Memphis skrev 2011-05-18 16:51:26 följande:
Sådär!
Då var resan igång på riktigt då!
Första läkarbesöket avklarat och det gick bra tycker jag.
Läkaren var otroligt empatisk och sådär uppriktigt intresserad som man vill att dom ska vara.
Barnmorskan vi träffade var också hur gullig som helst.
Han gjorde VUL på mig, och såg något som liknade en cysta eller vätskeansamling av något slag, men sa att det kunde ha att göra med mensen, och kan lika gärna vara borta vid nästa koll.
Sedan kändes tydligen vänster äggstock lite väl fastsittande och inte lika rörlig som den ska vara.
Men det kunde också vara något tillfälligt.
Behöver inte heller vara något hinder och det är inte farligt.
Det märks vid spolningen, som jag förhoppningsvis får göra nästa vecka om dom får någon lucka.
Dom skulle ringa isåfall så får jag en akuttid. Blir det inte gjort denna månad så skulle jag ringa direkt när jag får nästa mens så blir det gjort efter den istället.
Då hinner jag i vilket fall som helst innan sommaruppehållet, vilket känns skönt!
För skulle det vara några komplikationer så vill man ju gärna ha med det i beräkningen.
Kuratorn hinner vi dock inte träffa förrän efter sommaren.
Jag fick en klump i halsen när han nämnde att dom gärna vill att vi ska ha bott ihop i minst ett år (vilket vi inte har förrän i november)
Men sedan mjuknade han något när vi hade pratat vidare lite, och han sa att vi kan göra en plan för inseminationsförsök och ev. ivf direkt efter kuratorssamtalet efter sommaren.
Ungefär som vi tänkt oss!
Angående min sambo, så sa han att man Kan göra biopsi och röra i det där om man vill.
Men i vårt fall förstod han om vi redan gått förbi det tänket, med tanke på att chansen att hitta något är så extremt liten. Även han sa att det nog inte är nån jättestor mening med det, då min sambo genomgick sina strålbehandlingar redan när han var så liten som i 8-10 årsåldern.
Då är det rätt kört.
Dom tog åtminstone blod att göra hormonella tester med, för att se så att det inte är nån superlåg testosteronhalt som spökar. Är det så, så får man se över om det är värt att göra ett försök med hormoner till min sambo och se om det händer nåt. Men det är inte heller troligt.
Såå.. Nu hoppas jag på den där spolningen i nästa vecka så den är färdig.
Känns som att man inte riktigt kan slappna av innan man får höra att det inte verkar finnas några hinder för att en graviditet skulle kunna bli till.
Det låter ju som att det gick suveränt :) Va skönt att ni ska göra upp en plan efter kuratorsamtalet! Då vet ni ju med största sannolikhet att ni är igång till hösten :)