• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • drömmaromsmått
    Körsbärsträd skrev 2011-05-27 11:09:06 följande:
    Så roligt! Allt välkommet med ett tillskott!

Då ska vi också testa att skicka in!

Vet du vad? Jag fick ett plus i måndags!!!!! Fjärde försöket! Är jättelycklig, men samtidigt rädd och orolig, men försöker att bara vara positiv, ett steg på vägen, jag är gravid!!!
    ja testa =)

massvis med grattis till plusset, jag håller tummarna för att allt ska gå bra!
  • TB1
    drömmaromsmått skrev 2011-05-27 11:00:53 följande:
    Vi fick hem papper från FK igår och vår ansökan om att få tillbaka för kostnaderna i danmark är godkänd så 13.000 hoppar det in på vårt konto snart, hade slängt alla medicinkvitton så det missar vi och vi hade säkert kunnat fått för resor också men tog bara inseminationskostnaderan =)
    Härligt att få tillbaka så pass ändå :)
  • Memphis
    Körsbärsträd skrev 2011-05-27 11:09:06 följande:
    Så roligt! Allt välkommet med ett tillskott!

Då ska vi också testa att skicka in!

Vet du vad? Jag fick ett plus i måndags!!!!! Fjärde försöket! Är jättelycklig, men samtidigt rädd och orolig, men försöker att bara vara positiv, ett steg på vägen, jag är gravid!!!
    Åhhh! Grattis! Hjärta
    Vad otroligt härligt att se plusset på stickan, kan jag tänka mig!
    Förstår att du är orolig men låt inte det ta över!
    Alla lycka till i hela världen till dig, din man och eran lilla skrutt! Glad
  • Memphis

Körsbärsträd: Nu vet ju jag att du skrivit din väg genom detta, men jag är en virrpanna och har svårt att hålla isär allas historier!
    Första försöket? Insemination? Ivf?

Jag är inte ignorant, bara lite lätt förvirrad! :)

• Körsbärsträd
    Memphis skrev 2011-05-28 18:06:59 följande:

Körsbärsträd: Nu vet ju jag att du skrivit din väg genom detta, men jag är en virrpanna och har svårt att hålla isär allas historier!
    Första försöket? Insemination? Ivf?

Jag är inte ignorant, bara lite lätt förvirrad! :)

Tack! Det var jättehäftigt att se plusset på stickan. Förstår att det inte är lätt att komma ihåg allas "historia". Det var vår fjärde insemination. Har gjort tre helt ostimulerade, läste runt lite om cykler och kom fram till att min möjligen var lite för kort, eller normal mellan mens och ägglossning men oftast mellan 9-11 dagar mellan ägglossning och mens, alltså lutealfasen. Jag fick progesteron som jag tog varje kväll nu det fjärde försöket, vet inte om det var det som gjorde att ägget fastnade eller om det hade gjort det iallafall. Ska ta progesteron morgon och kväll fram till v. 12.
  • Körsbärsträd
    Körsbärsträd skrev 2011-05-28 19:54:32 följande:
    Tack! Det var jättehäftigt att se plusset på stickan. Förstår att det inte är lätt att komma ihåg allas "historia". Det var vår fjärde insemination. Har gjort tre helt ostimulerade, läste runt lite om cykler och kom fram till att min möjligen var lite för kort, eller normal mellan mens och ägglossning men oftast mellan 9-11 dagar mellan ägglossning och mens, alltså lutealfasen. Jag fick progesteron som jag tog varje kväll nu det fjärde försöket, vet inte om det var det som gjorde att ägget fastnade eller om det hade gjort det iallafall. Ska ta progesteron morgon och kväll fram till v. 12.
    Om den lilla lilla stannar då såklart, men det får vi hoppas.
  • Memphis
    Körsbärsträd skrev 2011-05-28 19:54:32 följande:
    Vilken lycka!
    Envishet lönar sig :)
    Hoppas den lilla trivs därinne! Håller alla tummar och tår jag har :)
  • SmillaK

Körsbärsträd: Grattis så jättemycket till plusset. Njut nu ordentligt av at du väntar barn.

Ego: Jag har nu ätit pergotime i fem dagar och var för att kolla hur det såg ut där inne idag. Slemhinnan såg bra ut och det var en äggblåsa på höger sida som var 20 mm och en på vänster som var 18 mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och sedan insemination på onsdag. Nu går det undan minsann. Jag hinner inte med i svängarna.

Memphis: när blir det äggledarspolning för din del?

TB1: Hur går tankarna nu, har ni bestämt er för hur ni sak göra?

Drömmar: Grattis till att ni fick pengar tillbaka. Det är ju jättebra att det sprids så det kan utnytjas av andra.

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-05-30 20:26:12 följande:
    Körsbärsträd: Grattis så jättemycket till plusset. Njut nu ordentligt av at du väntar barn.

Ego: Jag har nu ätit pergotime i fem dagar och var för att kolla hur det såg ut där inne idag. Slemhinnan såg bra ut och det var en äggblåsa på höger sida som var 20 mm och en på vänster som var 18 mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och sedan insemination på onsdag. Nu går det undan minsann. Jag hinner inte med i svängarna.

Memphis: när blir det äggledarspolning för din del?

TB1: Hur går tankarna nu, har ni bestämt er för hur ni sak göra?

Drömmar: Grattis till att ni fick pengar tillbaka. Det är ju jättebra att det sprids så det kan utnytjas av andra.
    Vad spännande SmillaK!
    Jag blir alldeles upprymd, känns ju som att man fått en relation till er alla nu och känner verkligen med er!
    Jag hoppas så innerligt att det går bra med inseminationen, Tänk om det skulle lyckas på första!
    Gör det inte det, så är det bara på't igen :)

Ang. äggledarspolning, dom skulle ju hört av sig om dom fick en återbudstid i förra veckan.
    Men tydligen så fann dom ingen lucka, jag får vänta till nästa mens (ca 16/6) och skulle ringa då, så får jag en tid mellan mens och ägglossning. Skönt att jag hinner med det innan dom stänger vid midsommar!
    Ska även höra då, om det är möjligt att få boka in en kuratorstid, så har vi ett datum att se fram emot till efter sommaren.
    Skulle vara så fint om det blev så!
  • Memphis

Nu ringde dom från fert.kliniken.
    Blev ju iskall när hon inledde med "Vi har ju fått provsvaren på blodproven du lämnade när du var här.."
    Men som tur var så fortsatte hon ganska snabbt med "det är inget allvarligt jag ringer om.."
    Och det visar sig att jag inte är immun mot röda hund, haha.
    Skum grej. Jag undrar varför! Kanske bet inte vaccinationen på mig när jag var 12.

I alla fall så gör dom inte behandling förrän efter tre månader efter att man tagit vaccinet.
    Så det var SKÖNT att vi ligger så pass bra i tid, och att vi ändå kommer få vänta dessa månader iom sommaruppehållet.
    Tänk om detta hade varit avgörande för om vi kunde dra igång eller inte!
    Gå och vänta på att en jädra spruta ska få smälta in i kroppen i tre månader hade kännts surt, om det bara var det som stod i vägen.

Svar på tråden Inga spermier..