• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 14:54:36 följande:
    Det står att jag hade ägglossning 1 april men HALLÅ vi hade inte änns sex då!!!
    Jag hade sex dagarna jag vet själv om

så jag fattar inte blir bara så less när det inte stämmer !!
    Vraför fick jag då POS 2 ggr hemma och 2-3 ggr hos läkaren i april om lillen igår var 6cm haha då skulle ju den inte änns finnas i magen i april när jag testade MIG ju!!
    Men sådan där beräkningar tar inte hänsyn till lutealfasen dvs hur många dagar man har mellan mens och ÄL, här på FL så varierar det mellan 11-16 dagar, på andra sidor mellan 10-17, Spermierna kan leva i ett par dagar, jag vet att vi hade sex på tisdagen den 23, om äl kom den 25 så fanns det ju simmare där, sen att det är bara 10 dagar ef mens spelar ju ingen roll, jag kanske hade väldigt tidig ÄL då
  • Mrs TH

Kan ju vara samma för dig, eller så växer din bebbe snabbare bara. Det spelar ju egentligen ingen roll vilket datum man får, den kommer ju iaf ut ( för det mesta) när den är klar

• 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-06-09 15:09:35 följande:
    Kan ju vara samma för dig, eller så växer din bebbe snabbare bara. Det spelar ju egentligen ingen roll vilket datum man får, den kommer ju iaf ut ( för det mesta) när den är klar
    oj växer snabbare haha skräm inte mig gumman då min son växte snabbt ut kom en på
    6 kg
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nanna84

Ni som har barn sedan tidigare - hur känns det att känna av barnet när det är så litet? Det brukar stå att det är som bubblor eller fjärilar i magen...
    Tror jag har känt nåt i dag faktist!! :) Det känns lite som det är nån som kittlar mig från insidan liksom.. Ibland känns det lite obehagligt, men mest så fnittrar jag till.. Kan det vara nåt?

och idag sa min sambo att det började synas på min mage att jag är gravid.. :)

Allt det här har gjort jättemycket för mig som har varit inne i värsta svackan senaste veckan där hormonerna har flygit fram och tillbaka: jag har varit ledsen, arg och rent utsagt fly förbannad på ingenting! Men nu är jag tillbaka till mitt braiga humör, känns såååå skönt! :)

Nu ser vi framemot inskrivning hos BM på fredag!!

• Minifer
    Nanna84 skrev 2010-06-09 17:17:12 följande:

Ni som har barn sedan tidigare - hur känns det att känna av barnet när det är så litet? Det brukar stå att det är som bubblor eller fjärilar i magen...
    Tror jag har känt nåt i dag faktist!! :) Det känns lite som det är nån som kittlar mig från insidan liksom.. Ibland känns det lite obehagligt, men mest så fnittrar jag till.. Kan det vara nåt?

och idag sa min sambo att det började synas på min mage att jag är gravid.. :)

Allt det här har gjort jättemycket för mig som har varit inne i värsta svackan senaste veckan där hormonerna har flygit fram och tillbaka: jag har varit ledsen, arg och rent utsagt fly förbannad på ingenting! Men nu är jag tillbaka till mitt braiga humör, känns såååå skönt! :)

Nu ser vi framemot inskrivning hos BM på fredag!!

jag har inte känt något än denna gången, har dessutom moderkakan i framvägg så tar säkert extra lång tid, men precis som diu beskriver det kändes det i början sist. Det kittlades som tusan! Och man kan inte kittla tillbaka, haha! Fnittrade konstant ett par veckor =) Det var så jag visste skillnad mellan gaser och bebbe, för gas kan ju prrrra och blippa och känna ssom små sparkar, men det kittlas fan inte, haha!
  • Ela
    Mrs TH skrev 2010-06-09 14:23:37 följande:
    Ja just det, gynekologen som gjorde vul'et sa faktiskt så här, att det är svårt att mäta fostren korrekt i v11-13, för då utvecklas könen och pojkar växer generellt sett lite snabbare än flickor.
    Så det kan vara så för mig att det är en pojkbebis som dragit i väg i växten, men som sagt var han sa GENERELLT och poängterade att det inte alls fanns belägg för att det alltid var så att pojkar växte snabbare, och han ville inte säga att det var en pojke, för det kunde man inte se.

Men när jag sa att jag inte fick ihop datumen så sa han att det kunde vara en förklaring, men det kunde lika gärna vara så att det är en tjej som växer snabbt, eller att jag hade tidigare äl än jag trott...
    Intressant! Då blir det nog triss i tjejer här. Jag gjorde KUB igår och blev tillbakaflyttad nästan en vecka. Jag har visserligen en lite längre cykel än den normala 28 dagars som beräkningarna brukar grundas på men det har varit likadant med båda tjejerna. På tidiga VUL/UL har jag blivit tillbakaflyttad för att fostret är litet och sedan har det flyttats fram lite igen vid RUL.
    Två är dubbelt så bra
  • Mamaobabba

Hej hallå!

Jag är beräknad till 18/12, är i veckan 13 nu (12+2/ 12+1-det är tvillingar och de mätte olika sist på tidigt VUl.. :)

Roligt med många fler som ska ha samtidigt! :)

• Mrs TH
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 04:19:12 följande:
    Hej hallå!

Jag är beräknad till 18/12, är i veckan 13 nu (12+2/ 12+1-det är tvillingar och de mätte olika sist på tidigt VUl.. :)

Roligt med många fler som ska ha samtidigt! :)
    Hej!
    Åh spännande med tvillingar
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-06-10 08:54:22 följande:
    Hello vecka 14
    Visst går tiden fort?? Går in i v 16 idag, nu är jag officiellt i 4:e mån. 3:e mån känns ju som den pågår i evigheter...  Det är bra dagar nu.
Svar på tråden Decemberbebis 2010