SmillaK skrev 2011-06-15 21:56:28 följande:
Memphis: Gud vad roligt, de verkar vara jätte effektiva. Och vad underbart att det det kanse finns en mäjlighet att hitta spermier. När är det du ska göra äggledarspolning?
Ja det stämmer, jag har BIM idag, vilken koll du har. Sambon ville inte att jag skulle berätta än men jag kan inte låta bli... Jag har fått plus!!! Testade mig i söndags och blev jätteledsen för det var negativt. När jag kollade på testet några timmar senare tyckte jag att jag såg något svagt och började få upp hoppet. Det pendlade mellan hopp och förtvivlan hela dagen. Nästa dag testade jag igen och då syntes det ytte pytte mer. Men Idag är det ett tydligt sträck. Jag börjar tro på det nu. Och det är skönt att ha passerat BIM utan något blod, så då tror jag ännu lite mer på det. Men det är svårare att förstå än jag trodde. Jag trodde jag skulle bli jättelycklig och gråta av glädje, men så är det inte riktigt. Tror sambon inte heller har fattat riktigt. Vi har bestämt att ringa in på fredag till reproduktionsmottagningen då vi egentligen har testdatum och därefter så kan vi berätta för de närmsta som vet om att vi har gjort försöket. Det ringer folk varje dag nu, så jag får ljuga och säga att jag inte vet. Känns mysigt att dra lite på det och och att bara jag och sambon vet.
MEN GRATTIS!
Guud vad glad jag blir för er skull!
Det är ju helt fantastiskt, för visst var det väl första insem?
Det är ju enormt roligt.
Spontant tänker ju jag då, som plötsligt har blivit optimist tydligen, haha!
..Att om du blev gravid på första försöket där det är 15-20% chans att bli gravid, ja då borde 25% chans att hitta spermier i min snubbe inte vara fy skam alls!
Vad dum i huvet man blir av att noja över sånt här, haha!
Hoppas att du får må gott under graviditeten nu, och njuta av den!
Hoppas du håller dig kvar i tråden så vi får höra hur det fortskrider.
Kanske ska jag starta en tråd sen för oss som väntar donatorsbebisar, vi får se vad som händer!
Vore skoj att hålla lite kontakt!
Stor KRAM!