Mrs TH skrev 2010-06-09 14:23:37 följande:
Ja just det, gynekologen som gjorde vul'et sa faktiskt så här, att det är svårt att mäta fostren korrekt i v11-13, för då utvecklas könen och pojkar växer generellt sett lite snabbare än flickor.
Så det kan vara så för mig att det är en pojkbebis som dragit i väg i växten, men som sagt var han sa GENERELLT och poängterade att det inte alls fanns belägg för att det alltid var så att pojkar växte snabbare, och han ville inte säga att det var en pojke, för det kunde man inte se.
Men när jag sa att jag inte fick ihop datumen så sa han att det kunde vara en förklaring, men det kunde lika gärna vara så att det är en tjej som växer snabbt, eller att jag hade tidigare äl än jag trott...
Intressant! Då blir det nog triss i tjejer här.

Jag gjorde KUB igår och blev tillbakaflyttad nästan en vecka. Jag har visserligen en lite längre cykel än den normala 28 dagars som beräkningarna brukar grundas på men det har varit likadant med båda tjejerna. På tidiga VUL/UL har jag blivit tillbakaflyttad för att fostret är litet och sedan har det flyttats fram lite igen vid RUL.