• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-06-09 13:06:01 följande:
    Ja visst är det jag blev ju bakåtflyttad från 21 dec till 15 dec, så vips rök v 12 så där i ett nafs, väldigt trevligt!

Jag går in i vecka 14 imorgon, först så segar sig tiden förbi och sen tycker jag att det har gått jättefort!
    O jag från 14 dec till 22 dec och IDAG skulle jag ha varit i vecka 14 men idag är jag istället i vecka 13 men jag fattar inte hur kan det stämma !! ??
    Hade u mens 10 mars
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tisseltassel
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 13:08:04 följande:
    O jag från 14 dec till 22 dec och IDAG skulle jag ha varit i vecka 14 men idag är jag istället i vecka 13 men jag fattar inte hur kan det stämma !! ??
    Hade u mens 10 mars
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Min uträkning blev också jättekonstig efter UL igår för hon räknade med att jag hade blivit befruktad 3 dagar innan jag fick + på gravtest så det kan ju omöjligt stämma.. Så hon sa att jag skulle fortsätta med uträkningen jag har haft sedan tidigare tills efter rul så får vi se vad som händer då.. RUL är nu bokat och blir den 14/7 klockan 10.00 :)
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-06-09 11:31:57 följande:
    Ja jag tycker också alla får göra det så sjukt tidigt! Men du borde få göra samtidigt som mig ungefär, jag ska dit 5 juli. Det är faktiskt inte så långt kvar! Se det som vi har vårt mysiga kvar..
    Jag har RUL 16 juli... Jag har dock redan gjort UL pga blödningar och riskgraviditet, men annars får man först ett i vecka 17-19 här.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Mrs TH
    Hade u mens 10 mars
    Tisseltassel skrev 2010-06-09 13:33:02 följande:
    Min uträkning blev också jättekonstig efter UL igår för hon räknade med att jag hade blivit befruktad 3 dagar innan jag fick + på gravtest så det kan ju omöjligt stämma.. Så hon sa att jag skulle fortsätta med uträkningen jag har haft sedan tidigare tills efter rul så får vi se vad som händer då.. RUL är nu bokat och blir den 14/7 klockan 10.00 :)
    Ja jag får väl inte heller inhop datumen men, ÄL kan ju komma lite hipp som happ, iaf verkade det göra det på mig. Så 25 mars är 10 dagar efter mens för mig och det funkar väl, på ett ungefär haha. Vi får säkert ett annat datum på rul i juli.

På frågan om att man får göra tidiga ul, så får man inte alls göra det i min kommun utan anledning typ svåra smärtor/ blödningar . Vi var nyfikna och lite oroliga och bokade således ett privat vul i en annan kommun, Uppsala och Carolina Mottagningen. Blev jättebra bemötta och eftersom det bara tar en timme med bil ifrån Gävle till U-sala så var valet lätt.

Rul ska vi göra först den 15 juli.
  • Mrs TH

Ja just det, gynekologen som gjorde vul'et sa faktiskt så här, att det är svårt att mäta fostren korrekt i v11-13, för då utvecklas könen och pojkar växer generellt sett lite snabbare än flickor.
    Så det kan vara så för mig att det är en pojkbebis som dragit i väg i växten, men som sagt var han sa GENERELLT och poängterade att det inte alls fanns belägg för att det alltid var så att pojkar växte snabbare, och han ville inte säga att det var en pojke, för det kunde man inte se.

Men när jag sa att jag inte fick ihop datumen så sa han att det kunde vara en förklaring, men det kunde lika gärna vara så att det är en tjej som växer snabbt, eller att jag hade tidigare äl än jag trott...

• Minifer

Rul 22 juli här: det blir spännande veckor =)

Hade u mens 10 mars
    Ja visst är det jag blev ju bakåtflyttad från 21 dec till 15 dec, så vips rök v 12 så där i ett nafs, väldigt trevligt!

Jag går in i vecka 14 imorgon, först så segar sig tiden förbi och sen tycker jag att det har gått jättefort!
    Jag fick backa typ en vecka förra graviditeten, helsurt. Speciellt innan man kommit till v 12. Kändes som att jag var i v 8 tre veckor
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-06-09 14:11:40 följande:
    Jag har RUL 16 juli... Jag har dock redan gjort UL pga blödningar och riskgraviditet, men annars får man först ett i vecka 17-19 här.
    Jo jag har också gjort ett VUL, pga blödning. Men det stora är ju DET STORA. Jag är sååå otålig. Fick ju lyssna på bebben i måndags, så nu vill jag se den där inne!!!

Jag ska ju göra en flödesundersökning i v 24, sen får jag veta om jag har en riskgraviditet. Ojjar mig över det där redan.
  • 3 barns mamma84

Nu fattar jag NOLL jag var inne på baby kalender och jag VET med 100% att jag hade mensen 10 mars och ja då skulle jag vara beräknad 15 dec
    men igår sa hon 22 dec ja då skulle jag ha haft mensen 18 mars som jag INTE hade!!
    Vad fan alltså..
    Är det en dvärj jag väntar på då ELLER på 6 cm !!!!

• LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-06-09 14:27:18 följande:
    Rul 22 juli här: det blir spännande veckor =)

Jag fick backa typ en vecka förra graviditeten, helsurt. Speciellt innan man kommit till v 12. Kändes som att jag var i v 8 tre veckor
    När jag var gravid med E backade de mig 11 dagar. Vilket verkligen inte kan stämma då. Vi var på semester när hon blev till och vi hade bra koll på när hon kunde ha gjorts. Det datum de fick det till var det inte. Personligen tror jag ju att det kan vara därför hon föddes så liten, hon fick ligga för länge i magen. Sen var ju moderkakan inge vidare vilket inte heller hjälpte.

Jag litar inte på UL till ens 80% vad det gäller tidsbestämning. Ska bli intressant hur de får det till den här ggn.
  • 3 barns mamma84

Det står att jag hade ägglossning 1 april men HALLÅ vi hade inte änns sex då!!!
    Jag hade sex dagarna jag vet själv om

så jag fattar inte blir bara så less när det inte stämmer !!
    Vraför fick jag då POS 2 ggr hemma och 2-3 ggr hos läkaren i april om lillen igår var 6cm haha då skulle ju den inte änns finnas i magen i april när jag testade MIG ju!!

Svar på tråden Decemberbebis 2010