TB1 skrev 2011-05-17 15:52:23 följande:
Ja precis du får säkert göra det snart :) Ja det är ett svårt beslut att ta, jag mena åren går fort, väntar vi så hinner jag gå klart och hinner förhoppningsvis jobba lite för att få upp mammapenningen, är det 6 månader man måste jobba för att
SmillaK skrev 2011-05-17 17:52:51 följande:
Memphis:
Precis, igår var vi hos kuratorn och pratade. Det var som jag hade trott. Hon tog hon upp det här med när man har tänkt berätta för barnet och hon kollade lite om familj och vänner stod bakom oss. Det tog typ bara en halvtimma och då var det mest kallprat.Så på torsdag ska de ta beslut och sedan är det bara att köra igång.
Det kommer att gå jättebra för dig imorgon. Oroa dig inte. Du måste logga in här och berätta allt när du har varit där.
TB1:
Jag förstår att det är svårt att ta beslut. Vi har ju varit lite i samma läge, om vi ska åka till Danmark eller vänta i kön. Vi hade det lite körigt förra året så vi valde att vänta.
Drömmar:
Hej vad roligt att se dig här i tråden. Jag har läst din blogg i över två år så har följt din resa så ganska länge. Underbart att ni äntligen har fått eran dotter. Det var ju ett jättebra tips du kommer med. Att de går att ansöka om pengar från fk. Jag har läst någon stans att man kan göra det med adoption, men jag har aldrig hört talas om att det går med fertilitetsbehandlingar i danmark. Hoppas ni får tillbaka era pengar.
få upp den lite eller? har ingen koll. Så det skulle ju vara positivt, men sen vill man ju inte vänta heller, det är ju nu vi vill, det är nu vi lever! men men så svårt :-/
Hm.. jag tror att dom räknar det på de senaste sex månaderna lr nåt?
Så även om du blir gravid kan du fortfarande ha chans att jobba upp så du får full ersättning!
Om du förstår hur jag menar..
Men jag kanske yrar.. det är så jag fått för mig att det är bara. Nån annan vet säkert bättre :)
Ja du får känna efter i hjärtat, och diskutera med din sambo.
Samtidigt tror ju inte jag att "den Perfekta tidpunkten" nånsin kommer, för att skaffa barn.
Jag tror att man ska följa känslan och lita på att man klarar av det!
Våra ekonomiska förutsättningar hade väl kunnat vara bättre egentligen, men samtidigt klarar vi oss bra och ingen av oss går i skolan eller så, och vi längtar som tokar båda två efter en liten..
Det finns alltid något i vägen menar jag!
Vill man så går det! :)
SmillaK skrev 2011-05-17 17:52:51 följande:
Memphis:
Precis, igår var vi hos kuratorn och pratade. Det var som jag hade trott. Hon tog hon upp det här med när man har tänkt berätta för barnet och hon kollade lite om familj och vänner stod bakom oss. Det tog typ bara en halvtimma och då var det mest kallprat.Så på torsdag ska de ta beslut och sedan är det bara att köra igång.
Det kommer att gå jättebra för dig imorgon. Oroa dig inte. Du måste logga in här och berätta allt när du har varit där.
Skönt att det gick så snabbt! Och att det var lättsamt, som det låter.
Det klart att dom godkänner, men spännande ändå att vänta på svar :)
Då hinner ni med DI innan sommaren som du önskade, så glad jag blir för din skull!
Ja, det kommer nog att gå bra imorgon..
Jag är bara så himla känslig av mig och vet att dom kommer nämna vikten tex.. (Ligger på BMI 30 ganska precis..) att det är bra om jag går ner inför inseminationen osv..
Men skitsamma.. jag får se det som det är, rent medicinskt och dom har ju faktiskt rätt.
Får se det som en ytterligare spark i storgumpen att kämpa på ännu hårdare än jag redan gör, med att tappa kilon :)
Sen är man såklart orolig att dom ska hitta nåt som inte stämmer i maskineriet..
Men!
Positiva tankar ska jag ha från och med nu!
Skriver imorn och berättar såklart!