet ni, idag ringde vår läkare till min sambo.
    Han sa att enligt blodproverna dom tog på honom, så ser det ut som att det finns ca. 25% chans att hitta några dugliga små liv i en testikelbiopsi!
    På nåt sätt hade vi "hoppats" (dumt uttryck men hittade inget bättre) på att vi inte skulle få det som alternativ..
    Att dom bara skulle säga "det är omöjligt så fortsätt vara inställda på DI precis som ni varit hittills."
    Nu börjar vi ju ofrånkomligen hoppas!!
    Herregud.
    Även om dom bara hittar usla simmare, så spelar inte det nån roll då dom bara behöver nåt som lever för att kunna göra IVF.

Spännande!
    Till saken hör ju det att de flyter liksom på.
    Jag ska göra den där Röda Hund vaccinationen den 22 juni, och därefter måste vi som sagt vänta tre månader innan vi kan starta nån behandling på mig.
    Och läkaren sa att det är ju egentligen perfekt, för då kan dom göra biopsin i aug direkt när dom öppnar igen, när vi ändå måste vänta ytterligare en månad innan vi får köra igång :)
    Då blir det liksom inte plågsamt utdraget, utan mer nånting som vi gör "av bara farten.. för att vi kan."
    Då blir det lite mer avslappnat.

Men man kan ju inte låta bli att bli helt jävla sprallig!
    TÄNK OM?!

Gahh..

Puss på er och trevlig helg!
    Åh vilken underbar nyhet :) Hoppas verkligen att de hittar några! :)
Svar på tråden Inga spermier..